Vieren jullie de verjaardag op de dag zelf?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lion78, Feb 17, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lion78

lion78 Lid

Jan 17, 2009
    29
    0
    0
    Even nieuwsgierig; onze dochter (bijna 4) en zoon (bijna 2) zijn tot nu toe op makkelijke dagen jarig geweest; feestdag of weekend. Mijn zoontje wordt binnenkort op een doordeweekse dag twee jaar. Eigenlijk willen we de verjaardag gewoon op de dag zelf vieren, net als anders. Ze zijn op die dag jarig, dus dan is het feest. Makkelijk zat.

Maar... zoveel kinderen in onze omgeving zijn er nog niet. En die ene vriendin mét kinderen viert de verjaardagen altijd apart voor familie en vrienden (van de ouders dus). Op bijv. de zondag ervoor of erna.
    Ik vind dat eigenlijk grote onzin (sorry). Zo blijf je toch bezig? Binnen een paar jaar komen er ook nog kinderfeestjes bij...

Toch begin ik een beetje te twijfelen. Er zullen bij ons een paar mensen niet kunnen komen vanwege werk, moet ik het voor diegenen nog op een andere dag vieren?

Hoe doen jullie dat?

2. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Wij vieren de verjaardagen hier op de dag zelf voor het gezin (kiezen wat er gegeten wordt die avond en een gebakje+cadeautje) en op de zaterdag ervoor of erna voor de vrienden en familie. De meeste mensen werken gewoon doordeweeks en ik zou het sneu vinden voor mijn kinderen als ze daarom niet kwamen. Vandaar. Dit gaat overigens in onze hele familie zo, al sinds ikzelf klein was.

3. janette

janette VIP lid

Feb 26, 2007
    5,113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    in 2007 werd Teun op zaterdag 1 dus lekker makkelijk maar afgelopen jaar was dta op maandag, niet handig iedereen werkt ook opa's en oma;s en papa is zelfs dan pas na 19.00 thuis dus echt veel te vieren valt er op de dag zelf niet
    wij hebben het toen op zondag gevierdt voor iedereen....denk dat het ook zo voorlopig zou blijven dat we het in het weekend in 1x vieren en dan tussen een bepaalde tijd dat bevalt nu ook heel goed....

maar iedreen zijn eigen keuze hoor...

4. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Hier vieren we de verjaardagen van onze kinderen altijd op dé dag dat ze jarig zijn.
    Gewoon met het gezin.
    De verjaardags visite plannen we altijd in het weekend.
    Dus eigenlijk hebben de kids altijd 2 dagen feest ;)

5. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Tja ik ben niet anders gewend dan het te verplaatsen naar een weekend, krijg je met een brandweerman als vader ;) .(mijn vader dan)

Persoonlijk vier ik het zelf liever in een weekend, is papa zeker thuis (jan werkt in 2 ploegen), kunnen mijn vriendinnen vaak (werken allebei in de zorg dus we sturen de uitnodigingen ook altijd vrij vroeg zodat ze nog aan kunnen vragen). En de rest kan dan ook vaak wel.

Dit jaar gaan we zelf het hele gebeuren een maand naar voren schuiven omdat ik rond dezelfde tijd als Kylian's verjaardag ben uitgeteld.

Groetjes Anita

6. Suya

Suya Actief lid

Dec 26, 2008
    235
    0
    0
    Ook hier vieren we het in het weekend. Op de dag zelf natuurlijk met gezinnetje. Ook zo bij familie en vrienden.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Dat ligt er maar helemaal aan op welke dag de verjaardag valt :)

8. moes

moes Fanatiek lid

Jul 20, 2006
    2,765
    9
    38
    je kunt dat grote onzin vinden,
    maar het is echt sneu voor je kindje als een heleboel mensen niet op zijn feestje komen,omdat ze gewoon moeten werken doordeweeks!

wij vieren het altijd de zondag voor of na de verjaardag. op de dag zelf doen we met het gezin.

