Geschrokken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Adje, 11 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.735
    113
    #1 Adje, 11 feb 2017
    Laatst bewerkt: 11 feb 2017
    Nou had ik pas een topic geopend over dat mijn zoontje is gaan buikslapen en daar nog aan moest wennen, omdat hij er huilend wakker van werd. In ieder geval een nieuw bedje gekocht om dat hij te weinig ruimte had in oude bedje (ovaal).
    Gisteren dat bedje in elkaar gezet, nieuw matrasje en vannacht zijn eerste nacht er in.

Werd ik net wakker en ga dus even bij hem kijken. Ligt die druif met zijn neus in de matras. Ik draai zijn hoofd een beetje, draait hij hem meteen terug in zijn matras. Daarna heb ik hem toch maar even op zijn rug gerold...

Nou is hij al 8 mnd, kan goed rollen en tijgeren en is sterk zat, dus ik maakte me echt geen zorgen om dat buikslapen, maar nu doe ik echt geen oog meer dicht :$
    Hij zal zichzelf vast niet zomaar laten stikken met 8 mnd toch?

Zijn er nog moeders die dit herkennen? Heeft zo'n aerosleep nog zin? Of maak ik me druk om niks?

Zijn nieuwe matrasje ruikt overigens nog echt nieuw. Komt best een sterke 'nieuw' geur vanaf. Zou hij dat lekker vinden ofzo.

Nou ga ik nog maar even bij hem van kijken een dan weer een poging doen om te slapen :)

2. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Mijn dochter deed dat ook. En ik las destijds dat meerdere kindjes dat doen. Ik vond het ook echt niet prettig en draaide haar ook altijd terug. Ik heb overigens wel een aerosleep. Geen idee of dat beter is. Je kan ff goed kijken hoe hij ligt en of hij echt met zn neus in het matras ligt?
    Het komt iig niet door de geur van het matras.

Je kunt een matras overigens eerst beter een paar dagen laten luchten. Er zitten allemaal gifstoffen in. Wist ik overigens ook niet en heb mijn toen 5 maanden oude dochter ook direct op een nieuw matras gelegd.

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.907
    387
    83
    Herkenbaar! Zo eng! Ik ben er, na vele terugdraaipogingen naast gaan zitten en gekeken of ze zelf een x terugdraait. En dat deed ze. Daarna was ik gerust

4. Lieflief

Lieflief Fanatiek lid

12 jan 2013
    1.714
    205
    63
    Coördinator/ Teamcoach
    omgeving Zwolle
    Ons meisje slaapt al vanaf dat ze 4 wk was op haar buik. In principe reageert een kindje instinctief als het te weinig lucht krijgt, mits de spieren sterk genoeg zijn. Bij een 8 maanden oud kindje hoef je je daar niet zo druk om te maken.

5. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Een aerosleep kan helpen. Kunnen dan goed door blijven ademen.
    Maar wat Emm27 zegt zou je ook nu kunnen proberen

Nieuw matras zou ik inderdaad ook even goed laten luchten.
    Net zoals dat je nieuwe kleding altijd wast ivm alle fabrieksstoffen

6. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.735
    113
    Bedankt voor jullie reacties!

Is toch wel een opluchting dat meer baby's dit doen. Mijn zoontje doet wel vaker dingen totaal anders dan zijn zussen (of andere baby's in het algemeen). En daar heb ik dan geen problemen mee, want hij is tenslotte de vierde en dan komen we er wel uit. Ik ben daar meestal wel relaxt onder. En dan ben ik altijd blij dat dit eigenwijze mannetje niet mijn eerste kindje is haha
    Maar dit vond ik toch wel even griezelig hoor!

En dat van die matras luchten... Nooit bij stilgestaan 😊 En dus nog nooit gedaan, ook bij mijn meiden niet (of mezelf). Dat zal ook wel loslopen denk ik, er zit natuurlijk ook nog beddengoed omheen. Maar ik ga vandaag tussen de dutjes door dat ding wel even voor het open raam zetten ofzo.
    Ik kan dat oude matrasje nl. niet meer gebruiken, want die past niet in zijn nieuwe bed.

En zo maar even googlen op aerosleep, baat het niet dan schaadt het niet en dan slaap ik weer wat geruster :D
    Je hebt toch ook van die oplegmatrasjes daarvan? Want om nou weer een hele dure nieuwe matras aan te schaffen, is ook weer een beetje zonde.

7. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Van aerosleep heb je alleen de toplaag nodig, een oplegger.

Wij hadden die voor beide jongens en ben er uiteindelijk echt super blij mee.

8. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.735
    113
    Oke, thanks! Ik ga straks maar even shoppen! Slaap ik weer een stuk geruster.

9. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier lag hij ook heel vaak met z'n neusje in het matras, maar nooit helemaal.
    Als ik heel goed keek zag ik dat hij altijd 1 neusgat vrij hield en daardoor ademde hij.
    Hier sliep hij vanaf 2 maanden ook in de nacht al op z'n buik, dus op z'n rug leggen was sowieso geen optie, dan hadden we er namelijk nooit voor gekozen om hem in de nacht op z'n buik te leggen. ;)
    Dus volgens mij regelen ze dat prima zelf, maar als je het jezelf gerust stelt kan je natuurlijk wel een aerosleep topper kopen.

10. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Inderdaad even een aerosleep topper erop, just in case;)

11. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    niks aan doen. baby´s draaien instinctief hun hoofdje om als ze zuurstof tekort krijgen. en dan nog, een baby stikt niet als ze met hun neusje in het matras komen te liggen. ze kunnen gewoon doorademen.
    zou ook echt niet aan die aerosleep rotzooi beginnen, dat is dure schijnveiligheid. ze beloven dat kindjes niet kunnen stikken enz. allemaal bullshit. ze kunnen hierdoor niet stikken dus zo´n matrasje zal daar echt niet aan meewerken. die worden alleen gekocht door onzekere mama´s die zich van alles aan laten praten door de babywinkel;)

met een aerosleep heb je juist een grotere kans dat er wat misgaat. waarom? mensen gaan teveel op die dingen vertrouwen. want: ze kunnen nu niet stikken, het is veilig bla bla. hierdoor gaan ze minder bij hun kinderen kijken dus grote kans dat als er ECHT wat aan de hand is, je dat als ouder dus mist. want er kan immers niks mis gaan door die aerosleep.
    echt, trap er niet in. is alleen jezelf bedonderen.

hier hebben beide kinderen bijna vanaf begin op de buik geslapen. en nog, de jongste van 3 ligt nog regelmatig met neus in het matras te slapen. niks aan de hand

12. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Zo dat is nogal een uitspraak. Lekker generaliserend zonder onderbouwing.

Niemand zegt hier dat het absoluut niet mis kan gaan met aerosleep. Blijf jij maar in je eigen bubbel....

13. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Nou ja in principe is er geen enkel wetenschappelijk bewijs dat de aerosleep werkt. Dus ergens heeft ze wel een punt. Ik heb er ook 1. Maar niet omdat ik een onzekere mama ben, dus wat dat betreft heeft ze dan weer geen gelijk. Maar ik vind het gewoon handig met ongelukjes omdat ze waterdicht zijn.

En wat betreft de gifstoffen in het matras. Dat jij en je andere kinderen er niks aan over hebben gehouden zegt niks. Ik heb ook 10 jaar gerookt zonder dat ik nu merk er
    Iets aan over te hebben gehouden, maar schadelijk is het zeker wel.

14. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Dat zeg ik ook niet he? Niemand zegt dat het wetenschappelijk bewezen veiliger is.

Kijk ik had 2 reflux kindjes en het grote voordeel van de aerosleep vond ik dat de kotswel iets naar beneden zakte, zonder dat het in het matras kwam. Daarnaast merkte ik bij beide buikslapers dat ze beter op de aerosleep sliepen dan op een gewone matras. En waarom geen idee, maar prettig is het wel ;)

15. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.735
    113
    @Olifantje
    Vannacht vond ik het een heel griezelig idee. En ik kon het niet zo goed zien dus heb aan zijn gezicht zitten voelen. Hij had ook een speen in zijn mond en had idd wel iets van ruimte bij één neusvleugel. Ik denk ook eigenlijk wel dat hij zijn hoofd op zal tillen of zal draaien als hij het echt benauwd krijgt. Maar onder het mom baat het niet dan schaadt het niet toch een oplegmatrasje van aerosleep gekocht :D

@Tazzy, inderdaad just in case! Het zal iig geen kwaad kunnen.

