Ik studeer nog en Estelle gaat dan 1 dag per week naar een oppas toe en 1 dag naar mijn moeder. Als ze bij mijn moeder is, dan is er niks aan de hand. Ze is dan gewoon lekker tevreden en vrolijk. Bij de oppas huilt ze echter heel veel, wilt niet slapen, is niet vrolijk en wilt eigenlijk alleen maar heel de tijd drinken. Ze gaat 8 uurtjes naar de oppas toe van half 8 's ochtends tot half 4 's middags. Als wij haar om half 4 op komen halen dan valt ze in de auto gelijk in slaap en is niet meer wakker te krijgen. Terwijl ze op een normale dag pas om 11 uur 's avonds gaat slapen en gewoon heel de avond wakker is. Ze is dus helemaal uitgeput als ze terugkomt van de oppas. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat we er aan zouden kunnen doen? groetjes, Manouk
Ik zou zeggen geef de oppas wat duidelijkere instructies. B.v om 0800 de fles, 11.00 naar bed Half 1 weer de fles. enz enz. En vooral dat ze dr overdag ook even in bed legt, of met dr gaat wandelen zodat ze in de wagen in slaap kan vallen. Neem wat spulletjes van thuis mee, knuffeltjes etc die vertrouwd voor dr zijn. Dat moet toch een beetje helpen lijkt me. En de oppas moet dr in bed leggen, en misschien maar even laten huilen totdat ze in slaap valt? succes
Geef een t'shirtje van jezelf mee, die je heel de dag aan hebt gehad (of s'nachts), maakt niet uit of het naar zweet stinkt, maar dan ruikt ze je igg! Wil je niet verdrietig maken hoor, maar wat lijkt me dat moeilijk zeg om je meisje achter te laten dan, ik denk dat ik heel de dag met mijn hoofd bij haar zou zitten! Ken je die oppas goed?
Ik zou toch ernstig kijken wat er bij de oppas gebeurd. Niet om je bang te maken maar af en toe gaat dat echt mis hoor. Er zal in ieder geval iets zijn waardoor je dochter zich niet op haar gemak voelt. Heel veel succes ermee. Hopelijk gaat het snel beter.
Daar doelde ik dus ook op met: "Ken je die oppas goed?" Baby's voelen het toch aan hoor en zeker als ze bij je moeder gewoon tevreden is zou ik toch even na gaan denken! Succes...
Bedankt voor de reacties. Nee we kennen de oppas niet goed. Maar ik had eigenlijk gelijk een goed gevoel bij haar al vanaf het eerste gesprek dat ik met haar had. Ze heeft zelf ook een dochtertje van bijna een jaar oud dus dat leek me leuk voor Estelle. Ze heeft natuurlijk daarom ook alle spullen in huis die kleintjes nodig hebben ( box, bedje, speeltjes etc). Thuis drinkt Estelle om de 4 uur maar bij de oppas wilt ze gewoon eigenlijk heel de tijd drinken. Ook legt ze Estelle vaak in het bedje van haar dochtertje maar daar wilt ze niet slapen. Alleen in haar vertrouwde eigen maxi-cosi, valt ze soms in slaap. We geven haar al haar eigen dekentje en een knuffeltje mee. Ik snap er gewoon helemaal niks van maar ik vind het zo zielig! Ik heb er echt een rot gevoel over...
Dat snap ik heel goed! Ik zou het toch eens proberen met een t'shirtje wellicht werkt het! Het kan natuurlijk ook zo zijn dat de oppas te weinig aandacht voor haar heeft met zo'n kleintje van 1 jaar in huis, die vergen natuurlijk ook veel aandacht en tijd van je! En bij jullie en je moeder is ze alleen en krijgt ze de aandacht die ze nodig heeft en gewend is, of het is misschien te druk voor haar omdat ze niet gewend is om nog een kindje om haar heen te hebben! Het is natuurlijk wel een hele andere omgeving voor haar en een hele andere situatie ook dan thuis en dan bij je moeder! Gaat ze er al lang heen? Mocht het toch niet werken, zou ik naar je kindje luisteren, want ze voelt echt wel goed aan hoor hoe het zit!
En misschien is het daar te onrustig voor haar en moet je het langzaam gaan op bouwen en beginnen met 2 a 3 uurtjes en zo langzaam meer. Wij hebben het zelfde hier. Ik heb nu vakantie en ik breng haar toch naar de oppas om haar te laten wennen en als het niet gaat haal ik haar eerder op.. Gelukkig gaat het de laatste keren erg goed.. Succes, ik weet hoe je je voelt als het niet goed is met je kindje bij de oppas...