Ik studeer nog en Estelle gaat dan 1 dag per week naar een oppas toe en 1 dag naar mijn moeder. Als ze bij mijn moeder is, dan is er niks aan de hand. Ze is dan gewoon lekker tevreden en vrolijk. Bij de oppas huilt ze echter heel veel, wilt niet slapen, is niet vrolijk en wilt eigenlijk alleen maar heel de tijd drinken. Ze gaat 8 uurtjes naar de oppas toe van half 8 's ochtends tot half 4 's middags. Als wij haar om half 4 op komen halen dan valt ze in de auto gelijk in slaap en is niet meer wakker te krijgen. Terwijl ze op een normale dag pas om 11 uur 's avonds gaat slapen en gewoon heel de avond wakker is. Ze is dus helemaal uitgeput als ze terugkomt van de oppas. Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen en wat we er aan zouden kunnen doen? groetjes, Manouk
Ik zou zeggen geef de oppas wat duidelijkere instructies. B.v om 0800 de fles, 11.00 naar bed Half 1 weer de fles. enz enz. En vooral dat ze dr overdag ook even in bed legt, of met dr gaat wandelen zodat ze in de wagen in slaap kan vallen. Neem wat spulletjes van thuis mee, knuffeltjes etc die vertrouwd voor dr zijn. Dat moet toch een beetje helpen lijkt me. En de oppas moet dr in bed leggen, en misschien maar even laten huilen totdat ze in slaap valt? succes
Geef een t'shirtje van jezelf mee, die je heel de dag aan hebt gehad (of s'nachts), maakt niet uit of het naar zweet stinkt, maar dan ruikt ze je igg! Wil je niet verdrietig maken hoor, maar wat lijkt me dat moeilijk zeg om je meisje achter te laten dan, ik denk dat ik heel de dag met mijn hoofd bij haar zou zitten! Ken je die oppas goed?
Ik zou toch ernstig kijken wat er bij de oppas gebeurd. Niet om je bang te maken maar af en toe gaat dat echt mis hoor. Er zal in ieder geval iets zijn waardoor je dochter zich niet op haar gemak voelt. Heel veel succes ermee. Hopelijk gaat het snel beter.