Nog steeds hazenslaapjes bij 5 maanden..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rebelleflower, 2 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik heb d'r gisterenavond met de late avond fles dentinox gegeven op d'r boven en onderkaak en ze heeft de hele nacht doorgeslapen!!
    Dan zijn het toch de tandjes denk ik!!

Dus niet de hazenslaapjes overdag..

2. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Wat fijn zeg!! 😄

3. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Ooh wat fijn zeg! Niet heel leuk en fijn voor haar, maar toch.

4. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Vanmorgen heb in d'r wakker gemaakt om 8:15 uur.
    Zoals elke ochtend heeft ze in de box gespeeld na d'r flesje en toen nog even samen op het speelkleed..
    totaal geen tekenen van vermoeidheid dus heb d'r mee genomen naar boven in de wipstoel gezet met een knuffel en ben gaan douchen.. ze kon mij dan nog gewoon zien.
    Om 10:30 uur heb ik d'r maar gewoon in bedje gelegd. Ze was nog heel erg wakker, met wiegen deed ze d'r oogjes ook niet dicht. En ze heeft tot die tijd geen duidelijke vermoeidheid signalen laten zien.. niet gapen, geen oogjes wrijven..
    ze heeft kreeg wel wat rozige-rode oogjes maar ze is wat verkouden dus denk dat het daarmee te maken heeft.
    Ze is rond 10:45 uur in slaap gevallen gok ik.. toen hoorde ik geen gebrabbel meer. Ben 1x terug gegaan voor d'r speentje.
    Ben benieuwd hoe lang ze nu slaapt.. ik gok gewoon 40-50 min.

Had ik d'r nog langer wakker moeten houden? Ben zo bang dat ik d'r oververmoeid maak..
    Heb ik andere vermoeidheid signalen gemist?

5. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Nogmaals dat ze 40-50 min slaapt maakt me echt weinig uit hoor! Soms is het wel handig en soms weer niet.
    Ik vraag me gewoon af of ik d'r misschien toch langer wakker kan houden omdat ze gewoon niet moe genoeg is om te slapen..?

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Mijn oudste sliep standaard 3 kwartier. En dan inderdaad 3 of 4 keer. Met 8 maanden ging hij naar 2 slaapjes en toen sliep hij 1 keer anderhalf uur en 1 keer 3 kwartier. Toen hij naar 1 slaapje ging met 16 maanden ging hij pas langer slapen dan dat. Gewoon maar accepteren denk ik.

7. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ze is idd na 40 min wakker geworden net :p

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar ze slaapt toch? Gewoon niet zo lang als jij zou willen... Maar als ze vanzelf in slaap valt, dan is ze moe. En als ze daarna vrolijk wakker wordt, dan is ze uitgeslapen. Ik denk dat je het echt niet moeilijker moet maken dan dat.

9. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Ons meisje is nu 5,5 maand en slaapt smorgens ook maar 1 uurtje. Smiddags doet ze een wat langer slaapje van 13.00-15.30 ongeveer. Ik probeer haar wel 2-2,5 uur wakker te houden want anders is ze niet moe genoeg en gaat zo ook korte slaapjes doen

10. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

2 aug 2016
    1.149
    722
    113
    Volgens mij doe je het prima hoor. Ze is gewoon blij toch? Mijn zoontje vandaag om 8 uur wakker en is toen om kwart over 10 weer gaan slapen. Ook 45 minuten. En nu ligt hij met weer te tukken. Beetje zelfde ritme als bij jou denk ik.

11. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Hier is het ongeveer zo:

08:00 uur wakker

10:00 uur slapen
    10:45 uur wakker

12:30 uur slapen
    13:15 uur wakker

15:00 uur slapen
    15:45 uur wakker

17:00 uur slapen
    17:45 uur wakker

19:00 uur naar bedje en slapen voor de nacht.

Ik heb geen vaste slaaptijden maar dit is hoe het ongeveer gaat.. soms laat ze het laatste slaapje vallen pakt ze dr 3de slaapje pas rond 16 uur.

Maar jullie zullen het niet geloven.... ik ben net met dr gaan wandelen en ze is in de kinderwagen in slaap gevallen rond 13:30 uur (ze werd na dr ochtend dutje om 11:20 uur wakker).. heb dr gewoon lekker laten liggen en de kinderwagen in de woonkamer gezet. Ik had verwacht dat ze wel rond 14:10 uur wakker zou worden.. er kwam rond die tijd ook een geluidje uit de wagen dus ik ben naar dr toe gegaan want vaak schrikt ze als ze wakker wordt in de kinderwagen en die staat ineens stil.. nou de oogjes bleven gewoon dicht, ze sabbelt wat op dr speen en slaapt verder!!! :O

12. Love1990

Love1990 Niet meer actief

Misschien moet je het toch een beetje loslaten, jullie dochter zal vanzelf een ritme vinden dat bij haar past. Ritmes veranderen zo vaak in het eerste jaar 😉

13. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ik dacht dus dat de nacht nu ineens slecht ging door de korte slaapjes overdag.. als dat geen effect op elkaar heeft dan maakt het mij niet uit dat ze korte slaapjes doet.