9. MamavanSamia

MamavanSamia Actief lid

Jan 2, 2008
    344
    0
    0
    Medewerker Rabobank
    Breda
    ons dochtertje is 28 december jarig maar dan vieren het meestal alleen met z'n 4tjes.. haar verjaardag vieren we altijd met oud en nieuw uitgebreid. Zo leuk toen ze afgelopen jaar dacht dat heel nederland aan het meevieren was haha!

Ons zoontje is op 28 mei jarig en ik weet dus niet hoe en wat maar ik weet wel zeker dat we het in het weekend gaan vieren. Lekker bbq in de tuin ofzo met al onze vrienden en familie

10. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij vieren kinderverjaardagen altijd op de dag zelf. De mensen die moeten werken komen dan wat later, maar komen zeker wel..We beginnen hier rond een uur of 3, meestal komen de oma's en opa rond die tijd, de rest drupt vanaf 4 uur binnen. Rond 5 uur is iedereen er dan wel hoor...

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

Sep 10, 2008
    1,236
    0
    0
    een 1e verjaardag hebben wij altijd op de dag zelf gevierd, latere verjaardagen deden wij vaak wel in het weekend vieren.

12. mandy1

mandy1 VIP lid

Jan 31, 2007
    6,881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    mijn dochter wordt op dinsdag 2 aangezien iedereen in onze omgeving da werkt vieren wij het de zondag ervoor.

13. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

Jul 25, 2006
    3,369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    meestal in het weekend ervoor of erna. tenzij het ook echt in het weekend valt dan op de dag zelf.

vind het zelf niet fijn om s'avonds met visite te zitten. zeker omdat die knullen om half 7 zitten te boxen tegen de slaap. dus dan maar gezellig met zijn vieren op de dag zelf en de rest in het weekend

14. lion78

lion78 Lid

Jan 17, 2009
    29
    0
    0
    Wat veel reacties! Dank!

Dat 'grote onzin' kwam wat cru over, sorry. Dat komt omdat genoemde kennis dus in 3x de verjaardag viert... Ik vind dat toch echt wat teveel van het goede.

De meeste van jullie vieren het voor anderen dan het gezin dus eerder of later....

Ik denk toch dat ik het op de dag zelf hou. Mijn ouders en schoonouders kunnen sowieso altijd wel, zo ook overgrootouders. Verder zijn er een schoonzus en zwager die juist in het weekend ook vaak niet kunnen ivm ploegendiensten.

Ohja, 's avonds doen wij ook niet, de kinderen gaan gewoon op redelijk normale tijden op bed. Zijn ze toch al helemaal uitgeteld!

15. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Wij vieren het ook tot uiterlijk half 8 hoor...Maar vanaf 3 uur is dat toch ook een mooie tijd? En 1 keertje ietsjes later naar bed is niet zo erg..Normaal gaan ze om 7 uur, op hun verjaardag een half uurtje tot een uurtje later..

16. runner

runner VIP lid

Jan 12, 2006
    5,387
    0
    0
    katwijk ZH
    Wij vieren het ook op de dag zelf.
    Degene die dan moeten werken, jammer dan.
    Wij vieren het dus gewoon a.s vrijdag er komen wel wat vrienden lang na het eten maar iedereen weet dat het om 20.00 is afgelopen.
    Ook omdat we allebei zaterdag moeten werken...

Vind de dag zelf juist zo speciaal.
    Al zijn er wel een paar die er zondag een bakkie komen doen, ook gezellig maar de taart zal wel minder lekker smaken. ;)

17. Adine

Adine Fanatiek lid

Sep 12, 2006
    2,355
    0
    0
    Ridderkerk
    Hier wordt ook op de dag zelf verjaardag geviert. Vanaf een uurtje of 3 is iedereen welkom en de meeste zijn dan voor het eten wel weer weg. Zo super druk wordt het toch nooit.

18. lion78

lion78 Lid

Jan 17, 2009
    29
    0
    0
    Precies, dat is lang genoeg. Ben dan eerlijk gezegd zelf ook al uitgeteld hahaha! :confused:

Share This Page