Afvallen & Borsten na zwangerschap en BV

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Hellen1971, 21 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Haai

Ik heb 18 maanden BV gegeven en ben 3 maanden geleden gestopt. Ik had al nooit heel stevige borsten, maar nu zijn het echt hangende en heel slappe flappen. Nog wel een redelijke cupmaat, maar geen porum als ik bijvoorbeeld een push-up aantrek, van het flubbet.

Ik weet, dat je borsten zioch tot een half jaar na de bevalling en BV herstellen. Maar nu mijn vraag:

Ik ben ook fors te zwaar en wil gaan afvallen. Van eerdere pogingen weet ik al, dat je vooral afvalt waar je het NIET wilt, zoals ook je borsten. Dus als ik nu begin met afvallen, ben ik doodsbang, dat ik helemaal met theezakjes eindig.

Ik ben daarom op zoek naar dames met ervaringen hiermee...

2. adi

adi Niet meer actief

Het hangt meer af van je bouw. De een komt en valt af in de borsten, de ander in de heupen.

Ik heb ook best grote borsten tov mijn bouw, en toen ik 14 kilo ben afgevallen is geen gram van borsten gekomen. Die lijken nu alleen maar groter :D.

Maar je kunt er weinig aan veranderen natuurlijk. Je borsten bestaan uit klierweefsel en vet. Ze blijven steviger als je de spieren om je borsten heen oefent. Op internet kun je genoeg oefeningen daarvoor vinden.
    En altijd een goede stevige bh dragen, dat scheelt enorm veel.

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.191
    35.879
    113
    Ik geef nog bv, maar ben 16 kilo afgevallen. Ik heb nog steeds een grote cup, maar ze zijn echt heel slap geworden. Ben bang dat dat zo blijft.. Misschien dat het nog iets verbetert als ik stop met de borstvoeding over een tijdje.

4. boxertjes

boxertjes Bekend lid

7 aug 2010
    973
    1
    0
    NULL
    brabant
    mijn figuur had ik na de bevalling al vrij snel weer redelijk terug. tenminste ik pas weer in mijn oude kleding maar die borsten. pff er is niks van over, ik vind het verschrikkelijk en het houd me flink bezig in mijn hoofd.

5. Bri

Bri Niet meer actief

Het is bij iedereen anders, denk ik.
    Mijn borsten zijn na 2 zwangerschappen niet steviger geworden (maar ja, op deze leeftijd gaat de zwaartekracht toch sowieso zijn vat krijgen op je lijf). Maar het valt me nog mee.

Ik vind ze er wel slap uitzien en eigenlijk ook wat kleiner dan 'vroeger', maar gek genoeg ben ik juist een cupmaat gegroeid, ook nu ik al maanden geen BV meer geef. Met een mooie, goed passende beha ziet het er allemaal nog best lekker uit, al zeg ik 't zelf :D

Maar ja, van een van m'n zussen weet ik dat zij 2 cupmaten kleiner is geworden nadat haar dochter geboren was. Bij sommige vrouwen blijft er dus niet veel van over.

6. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Gek dat het zoveel scheelt, zeg! Bij mij is het vooral de bpovenkant die gewoon echt leeg is. En dat terwijl ik altijd een forse cupmaat had. Het zijn echt van die bosjesvrouwen-borsten geworden, van die hangende flappen of zakjes.

Mijn lief is een borstenman, dus het zit me dubbel zo dwars, omdat hij -hoewel hij dat niet vervelend bedoeld en slechts opmerkt- toch ook zegt dat ze veel slapper en leger zijn dan vroeger :(

7. Bri

Bri Niet meer actief

haha, ik ben ook gezegend met zo'n eerlijke vriend :)

Maar weet je, als ze dit zo recht voor z'n raap kunnen zeggen, mogen we er ook van uitgaan dat ze het écht menen als ze zeggen dat ze ons nog mooi, lekker en/of aantrekkelijk vinden! Heb ik uiteindelijk ook liever dan iemand die zegt: nee joh schat, je beeldt het je maar in, het zijn net de borsten van een 20-jarige...

8. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    het is heel vervelend maar niemand kan je helaas de garantie geven dat als je af gaat vallen, er niks van je borsten afgaat.
    Ik denk wel dat het heel belangrijk is om erbij te gaan sporten, dan kun je ook je borstspieren trainen en das altijd effectiever dan alleen afvallen door minder te eten.
    sterkte ermee!

Deel Deze Pagina