Ik ben nu ruim 27 weken zwanger en twijfel momenteel aan alles. Kan ik het straks wel aan, doe ik het wel goed? Heb ik goede spullen gekocht en genoeg of toch nog langer niet? Zal ik wel een goede moeder zijn? Zal mijn baby gezond zijn? Ik eet momenteel niet erg gezond, zal dat gevolgen hebben? In het begin van de zwangerschap heb ik narcose gehad, zal ze daar wat van mee hebben gekregen? Kortom: ik twijfel over alles. Lig er wakker van en ben enorm onzeker. Ik wil geen gestresste moeder worden maar ben zo perfectionistisch. Is dit herkenbaar? Zullen het hormonen zijn of misschien intuitie? Ik Google me suf op vanalles. Maar daar word ik helemaal niet vrolijk van dus daar stop ik mee.
Twijfel lijkt mij normaal, als 't je maar niet compleet beheerst. Hier ook wel in vlagen gezonde twijfel. Probeer 't overmatig twijfelen toch van je af te zetten door dingen te relativeren. En immers, je hebt bijna nergens grip op. Dingen overkomen je. Nu kun je nog 13 weken extreem gaan stressen, maar dat werkt vast niet mee.
Dat zijn denk ik toch ook wel de hormonen. Hier maak ik me ook enorm zorgen om van alles. Het enige wat je kunt proberen is om het van je af te zetten. Al is dat hartstikke moeilijk. Je doet het vast goed! Geniet nog even van je zwangerschap.