We hebben hier fruit en groente ingevoerd, maar als ik hem zelf zijn schema laat bepalen met zijn flessen dan ga ik bijna uitkomen op 3 flessen. Schema: 7.30 fles 180 10 uur fruit 12.00 fles 180 (als ik deze niet uit mezelf geef slaat hij hem over en komt pas rond 14 uur, hij drinkt die fles om 12 uur niet leeg, laat meestal 40 staan) 16.00 fles 180 17.30 groente 19.30 laatste fles 180 pap. Als ik hem de fles blijf geven als hij erom vraagt (wat ik tot nu toe steeds heb gedaan) ga ik uitkomen op drie flessen. Zijn 2e fles wil hij dan om 14 uur en dan zijn laatste fles om 19 uur met tussendoor om 17.00/17.30 groenten. Met 3 flessen eet hij wel groenten, maar als ik het schema van 4 flessen aanhoud wil hij geen groenten. Volgens mij is het nog wel vroeg om over te gaan op 3 flessen? Iemand ervaring en/of oplossingen? Alvast bedankt voor jullie reactie!
Tja, we zaten rond die leeftijd met hetzelfde en ik ben gewoon gaan luisteren naar wat de meiden wilden en dus overgegaan op 3 flessen (deed er wel meer in, 210 cc + 7)
Zelfde als Caithlin, maar dan met +/-4,5 maand. Ze geven het zelf prima aan hoor Zelf het CB keurde het hier goed, ook omdat we een grote eter hebben hier (met 4mnd hele potjes voor 6mnd). En Fayley's schema was rond die leeftijd hetzelfde als van jouw ukkie. Suc6!
Ja joh het is echt te vroeg om al naar 3 flessen te gaan. Op deze leeftijd hoeft hij nog helemaal geen fruit en groente. (Dat hoef je pas vanaf 6 maanden te introduceren). Tot 6 maanden mag bijvoeding nooit in de plaats van melk komen. Geef hem vooral al zijn flessen en minder of geen hapjes.
Met 6 maanden mogen ze officieel naar 3 flessen. Ik zie nu dat je zoontje al bijna 6 maanden is. Dus dat echt te vroeg van hierboven valt wel mee. Kortom, doe waar jij (en je kleine ) je het prettigst bij voelt.
Ik vind zelf 3 flessen ook nog te weinig..ik geef al een paar dagen 3 flessen groente en fruit erbij krijg toch de indruk van hem dat hij nog 4 flessen wil..
Zit er nou niet een gewicht aan verbonden ofzo? want een kind die 6 kilo weegt en 6 maanden is moet op de 3 flessen over maar een kind die bijna 9 kilo is ook dus ik snap dat niet.. Emir is bijna 9 kilo..het cb zei toen ik Emir 4 maanden dat ik een fles teveel gaf ik bleef toch mijn eigen patroon houden daarna kreeg ik te horen dat ie hartstikke goed was gegroeid en dat ie er heel goed uitzag(masallah) dus je kan maar vaker je eigen patroon aanhouden en kijken naar de behoefte van je eigen kind. Zelfs met volwassen is het zo dat de ene meer eet als de ander maar weinig aankomt.
indd hij is toch al bijna zes maanden die paar dagen meer of minder is toch geen drama zou lekker het schema van jouw kindje volgen en is dat 3 flessen met groente en fruit dan zou ik dat gewoon doen