Nog steeds klachten nadat je galblaas verwijderd is

Discussie in 'De lounge' gestart door Kaatje85, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi.
    Na aanleiding van een ander galblaas topic heb ik ook nog een vraagje.

Een jaar of twee geleden is mijn galblaas verwijderd ivm galstenen. Nu heb ik sind die tijd af en toe nog steeds een soort pijnaanvallen.Lang niet zo pijnlijk als die van de galstenen maar wel op dezelfde plek. Moet dan echt even met een para gaan liggen anders gaat het niet over. Vooral na Elin haar bevalling heb ik er meer last van.

Herkent iemand dit ?

2. jem1979

jem1979 Niet meer actief

Bij mij is het ook allemaal veel gevoeliger geworden na het verwijderen van de galblaas. Heb ook vaak het gevoel wat ik altijd kreeg net voor de aanval zeg maar. Heb 1x ook echt weer een aanval gehad die ik meteen herkende alleen had ik dus geen galblaas meer....

3. piri piri

piri piri Fanatiek lid

29 sep 2011
    1.769
    1
    0
    Het kan ook zijn dat de steentjes in je lever achterblijven, welke normaliter in je galblaas zouden zitten. Ik zou ter controle om een echo vragen.
    Succes !

4. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    steentjes kunnen achterblijven in de galwegen maar dit komt bijna niet voor, ik had hetzelfde maar bleek spastische darm te heben en had op dat moment een infectie, het leek echt heeeel veel op die klachten van mn galblaas maar dit was het niet. Dus het kan best wat anders zijn wat er op lijkt...

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ja ik heb het gehad!

In de zwangerschap van sem kreeg ik last van galstenen toen ik net bevallen was kreeg ik z,n pijn en ben ik naar de HAP gegaan ik werd naar de SEH getuurd en ik kon blijven. Ik werd opgenomen en kreeg van allerlei onderzoeken. Ze waren via een mri van de galwegen er achter gekomen dat ik galstenen had. Ik kreeg een ERCP van de galwegen(dan worden de steentjes uit de galwegen gehaald)net voor de operatie. Na 10 dagen in het zh mocht ik naar huis om een week later geopereerd te worden aan de galblaas. Ik zou na 1 dag weer naar huis mogen maar ik bleef veel pijn houden dus 5 dagen werden dit. Ik was 1,5 week thuis toen ik z,n erge pijn kreeg het leken gal aanvallen maarja ik had geen galblaas meer. Met een torenhoge bloeddruk en hyperventilatie werd ik weer opgenomen. Ik kreeg weer z,n mri en er bleken galstenen in te zitten. Ze waren dus doorgeschoten in de week dat ik thuis was. Er werd weer een ERCP uitgevoerd(daar heb ik trauma,s van roesje werkte niet) Nou weer 5 dagen in het zh gelegen(dag verlof) mocht ik naar huis. Het ging even goed... maar bleef steeds klachten houden. Ze konden geen stenen meer vinden op de mri die ik toen nog kreeg dus ze gooide het op PDS. Nouja ik had ook veel last van maagzuur na de operatie en na 1 jaar waren de klachten wat verminderd. Dus besloten we voor een tweede te gaan. Toen ik zwanger was van evy ging het tot week 24 goed wel veel zwangerschapsklachten zoals overgeven enz. Maar toen waren we een keer in centerparcs wezen zwemmen en daarna een BBQ gehad bij vrienden die op vakantie waren ik werd me daar toch zo ziek en de pijn trok maar niet weg. Hun hebben ze beveiliging van cp gebeld en die besloten een ambulance te bellen ivm met het kindje. In een vreemd zh omdat we ver weg waren kwam ik op de SEH nou daar wat onderzoeken gedaan zoals longfoto,s gemaakt en op de veloskamers heeft de gyn naar me gekeken en een echo gehad maar ze konden niets vinden. Nouja dan maar weer naar huis.. Ik had steeds vaker aanvallen maar als ik dan overgaf was de pijn vaak weg. Toen begon ik bloed over te geven weer naar de HA en die stuurde me door naar de SEH daar werd weer besloten om me op te nemen. Na wat onderzoeken kwam er weer niets uit ja PDS...en werd weer naar huis gestuurd. Ik bleef vaak aanvallen houden en veel overgeven ik was ook alweer 20 kg afgevallen in de zwangerschap..maar de baby deed het goed. Toen ik 33 weken was kreeg ik weer z,n aanval en die hebben me baarmoeder gestimuleerd en ik kreeg weeen.... dus weer opgenomen in het zh na 1 week hebben ze het weten te remmen en mocht ik naar huis,tijdens het wachten tot ik naar huis kon kreeg ik weer z,n aanval. De vk kwam kijken maar dacht ook PDS. Nou ik weer naar huis ik bleef z,n pijn hebben tot aan de bevalling met 39+1 bevallen dat ging goed en mocht naar huis. Op de terug weg naar huis kreeg ik weer z,n aanval maar was te hebben ik dacht zullen vast me darmen zijn die nu op z,n plek gaat ziten...

