Nog steeds geen ritme en veel spugen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marleentje231, 25 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marleentje231

marleentje231 Actief lid

4 jun 2008
    290
    1
    18
    Mijn schoonzus heeft een dochtertje van 6 weken die veel zuigbehoefte heeft en dus ook vaak voor de fles komt.
    Nu heeft ze een s fles met 3 standen speen, maar nu drinkt ze de fles in 10 min leeg en dan daarna gaat spugen en last van krmapjes heeft. Weet iemand welke fles je daar voor kan gebruiken dat ze minder gaat spugen. ZE heb nu ook ander voeding voor krampjes en spugen.
    Ze geeft ook homeapatisch druppels voor krampjes, maar lijken niet te werken.
    Misschien dat iemand weet hoe je een beetje ritme krijgt met het drinken.
    Hoop dat jullie me kunnen helpen??

2. Mistique

Mistique Fanatiek lid

7 mrt 2010
    1.053
    0
    36
    Volgens mij is een 3 standen speen nog te groot. Ze kan beter een small speen gebruiken. Tijdens de voeding af en toe even laten stoppen met drinken en kijken of ze een boertje moet laten. Er voor zorgen dat ze minimaal een kwartier tot 20 minuten over de voeding doet. Na de voeding haar een poosje rechtop tegen je aan houden zodat de voeding rustig kan zakken. Gebruikt ze ook johannesbroodpitmeel door de voeding? Of zit dat in die speciale voeding?

Mijn dochter heeft ook veel zuigbehoefte en spuugt ook heel veel en gaat volgende week naar de kinderarts om te kijken of ze reflux heeft. Wij hebben trouwens een fles van Difrax met een s-speen gebruikt en nu gebruiken we een flesje van Avent met een airflex speen. Dit moet ook krampjes tegen gaan. Wij geven haar wel op vaste tijden de fles, anders gaat ze ove het maximale wat ze per dag mag hebben.

3. misa

misa Niet meer actief

Vaak is een 3 standenspeen echt te groot. Neem een 1 of een s speen. Probeer pauzes te houden tussen de voeding en geen dan een fopspeen. Dit mag ook na de fles ivm de zuigbehoefte.
    Probeer zo 15-20 minuten te doen over de voeding.

Welke fles werkt voor een kindje verschilt heel erg. Maar tegen krampen zouden de flessen van dr brown moeten werken.
    Ook zijn er allerlei druppels die zouden kunnen werken of door elke fles een beetje rooibosthee doen.

Blijft het spugen heel erg, ga ff naar de ha. Ook is er voeding va nutrilon tegen spugen of kun je de flessen indikken met nutriton van nutrilon.

Succes!

4. bernadet26

bernadet26 Fanatiek lid

28 sep 2009
    1.335
    1
    36
    winkel medewerkster
    onze dochter heeft ook heel veel gespuugd de eerste paar weken. ben daarom over gestapt naar nutrilon AR en het ging eigenlijk meteen al stukken beter, het spugen bleef nog wel maar veeeeel minder als daarvoor.
    deze voeding word dikker zodra het in het maagje komt en is daarom moeilijk om weer uit te spugen.
    het Avent flessen, en heb eerlijk gezegt ook geen ervaring met andere flessen omdat ik deze van begin af aan heel fijn vond.
    er moet wel een speen in met meer gaatjes omdat ze de melk er anders niet uit krijgt omdat het dus wat dikker is als de gewone melk.

Deel Deze Pagina