Nog steeds hordes mensen

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Summerbelle, 25 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Wij zijn vandaag wat in de tuin aan het werk geweest en onze zoon mocht achter het huis op het wandelpad wat met zijn skelter rijden. We hielden wel in de gaten dat hij daar bleef maar op een enkele wandelaar na is het ook hier rustig.

2. Marisje89

Marisje89 Fanatiek lid

10 jun 2015
    1.667
    205
    63
    Parttime logistiek
    Ik herken het ook niet.
    Vanmiddag even een rondje gelopen om het dorp hier en bijna niemand tegen gekomen. En als wij ze wel tegen kwamen met een boog er omheen of aan een drukke straat even de ruimte zoeken om op een oprit te gaan staan zodat wij of hun op gepaste afstand konden passeren.

Bij ons achter zit een speeltuin waar met mooi weer helemaal vol kinderen zit. Maar nu is het echt van 1 gezin de kinderen en dan even schommelen en ze gaan weer. Het is echt uitgestorven hier in het dorp.

3. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    In ons dorp houdt men echt goed afstand. De AH kom je alleen nog maar alleen in (niet in groepjes dus en ouders met kinderen worden ook vriendelijk verzocht om alleen te komen). En ze zijn er ook streng op dat je met een kar loopt. Overige winkels waren vrijwel uitgestorven en hebben allemaal op de deur staan dat er maximaal 4 klanten tegelijk in de winkel mogen. Maar dat lukt makkelijk omdat het zo rustig is.

Wij gingen net even wandelen met de kinderen, maar er was niemand op straat. Bij het speeltuintje om de hoek was een vader met zoontje, maar die gingen net weg toen wij er aan kwamen. En toen er een moeder met 3 kids aankwam gingen wij weer verder. Beetje afwisselen dus.

4. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Op t nieuws dat er vandaag een markt is gesloten omdat handhaven niet lukte. Mensen lieten zich gewoon niet handhaven :( (en boetes uitdelen is nog niet helemaal rond).
    Echt, waarom mensen? Denk je dan 'het zal wel, maar m'n boodschappen moet ik nou eenmaal hebben'? Ik snap het gewoon niet :|.

5. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Dat is inderdaad vreemd. Maar ook van de gemeente. Hier zijn alle speeltuinen en voetbalvelden gesloten. Er zit dan wel geen hek omheen, maar met lint afgezet en op iedere schommel ed pronkt een dreigende brief van de gemeente met de consequenties en boetes van betreding. Ook zie je hier regelmatig controles van de gemeente.
    Dus nee, hier zie ik niemand die zich niet aan de regels houd, niet in de winkels en ook niet op straat. In kleine winkels en bakkerij etc mogen max 3 klanten tegelijk. Bij niet naleven van de regels, kan de zaak gesloten worden, dus de winkeliers letten hier ook heel erg op.

6. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Wij wandelen trouwens wel met onze 3 kinderen. Dan lijken wij ook al gauw een "grote" groep ;)

Syane vindt dit leuk.
  7. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    #27 zeilbootje, 25 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 25 mrt 2020

Grote speeltuinen zijn ook dicht hier (de Monkey Town achtige dingen). Maar het speeltuintje op de hoek van de straat met 1 glijbaan en 1 schommel, die ook? Dat is hier nog gewoon open, al is het wel heel rustig.

8. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113

Maar is dit perse fout dan? Wij hebben vandaag de hele dag binnen gezeten of in onze tuin, maar zijn net wel met onze kinderen een rondje door de uitgestorven wijk gelopen. En ze hebben ook even in het mini speeltuintje op de hoek van de straat gespeeld (zonder andere kinderen). Ik zag er niet zoveel kwaad in, maar begin nu toch te twijfelen...

9. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.485
    113
    Hier in een groot park wel veel mensen, te veel eigenlijk. Ben daar ook snel langs gereden op de fiets. Wil dat wel vermijden. Ik ben dus wel alleen een rondje gaan fietsen. En met een van de kinderen een stukje gewandeld. Ik ga mezelf zolang ik niet ziek ben niet helemaal opsluiten. Ik vermijd natuurlijk wel andere mensen, en probeer in mijn eentje ergens heen te gaan, en bijv na het eten nog even een rondje lopen.
    In de supermarkt was ik vandaag en daar moest iedereen een kar. Ook jongeren. Zo houden ze bij of er niet teveel mensen de winkel in gaan. De bakker en slager doen de deur per klant open.