Alleen vanmiddag sliep ze ineens van 13:30 uur tot ik d'r wakker maakte om 16:00 uur!!!
    Het enige wat ik had gedaan was iets daarvoor een paar druppeltjes tussikind van VSM gegeven omdat ze wat hoeste..
    Maar van tussikind gaan ze toch niet ineens langer slapen?
    Nu zat ik terug te denken aan toen ze ziek was paar weken geleden en toen gaf ik d'r ook tussikind tegen het hoesten en toen sliep ze ook heel veel! Ik dacht dat zal liggen aan dat ze ziek is.. maar begin nu te twijfelen of dat spul er niet mee te maken heeft...
    Het is homeopatisch..

14. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Ligt ze nog in de kinderwagenbak of zit ze al in de wandelwagen?
    Ik dacht aan 2 dingen... als ze in de kinderwagenbak ligt vind ze misschien de geborgenheid fijn?
    Zit ze al in de wandelwageninzet dan heeft ze misschien toch met slapen wel last van tandjes/oren of staat haar bedje ook wat schuin al?
    In elk geval heerlijk dat ze zo lang geslapen heeft. Ik zou het wel weten, lekker elke middag gaan wandelen. :p
    Al was zoiets hier vaak maar een 1-malige actie, maar goed... je kan het altijd proberen toch. ;)

15. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Ze ligt in de kinderwagenbak, ze heeft ook al een tijdje in de wandelwagen gelegen maar ben toch weer even terug gegaan naar de bak omdat ze dan minder prikkels kreeg en makkelijker sliep.

Maar ik wandel elke dag met d'r omdat de hond ook uitgelaten moet worden en ze wordt altijd wakker na 40 min ook tijdens het wandelen! :O :p
    Heb soms wel 1,5 uur gelopen en mevrouw heeft gewoon de helft ervan wakker gelegen hoor hahaha :p
    In beide soorten overigens.. zowel de bak als de zitting.

Ik vermoed dat het aan die hoestdrank ligt.. daar zit denk ik iets in waardoor ze zo diep in slaap valt! Maar het is homeopathisch dus kan niet achterhalen wat.. heb VSM al een mailtje gestuurd hierover.

16. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Haha, oh nee dan zal dat het dus niet zijn.
    Wie weet stoppen ze er bij VSM een slaapmiddeltje in. :p

17. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Haha ik heb de een mailtje gestuurd dus ben heel benieuwd! Als ik een keer rust nodig heb dan geef ik d'r gewoon dat hahahaha! En zal je zien dat het dan niet werkt 😂😝 Agh nee hoor ik ga het niet misbruiken! Vind het zo ie zo een eng idee dat ze ineens zoveel ervan slaapt! Wil eerst weten of dit normaal is!
    Maar afgelopen nacht was echt drama en ze was om half 4 klaarwakker! Vanaf half 2 was ze al bezig.. pff
    Nouja vanavond weer een poging en de hazenslaapjes laat ik maar voor wat het is! Gewoon per slaapje even genieten van de rust en ze vermaakt zich ook prima alleen in de box verder dus heb ook niets te klagen hoor 😊
    En soms als je even weg wilt is het wel handig dat ze niet zo lang slaapt haha

18. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Nou weer een vreselijke avond en nacht... na een half uur slaap werd ze wakker en krijsen dat ze deed! Ik heb iemand gebeld omdat ik er zelf helemaal doorheen zat en zij zei dat de kleine oververmoeid is. Ze kan daardoor niet goed in slaap komen en blijven.
    Vannacht vanaf half 5 bezig geweest, zelf sinds die tijd dus geen oog dicht gedaan. Elke 20-30 min werd ze wakker.
    Heb alles nagekeken en zelfs d'r luier maar verschoond! Honger heeft ze niet en tandjes voel ik niet zitten dus twijfel toch of dat het is..
    Om 6 uur heb ik maar z'n 20 min met d'r gezeten en toen is ze in slaap gevallen. Ben doodop!

Maar die oververmoeidheid komt dan toch door die korte slaapjes?
    Ik wordt gek van onzekerheid en vermoeidheid zelf :( Per nacht met een beetje geluk z'n 5 uur slaap!
    De hulp die ik thuis krijg zegt ook van ze heeft altijd korte slaapjes gedaan dus kan het eigenlijk niet ineens zijn.. maar ze is duidelijk oververmoeid..!

19. grasspriet84

grasspriet84 Fanatiek lid

17 jun 2016
    1.778
    32
    48
    Meid toch wat rot voor je!! :(

In het z'huis is een afdeling waar ze baby's 'leren' om in een vast ritme te komen, omdat ze thuis zo slecht slapen en oververmoeid zijn. Misschien kun je daar eens naar vragen via de huisarts?
    Dit is ook geen doen zo. Vreselijk.

20. Rebelleflower

26 sep 2015
    1.256
    2
    38
    Vrouw
    Heb ik ook aan gedacht ja.. het gaat zo gewoon echt niet meer!
    Maar vind het ook zo wat om d'r te laten opnemen.. dat vind ik ook niet leuk! En inslapen is nooit z'n probleem overdag.. doorslapen overdag en de nacht dus ook doorslapen is een probleem aan het worden.. en ik ben zooo bang dat alles erger wordt en ik weet niet meer wat ik moet doen!

Deel Deze Pagina