@Damay
    Ik ben geen onzekere moeder hoor, maar dat mag je natuurlijk denken. Ik laat me ook niks aanpraten, maar kom vaak toch echt zelf op ideeën. En dan heb ik vast niet altijd gelijk ;)
    Wat ik wel weet is dat het hier geen grotere kans oplevert dat er wat mis gaat. Ik hou ook met producten die (schijn)veiligheid bieden echt nog wel een oogje op mijn kind. Zo hebben we ook een babyswimmer en badzitje, maar ik ga echt de badkamer niet uit met deze handige producten.
    En 's nachts slaap ik en ligt mijn baby op een andere kamer. Gaan kijken doe ik dus sowieso niet regelmatig. Was dan ook puur toeval dat ik hem zo trof. Maar misschien blijf jij de hele nacht wakker naast het bedje ;)

@Averlhach
    Dat denk ik dus ook. Ik denk nl dat een aerosleep matrasje iig geen schade kan opleveren bij een 8 mnd oude baby.

@Lisa
    Ja dat snap ik hoor.mZo bedoelde ik het niet perse. Ik had daar dus echt nooit bij stilgestaan, bij het matras kuchten. Maar ik kan dan wel relativeren, 1 nachtje op een nieuw, ongelucht matrasje zal vast niet zo schadelijk zijn dat ik me zorgen ga maken. Inmiddels is het matrasje op het balkon lekker in de winterlucht gelucht. En de volgende keer weet ik beter :D

16. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    ZL slaapt vanaf vier a vijf weken op zijn buik. We hebben aerosleep alleen deed ik dit hoofdzakelijk dat als hij spuugde dat de spuug er direct in zou zakken. Ik ben heel blij dat we het ding hebben. Toen hij ziek was, heeft hij meerdere keren zijn bed ondergespuugd. Zijn koppie was wel iets nat, maar het meeste was ook in de aerosleep getrokken. Plus het is een bescherming voor het matras. Ook handig ;)

Het is al eerder gezegd: baby's reageren instinctief als hun nekspieren sterk genoeg zijn. Dus met jouw kindje moet dat geen probleem zijn.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    nee hoor, ik vertrouw op mn kind;) leg ze op bed, kijk 1x voor ik zelf naar bed ga en daarna de volgende morgen weer. geen enkel moment van wakker gelegen dat ze op hun buikje sliepen of met neusje in matrasje kwamen. zijn sterk genoeg om hun hoofdje te draaien dus dan is het goed.

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Nou dit indd! Wat een bullshit zeg! Hier dus schijnbaar zo'n onzekere moeder. Nou, wij hebben hard ons best gedaan op onze baby en ik zou het heel erg jammer vinden wanneer er dus wel iets voorkomen had kunnen worden.
    Vertrouw jij lekker op je kind joh. Alsof dat kan bij zo'n jonge baby. DAT is pas iets wat je jezelf aanpraat.

19. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.268
    25.735
    113
    Dan snap ik deze opmerking niet zo... Je gaat zelf nauwelijks kijken, maar mensen met een aerosleep zouden alleen maar op aerosleep vertrouwen en gaan daardoor nog minder bij hun baby kijken en dan is er opeens een grotere kans dat het mis gaat? Maar bij jou gaat het dus nooit mis, want je vertrouwt op je kind en gaat daarom bijna nooit kijken.
    Hmmm, volgens mij spreek je jezelf nu een beetje tegen.

Maar maakt niet uit hoor. Ik ben blij met mijn aerosleep. En als zl er niet lekker op slaapt gaat het op mp. Daar kan ik iig niet wakker van liggen ;)

20. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Haha ik heb me wel van alles laten aanpraten in de winkel voor de geboorte 😂 oke vond het ook leuk om alles te kopen, maar de aerosleep ben ik echt mega tevreden mee. Super handig als hij spuugt en ik heb voor mezelf wel het idee dat een kind er minder makkelijk om stikt. Bewezen of niet. (Hoe zou je dat überhaupt willen bewijzen? Testbaby zoeken? ) haha ik heb serieus mijn hoofd in een gewoon matras en aerosleep gedrukt en vond de aerosleep makkelijker ademen. Dus allen voor mijn eigen geruststelling al een top aaankoop😃

Deel Deze Pagina