kinderdagverblijf

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door sonya one love, 20 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ik loop al erg op de zaken vooruit...maar weet iemand hoelang van te voren je een kinderdagverblijf moet regelen...wil straks toch nog twee daagjes blijven werken...

2. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik zou na je echo esgaan rondsnuffelen en eens gaan kijken. Je kan niet vroeg genoeg zijn!

3. sonya one love

oke bedankt...ga ik eens doen

4. renske

renske Actief lid

19 mei 2006
    311
    0
    0
    Ik zou inderdaad na je 10 weken echo alvast overal gaan rondsnuffelen en eventueel inschrijven.

5. Gul

Gul Actief lid

27 sep 2006
    380
    0
    0
    IT'er
    Ik denk dat dit heel erg veel afhangt van waar je woont.
    Wij wonen in Amsterdam en ieder geval na de vorige aanpassing in de vergoeding in de kinderopvang zo'n 2 jaar terug is er geen wachtlijst meer. Als het je niet uitmaakt welke dagen je kindje naar de opvang gaat. Kun je in principe vandaag inschrijven en morgen naar de wendagen brengen. Maar dit was anders toen de overheid nog veel subsidieerde en iedereen naar de kinderopvang wilde sturen. Maar ik hoor ook van collega's dat er in andere plaatsen (waarschijnlijk vooral op de beste kinderopvang) nog steeds lange wachtlijsten bestaan.

6. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Hangt helemaal af van waar je woont en welke creche je voorkeur heeft. De creche die ik graag wilde heeft een wachtlijst van anderhalf jaar! Daar was ik veel te laat met inschrijven. Heb het geluk dat er nog een andere in de buurt is waar een plaats is vrijgekomen zodat ik toch nog op tijd terecht kan. Anders had ik echt een probleem gehad. Ik zou me dus na je 1e echo vast gaan inschrijven of iig vragen hoe lang de wachtlijst is bij de creche van je keuze.

7. sonya one love

bedankt...ik zal inderdaad maar eens wat na gaan vragen,want als die wachtijden zolang zijn....dan loopt de kleine al....hahha

8. janice

janice Actief lid

14 mei 2006
    420
    0
    0
    zou zo snel mogelijk inschrijven, beter te vroeg dan te laat. Je geeft immers per wannneer je een plekje wilt, dus als het te vroeg is dan ben je er alleen maar vroeg bij, volgens mij niets mis mee.

Wij wonen in een kinderrijke buurt en de wachtlijsten zijn snel lang. Wij gaan over een jaar verhuizen en ik heb ons kindje half oktober ook voor de nieuwe gemeente al op de wachtlijsten laten zetten. Er werd absoluut niet raar op gereageerd (had erbij gezet dat het was ivm verhuizing).
    We hopen op een plekje maar het blijft afwachten.

9. Molly

Molly Fanatiek lid

4 dec 2005
    1.456
    0
    0
    Zeker met de nieuwe regeling in 2007, waardoor de kinderopvang veel voordeliger wordt zou ik er maar snel bij zijn, zeker als je op gewilde dagen wilt. Ik heb me in juni opgegeven voor een plaatsje in maart op dinsdag en ik kan vanaf juli pas terecht op dinsdag! Tot die tijd kan het wel op vrijdag. Ik zou je ook maar bij meerdere verblijven opgeven, je kunt het altijd nog afzeggen.

10. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Houd er echter wel rekening mee dat een aantal kdv's inschrijfgeld vraagt. Dat krijg je dan niet meer terug als je besluit naar een ander te gaan. Varieert meestal van 35 tot 60 euro (hier in Den Haag).

11. taschke

taschke Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.356
    13
    38
    verkoopster ruitersportartikelen
    landen/ belgie
    Ik ben al op 6 weken beginnen zoeken achter een creche.En alles zat al vol tot volgend jaar November :confused: (En ik zou in juli terug moeten gaan werken!)

Nu heb ik een onthaalmoeder gevonden die er ons kindje toch bij wou nemen omdat het maar 2 dagen per week zou moeten gaan.

Dus je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen :)

12. Ayvida

Ayvida Actief lid

28 nov 2006
    321
    0
    0
    Hoorn
    Ik heb allebei mijn kinderen ingeschreven in de 11e zwangerschapsweek. Ik in de kop van NH, en op het kdv waar mijn kinderen op gezeten hebben en nog zitten zijn geen wachtlijsten dus dan kan het wel wat later. Woon je in een drukker bevolkt gebied dan kan je denk ik niet snel genoeg zijn!

13. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Ik denk dat er met die nieuwe wet en regelgeving (waarbij de kinderopvang qua financieel plaatje gunstiger wordt voor ouders), er weer wat wachtlijsten zullen ontstaan. Ik werk zelf (al 12 jaar) in de kinderopvang, en ken tijden van wachtlijsten, en tijden van rust. De afgelopen jaren ging het bij ons niet al te goed en was er van een wachtlijst geen sprake (ik heb het over een KDV in een klein dorp). Nu trekt het weer enorm aan.
    Ikzelf heb voor mijn kindje in eerste instantie een gastouder geregeld, maar wegens omstandigheden zal ik ook uit moeten wijken naar een andere oplossing. Ik kan per direct terecht op een kinderdagverblijf (van een andere organisatie dan waar ikzelf voor werk overigens, ik krijg dus geen voorrang oid). Maar ik moet er wel bij vermelden dat het voor mij om de vrijdag gaat, wat (landelijk gezien) over al een rustige opvangdag is, evenals de woensdag.

Verder weet ik dat vroeg inschrijven misschien klinkt alsof je plaats verzekerd is, maar ik heb zelf een tijdje de administratie (mede) gedaan, en kwam er toen achter, dat er helemaal niet gekeken werd naar inschrijfdatum! 2 maanden voor datum opvang werd er gepland, broertjes en zusjes kregen voorrang, en voor de rest was er geen volgorde. Tis maar net hoe het systeem van desbtreffende oranisatie werkt...

14. Hester

Hester Niet meer actief

Wij moesten met 12 weken de baby ingeschreven hebben (we blijven beide fulltime werken)

15. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    Ik weet nog niet eens voor welke dagen het nodig is, kan je ook ovb inschrijven voor twee dagen? Want het aantal dagen weet ik al wel. Ik ga waarschijnlijk na mijn verlof in mei, juni, juli aan een nieuwe baan beginnen, weet nog niet welke dagen ik ga werken.... Weet als het goed is morgen wel welke dag mijn man vrij is, mijn moeder ook een vaste dag, dus woensdag en vrijdag geen opvang nodig, maar maandag, dinsdag en donderdag dus twee van die drie dagen wel?

Iemand tips?

16. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    @Judy: ik heb ook gewoon 3 dagen opgegeven en daarbij gezegd dat het uiteindelijk 2 van die 3 dagen zouden worden. Dat was bij mijn kdv geen probleem. Ze snappen best wel dat het niet altijd mogelijk is om zo ver van te voren precies op te geven wat je wilt.

17. Niet meer actief

Jemig dat je daar zo vroeg mee moet zijn zeg niet normaal...hihi daar zou ik nog geeneens aan gedacht hebben maar goed dat hoef ik straks als ik zwanger ben ook gelukkig niet...

18. Diana82

Diana82 Actief lid

7 nov 2006
    353
    0
    0
    Wij hebben de kleine met 13 weken aangemeld en toen konden alleen de woensdag en vrijdag nog gegarandeerd worden. De maandag, dinsdag en donderdag zitten de komende JAREN vol wat babies betreft. Nu maakte het mij niet echt uit, aangezien ik toch nog moest regelen hoe ik precies ging werken, maar standaard zijn de maandag, dinsdag en donderdag het lastigste......

Onze kruimel gaat straks op maandag naar oma en op woensdag naar de KDV. De rest van de week ben ik lekker thuis!

19. mandy80

mandy80 Actief lid

2 apr 2006
    485
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    deventer
    hoi meiden,

omdat de k.o weer flink aan het aantrekken is zou ik jullie aanraden om in je 15de week van je zwangerschap je al aan te melden bij een organisatie! ik werk zelf in de ko en wij hebben wachtlijsten voor sommige dgn van bijna een jaar!

liefs mandy

20. Diddl

Diddl Fanatiek lid

13 jan 2006
    3.907
    0
    0
    Fryslan
    Ik werk op een kdv en raad je aan om meteen na je eerste contole bij de verloskundige je kindje aan te melden [rond de 8 weken].
    En idd de maandag, dinsdag en donderdag zijn de meest populaire dagen.

Deel Deze Pagina