Vandaag wederom met mijn zoontje naar de KNO arts in het WKZ geweest. Mijn zoontje geeft al vanaf zijn geboorte problemen met plat op zijn rug liggen en slapen. In eerste instantie reflux, algehele onrust en obstipatie. Nadat dit allemaal onder controle was, bleven de slaap problemen aanhouden. Met 7 maanden door de KA doorgestuurd naar de KNO, en die stuurde mij door naar de KNO in het WKZ. De eerste keer dat we er waren (december) was de gehoortest niet goed, en vocht achter zijn oren. Waarom de gehoortest niet goed was konden ze niet matchen met het beeld wat ze in zijn oren zagen. Na 6 weken weer terug komen. Helaas konden we niet (RS virus) en wederom 6 weken wachten. Vandaag was de gehoortest weer niet goed. Wederom vocht achter zijn oren en trommelvliezen waren wat ingetrokken. Slapen en plat op zijn rug liggen gaat nog steeds niet "optimaal" zeg maar. Sinds hij in een campingbedje met kussen ligt (daarvoor ledikant met achterkant opgehoogd maar gleed altijd naar beneden) gaat het wel beterder. Zodra ik merk dat hij last begint te krijgen krijgt hij maximale dosis paracetamol (advies KNO) en neusspray. Ook heb ik hem dan zoveel mogelijk in mijn draagzak met slaapjes en ligt hij bij ons in bed. De KNO arts twijfels over buisjes, daar hij een "rand geval" is. Hij heeft het afgelopen jaar 4x een echt loop oor gehad, en geeft voornamelijk problemen met slapen (wel altijd verkouden, maar ja, gaat ook naar het KDV, snurk zo nu en dan met slapen). Ze geeft aan dat ze niet kan garanderen dat zijn slaap problemen opgelost gaan worden met buisjes, en is eigenlijk huiverig dat hij meer last gaat krijgen van loop oren (ivm open verbinding). Ze zou het vandaag in het team gaan overleggen en morgen belt ze me terug. Tja, zelf weet ik eigenlijk niet zo goed wat verstandig is: Wel of geen buisjes?
Mijn zoon heeft ook buisjes en wij zijn er heel blij mee!! Wel was mijn zoon steeds echt ziek door zijn oren wel 2keer per maand koorts. Hij heeft ook een achterstand met zijn uitspraak nu ,had dus ook vocht erachter steeds. Hij snurkte ook maar dat kwam door een te grote neusamandel
Ze vroeg ook of ze wel eens met een "spiraaltje" (??) in zijn neus hebben gezet ivm neusamandelen. Dat is nog niet gebeurd. Wilden ze ook even overleggen. Schijnt niet prettig onderzoek te zijn. Echt ziek is hij niet, wel vaak koorts, en huilt nog steeds erg veel. Brabbelt alle kanten op. Heeft jouw zoon vaker een loop oor gekregen of niet?