Thuis kwam de kraamhulp en had een zalige kraamtijd!Ik vergat de pijn die ik had en dacht nu is het over want ik ben bevallen!!
    Op de dag dat de kraamhulp net naar huis was kreeg ik z,n pijn ik wist niet waar ik het moest zoeken. Ik gaf bv en heb nog een zoon ik moest naar de HA gelukkig kon een buurvrouw mee rijden en hadden we KV in huis voor evy.

Bij de HA zeiden ze weer PDS en omdat ik bv gaf mocht ik geen medicatie..dus weer naar huis.

Op de verjaardag van me schoonmoeder kreeg ik weer z,n aanval maar na het overgeven ging het weer.
    Totdat ik naar huis ging. Ik werd zo ziek en heb langs de weg staan overgeven. Ik zat alleen met evy in de auto en bleef z,n pijn houden. Ik ben naar huis gereden en kwam thuis ben met evy in bad gaan zitten want vaak trok de pijn weg na een warm bad. Maar nu dus niet en ik zat met evy ik wist niet hoe ik het moest zoeken z,n pijn. Heb evy op de badmat gelegd met een handoek over dr en heb kruipend me vriend gebeld.

Na 1,5 uur die pijn zakte het weer..

op 10 feb was een kindje van me vriendin jarig dus ik met de kindjes daarna toe. In de auto werd ik weer zo ziek ik ben ergens afgedraaid om te overgeven maar ik wist niet waar ik was. Ik begon steeds meer pijn te krijgen en kon me niet meer bewegen en ademen ik ging hyperventileren de kindjes zaten nog in de auto het was die dag echt -5 ofzo brrr. Ik belde me vriend op maar door de slechte verbinding kon hij me niet goed verstaan. Ik heb toen 112 gebeld en die kwamen. Maar we zaten met de kindjes dus kwam er ook politie bij om met mijn auto en de kindjes naar het zh te gaan en ik met de ambulance mijn vriend kwam naar het zh toe..

Ik werd opgenomen op de SEH oppas voor sem gebeld en evy bleef ivm met de bv. Er werd bloed en urine afgenomen. Na een aantal uur(lees 8) op de SEH kwamen ze vertellen dat ik opgenomen werd want mijn leverwaardes waren zo hoog en de onstekingswaarde ook. Ook had ik nog verhoging dus ze waren bang dat me galwegen gingen ontsteken. Ik werd weer op de kraamafdeling opgenomen omdat ik bv gaf. Evy was nu 4 weken oud. Ik kreeg een mri om te kijken of het galstenen waren. Ze konden wel iets zien maar twijfelde. Er werd wel besloten om een ERCP te maken. En ja hoor ik had weer galstenen.....zonder galblaas zucht...

Na 5 dagen in het zh gelegen te hebben mocht ik naar huis..

Nu blijkt mijn lichaam snel stenen te maken omdat er iets met de galzouten en nog wat dingen is die zijn niet in evenwicht ofzo nu slik ik daar medicatie voor om zo te zorgen dat ik geen stenen meer krijg.

Mijn zwangerschappen hebben een grote rol gespeeld komt door de hormonen en je galwegen zijn minder beweeglijk ofzo

Ik kan dit niet voorkomen door alleen heel gezond te eten.

Als ik het nu weer krijg dan moet ik gelijk bloedprikken en naar de poli komen.

Tegen mij zeiden ze ook toen ik na de eerste zwangerschap klachten bleef houden dat er soms galstenen in de galwegen en lever gevormd worden maar dat gebeurde bijna nooit en als dat gebeurde duurde het heel lang!! Nou ja ik was nog geen half jaar verder..

Ik zou je dus niet zomaar laten wegsturen met PDS ofzo want er kunnen dus wel degelijk nog stenen zitten

zo heel verhaal geworden.

6. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ik heb nog een paar keer een mini-aanval gehad. Kwam door achtergebleven galgruis in de galgangen. Werd steeds minder en heb het nu al een hele tijd niet meer gehad!

