Hallo iedereen! Ik ben nieuw hier en kom voor advies en het om een en ander van mezelf af te schrijven. Ik heb in het verleden 3 jaar aan de prikpil gezeten, maar omdat het niet goed voelde meer, ik een normale cyclus wilde en nog wat meer redenen, ben ik hiermee gestopt. Afgelopen september had ik mijn laatste prik moeten halen en heb die dus niet gehaald. In de tussentijd nog niet ongesteld geworden, dit is op zich vrij normaal, want soms kan dit langer als een jaar uitblijven na gebruik van de prikpil. Ik zit momenteel niet aan de pil. Vorige week heb ik dus seks gehad met mijn vriend en het condoom is doorgescheurd. Eergister had ik een test gedaan die negatief was. Gister had ik bij het afvegen een druppel donkerrood bloed. Ik dacht ik zal wel ongesteld zijn geworden. Maar het is zo weinig! Af en toe is het een beetje bruin en het bloeden is alweer bijna afgelopen! Overgens heb ik geen menstruatiepijn gehad. Nu heb ik dus op verschillende forums en websites gelezen over innesteling en ik kan mij hier dus meer in herkennen als in een ongesteldheid. Door die rotprikpil kan ik ook niet zeggen wanneer mijn eisprong had moeten zijn en of ik over tijd ben. Lieve dames, wat zijn jullie ervaringen wat betreft innesteling etc.? Ik heb nog een test liggen thuis van de kruidvat, maar voor meer zekerheid wil ik er nog even mee wachten tot van het weekend ofzo. Mvg
Je zegt dat je pas vorige week seks hebt gehad met die gescheurde condoom, dan is het zeker nog te vroeg voor een positieve test. Dat bloed kan wel innesteling geweest zijn maar het hoeft niet, je cyclus kan nu ook gewoon behoorlijk van slag zijn door te stoppen met je prikpil. Was het trouwens meer dan 1 dag? Volgens mij (maar ik kan fout zijn want heb het zelf niet gehad) is innestelingsbloed enkel een beetje rood/roze bij het afvegen een keertje en verder niks.. Naar mijn gevoel is je cyclus nog behoorlijk van slag en was dit misschien wel een teken dat het terug op gang komt. Ik zou het even aankijken... Als je vorige week zwanger zou zijn geraakt dan zou je pas ongeveer volgende week een positieve test kunnen hebben. Als je veel twijfels hebt misschien toch eens langs een arts, zij kunnen je vast wat meer vertellen.
Bedankt voor je reactie! Vorige week woensdag was het fout gegaan met het condoom en gister had ik dus een beetje bloed. Ik las op sommige forums dat het ook helderrood met bruin kon zijn, vandaar dat ik een beetje in de war ben wat het nu kan zijn. Dat bloeden is nu weg afgelopen. Het kan inderdaad gewoon zijn door die prikpil dat het zo gek gaat!
Ik zal in ieder geval laten weten wat er uit is gekomen zodra ik die test heb gedaan. Ben super zenuwachtig die test ligt te branden in mijn badkamerkastje...
Ja ik begrijp je onzekerheid hoor. Met innestelingsbloed heb ik ook geen ervaring dus kan het niet met zekerheid zeggen.. Testen heeft nu nog geen zin helaas, je zal nog een weekje moeten wachten