nog steeds geen stukjes of olvarit vanaf 6 maand eten

Discussie in 'Voeding' gestart door , 25 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

danisha is nu 8 maand maar kan nog steeds geen potjes met stukjes eten.. ze kokhalst bij elk hapje en slikt het dan ook echt niet door... zelfs de olvarit potjes vanaf 6 maand (die dus dikker zijn dan vanaf 4 maand) zonder stukjes eet ze niet.. als ik dan een hapje geef dan laat ze het op haar tong liggen en kokhalst al..

nu had ik laatst fijnproevertje gekocht om dat te proberen.. het was kip en tomaat.. bovenste was tomaat en dat was niet echt van dat dikke spul en danisha smulde er van maar tot dat ik bij de kip kwam wat dus veel dikker was en ging het weer mis.. steeds kokhalsen enzo...

Zijn er meer baby's die dit met deze leeftijd nog niet kunnen en wat kan ik er aan doen om het te stimuleren? ik wil niet dat het eten haar straks gaat tegenstaan...nu maal ik ze in de blender zodat ze toch die voeding binnen krijgt..

2. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Ik herken dit probleem niet maar Jarissa is pas heel laat begonnen met eten. Tot ze 8 maanden was, wilde ze alleen maar de fles. Ik zou gewoon lekker blenderen en geduld houden. Komt vanzelf, niet alles gaat volgens het boekje.

3. Niet meer actief

nee dat is ook zo ;) maar soms vinden mensen het raar dat ze nog geen koekje of zoiets kan eten.. ze stopt het gewoon te ver in de mond of er breekt heel groot stuk af waardoor ze bijna stikt... ik probeer af en toe stukjes brood en dat gaat wel heel goed..

4. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Dan komt de rest echt wel!

5. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    @ Lauraatje : Mijn dochter at ook pas met 11 maanden stukjes ! Ze kreeg het ook niet weg. Af en toe probeerde ik het en ineens at ze het hele potje op. Nu eet ze alles mee... maak dr niet uit.

Het komt goed, het maakte mij altijd onzeker.

Groetjes

6. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    tja meid waarschijnlijk is ze het gewoon niet "gewend" en zal je er iets meer geduld mee moeten hebben dan iemand die bv geeft, maar al eerder begint met wat "vast' eten...

komt echt heus wel goed, je kunt natuurlijk ook proberen om zelf wat fruit o.i.d. zacht te maken (met minder stukjes erin) zodat de kleine langzaam kan wennen...

succes

Deel Deze Pagina