Ik heb mijn hele leven al PDS en alhoewel dat ook flink pijn vindt doen, vind ik die galkolieken van een andere categorie, de pijn zit ook op een heel andere plek.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Oja nu voel ik me trouwens een stuk beter. Heb me in 2 jaar al niet meer zo goed gevoeld kan weer eten en hoef niet meer over te geven de hele dag. Ik ben in 2 jaar 50 kilo afgevallen door die stomme galstenen

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn nicht heeft dat ook gehad, bij haar bleken er nog stenen in de galwegen te zitten. Er is toen helaas een hoop fout gegaan waardoor ze kantje boord heeft gelegen. Een ander ziekenhuis heeft toen (gelukkig) de behandeling overgenomen.

9. zogelukkig

Waren ze zo zwaar?:$

Sorry, flauw, maar ik kon het niet laten!;)

10. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    haha

11. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bedankt voor de reacties.
    Ga er eens op letten wanneer ik het precies heb. Bijvoorbeeld na veel/vettig eten. Gister had ik het na anderhalf portie Lasagna.
    Voelt idd als dat wat ik voelde voor ik zo'n aanval kreeg.
    Maar mijn galblaas is nu al twee jaar geleden verwijderd. Kan je daar dan echt na zo'n lange tijd nog last krijgen van achter gebleven stenen ?

Moest even opzoeken wat PDS is.
    Sinds Elin is geboren heb ik behoorlijk last van mijn darmen, veel plopjes, winderigheid etc.Maar las van de week ook ergens dat dat nog door de borstvoeding kan komen?

Voel me af en toe zo'n zeur als ik bij de dokter kom. Afgelopen tijd al een paar keer voor Levi geweest en dan denk ik steeds. Ik wacht voor mezelf wel anders ziet ze me weer aan komen. :)

12. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    je moet eens weten hoevaak ik bij de ha kom. Ik voelde me ook niet fijnn om steeds te gaan maarja die pijn is gewoon niet uit te houden. Ook tig x op de HAP geweest

In het begin kwamen de aanvallen wel vaak na gekruit,vet of choclade eten maar op het einde kreeg ik het van een glas water al

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Mijn nicht kreeg een jaar na het verwijderen van de galblaas weer last. Waarschijnlijk is een steentje in de galweg blijven zitten en een jaar later los geraakt en de boel gaan afsluiten. Dus kan me voorstellen dat het ook na 2 jaar kan gebeuren. Kan ook dat er wat gruis ophoopt en dat dat een galsteen wordt. Niet waarschijnlijk zonder galblaas, maar het schijnt wel te kunnen.

14. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    Hier ook nog steeds klachten na het verwijderen van de galblaas.
    Zeker als ik te vet eet of te veel alcohol drink.
    Dan ben ik de eerste 24 uur erg veel gal aan het spugen en po*pen ....jajaj heel ranzig maar wel waar.

15. zogelukkig

Ik ben na de operatie trouwens geen gram van af gevallen, niks.

16. zogelukkig

Nou, dat geloof ik niet en heb er ook nog nooit van gehoord, mag ik vragen waar je dat gelezen hebt?

17. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    mijn HA zei idd ook dat je darmen meer samenkrampen als je bv geeft! hetzelfde als je baarmoeder doet bij het voeden

18. mamatje77

mamatje77 Fanatiek lid

14 aug 2008
    3.050
    1
    0
    Hier nog eentje die een galblaasverwijdering heeft gehad..geb ook een vreemd gevoel van waar die galblaas gezeten heeft...vaak pijn...vaak ook erg last van me darmen van obstipatie tot krampen en diarree....ook vaak last van kortademigheid als ik op die plek pijn heb...voornamelijk door veel spanningen...

19. angel1990

angel1990 Niet meer actief

Je kunt idd pijn houden omdat je galwegen blijven bestaan..
    En wat je dan voelt is de "druk" pijn van Je lichaam die werkt om ze dus uit de galwegen te verwijderen!!

Ik heb in februari pijnaanvallen gehad ivm wegdrukken vd stenen..
    Op eerste echo gruis te zien en op de maagscan niks...sinds toen aan de omeprazol tabletten en geen pijn meer gehad...

Durf alleen geen pasta te eten 2x aanvallen gehad na pasta.. artsen zeggen dat dit los van elkaar staat maar geloof ik niet hihi

20. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    omeprazol werkt niet tegen galaanvallen. Dat zijn maagzuurremmers en zorgen dat je minder maagzuur hebt. Ik denk dat het steentje er gewoon door is geschoten.

Deel Deze Pagina