Onverwachte miskraam, zo verdrietig

Discussie in 'Miskraam' gestart door Pkat2917, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pkat2917

Pkat2917 Lid

5 aug 2012
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hey Ladies,

Ik post niet vaak iets, ik ben meer een meelezer, maar ik wil het even van mij af schrijven. Zit er helemaal doorheen.
    Afgelopen weekend had ik wat rare buikkrampen, dus ik dacht dat ik ongesteld zou worden. Ik vloeide echter maar niet en had alleen een beetje roze afscheiding. Verder eigenlijk niet bij nagedacht, we waren in de Efteling en hebben genoten van de dag.
    Hele verdere weekend last gehad van roze afscheiding en krampen. Totdat ik maandagavond ineens extreme buikkrampen kreeg. Ik liep naar de wc en ben daar het vruchtje verloren. Ik herkende het meteen van mijn eerste miskraam en realiseerde wat er gebeurd was. Ik wist niet eens dat ik zwanger was... Later besefte ik mij ook dat ik 2 weken overtijd was, maar door drukte op het werk en met ons gezinnetje heb ik daar helemaal niet bij stilgestaan.
    Al de hele week voel ik mij enorm slap en duizelig, maar dat komt wellicht door het bloedverlies. Inmiddels is dit wel een stuk minder geworden gelukkig, nu moet ik het nog mentaal verwerken.
    Bij ons is er ook al langere tijd de discussie of we wel of niet voor een derde kindje willen gaan. Ik wil het dolgraag, echter heeft mijn man net de vorige maand de knoop doorgehakt dat het met twee lieve kindjes voldoende is voor hem. Dit maakt het extra moeilijk voor mij. Ik ben heel verdrietig, ook al was deze zwangerschap niet gepland en onverwachts (wij hebben het altijd met een condoom gedaan), voor mij was het wel heel erg gewenst.
    Nu zegt mijn man dat hij het ook heel erg vindt, maar ik denk dat hij ook opgelucht is op de een of andere manier. Ik weet wel dat hij uiteindelijk wel blij zou zijn met een derde kindje, maar ik wil graag een kindje waar wij samen bewust voor hebben gekozen en wat wij beiden graag willen. Ik ga dus van de ene emotie in de andere.
    Ik weet dat ik moet leren accepteren dat er geen derde meer komt, maar dit maakt het natuurlijk niet makkelijker voor mij. Ik weet niet zo goed hoe ik hier mee om moet gaan, gelukkig kan ik er wel goed met mijn man over praten.
    Het is heel dubbel allemaal, want hoe kan je iets zoveel missen, zonder dat je wist dat het bestond?

Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil, denk dat ik het gewoon even kwijt moest. Dankjewel voor het lezen...

2. wodjeka

wodjeka Bekend lid

25 feb 2013
    860
    60
    28
    Hellevoetsluis
    Wil je even een digi knuffel geven en sterkte wensen!!

3. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Heel veel sterkte toegewenst met dit onverwachte verlies.
    Je hebt een hoop te verwerken. En een onverwachte zwangerschap en een onverwachte miskraam.
    Wel erg fijn dat je hier goed over kan praten met je man.
    Blijf dit ook doen!! En ga dit niet in je 1tje verwerken/opkroppen

4. Veera

Veera Niet meer actief

Ik snap heel goed dat je verdrietig bent en het misschien nu ziet als de enige kans dat een derde kindje toch nog zou komen?
    Ik wil je veel sterkte wensen.

5. Pat1978

Pat1978 Bekend lid

23 aug 2015
    629
    0
    16
    Zelfstandig ondernemer
    Provincie Groningen
    Even een digitale knuffel en veel sterkte.

6. Kraanwagen

11 feb 2016
    23
    0
    0
    Molenschot
    Ach, wat ontzettend verdrietig. Ik kan me heel goed voorstellen dat het alsnog veel impact heeft, zelfs al wist je niet dat je zwanger was.
    Ik zou wel nog eens heel goed met je man praten, want als jij echt graag een derde kindje wil, dan kan het blijven knagen en dan is dat iets wat jullie in ieder geval nog eens moeten bespreken, denk ik. Veel sterkte.

7. Pkat2917

Pkat2917 Lid

5 aug 2012
    65
    0
    6
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor jullie lieve reacties! :)

@Veera: Zo voelt het nu inderdaad, als de laatste kans...Dat is ook het dubbele eraan, aan de ene kant vind ik dat zo erg verdrietig, aan de andere kant snap ik ook als mijn man niet wil dat ik hem niet kan dwingen en zo voor het blok staan is natuurlijk ook niet niks.

@Kraanwagen: Het is ook zo moeilijk, we praten er veel over. Misschien dat hij nog een keer omdraait, maar daar wil en kan ik niet op hopen, bang voor nog een teleurstelling. Ik wil ook dat wij beiden achter de beslissing staan om voor nog een derde kindje te proberen. Ik heb hem ook eens gevraagd of hij ongelukkig zou worden van een derde kindje, daarop antwoordde hij van nee. Terwijl ik zei dat ik misschien wel ongelukkig zou zijn wij niet op zijn minst zouden proberen voor een derde. Dat is natuurlijk niet eerlijk om te zeggen, maar zo voelt het wel af en toe...

Nogmaals bedankt dames voor het lezen en reageren! :)

8. crystals

crystals Actief lid

20 okt 2015
    404
    95
    28
    heel veel sterkte , heb een periode terug rond oktober een soort gelijk verhaal gepost. Snap hoe je je voelt en het maakt het verdriet er niet minder op even een digitale knuffel sterkte meis

Deel Deze Pagina