10. tuc

tuc Niet meer actief

absoluut, maar zorg ervoor dat ik niet bij anderen in de buurt kom.
    Ik zou niet weten waarom ik in thuisisolatie zou gaan als ik niet ziek ben.
    Speeltuin kom ik overigens niet. Wij fietsen en wandelen door een heel rustig gebied hier. Ik kom daar sowieso amper mensen tegen, maar die ik tegenkom daar ga ik met een grote boog omheen. Doen zij ook overigens, Verder zijn de straten vrijwel uitgestorven hier in onze wijk.

Syane, suus1983 en Spectre vinden dit leuk.
  11. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Ik maak iedere dag een kleine wandeling buiten, veel mensen op straat met dit mooie weer. Maar ik zie haast niemand die zich niet aan de maatregelen houdt. Iedereen houdt afstand, niet meer dan 2 à 3 personen bij elkaar. Zo mogelijk, steken we de straat over als er mensen aan komen.
    Morgen moet ik weer gaan werken, mijn moeder past op. Ik kan gewoonweg niet weken thuisblijven van mijn werk zonder gegronde reden (nee helaas, bang voor corona besmetting hoort niet bij de redenen om thuis te blijven)
    Heb mijn moeder wl zelf de keuze gesteld of ze wilt oppassen of niet, maar dat wilde ze nog graag. In geval van verkoudheid e.d dan niet natuurlijk.

12. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Hier overal druk en echt bijna geen afstand van elkaar.
    Ik probeer me er wel aan te houden en mijn gezin ook.
    Maar is erg lastig als anderen er maling aan hebben.

13. Leni88

Leni88 Bekend lid

16 sep 2014
    807
    422
    63
    Vrouw
    Hier in Duitsland zijn ze wel strenger. Ieder klein speeltuintje is met veel gedoe en dreigementen afgezet.

14. Spectre

Spectre VIP lid

5 nov 2015
    19.824
    18.545
    113
    Vrouw
    Ja waarom niet? Dit kan prima als je aan de maatregelen houdt.
    Mijn zoontje heeft vanmiddag nog in de speeltuin gespeeld. Waren paar jongens aan het voetballen en verder was het leeg. Dus zie daar ook het probleem niet van in, zolang niet de hele speeltuin vol zit met kinderen en volwassenen.

15. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Ik weet het eigenlijk ook niet, maar door alle Blijf Thuis berichten probeer ik dat te doen.

Net toch maar even gaan wandelen op t fietspad in de wijk met de kinderen.

Echt veel mensen hier. Mensen zijn wel voorzichtig maar 1,5 meter is lastig op zo n smal pad.

16. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik ga iedere dag blokje om met peuter van bijna 3. Kind moet ook energie kwijt. Met de poppenwagen of loopfiets meestal. Kom niet vaak mensen tegen!

17. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.160
    35.825
    113
    Is helemaal niet fout. Je mag echt nog wel even met je kinderen de straat op. Dat lijken sommigen niet te begrijpen. Afstand houden en niet in een drukke speeltuin laten spelen, maar als er niemand is kan dat echt geen kwaad. Wij laten zelf de speeltuin even, maar eens stukje fietsen of skeeleren kan echt wel.

Adje, Spectre en Syane vinden dit leuk.
  18. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.019
    5.228
    113
    Je kunt kinderen echt wel onder toezicht buiten laten spelen. Natuurlijk niet op overvolle plekken. Maar een wandeling of kleine buurtspeeltuin kan prima. Vanzelfsprekend alleen als ze niet ziek zijn.

Je kinderen weken lang binnen opsluiten is ook zeer schadelijk voor de ontwikkeling. En zorgt bij velen voor spanningen binnen het gezin. Ieder mens geeft gezonde buitenlucht nodig. Zolang mensen zich aan de regels houden kan dit nog wel.

Syane vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina