Positief nieuws of niet ?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Barbsan, Sep 28, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

May 1, 2015
    1,727
    690
    113
    Female
    NULL
    NULL
    Ik zit in n dilemma :p
    Vorige week m'n eisprong gevoeld, en plots 2 dagen geleden (en nu nog steeds) ben ik kots misselijk. Moet regelmatig gaat zitten om rustig adem te halen om niet te gaan spugen..
    Nou is m'n nod over n dag of 9/10.
    Dus nog te vroeg om te testen.
    Maar ik las dat je met n ovulatietest ook een zwangerschap kan opsporen. Dus ik eigenwijs door de misselijkheid een testje gedaan.
    En vorige week was ie echt wit.
    En nu ...
    Wat denken jullie ?

2. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Ik denk.. Doe gauw n zwangerschapstest!!;)

3. mamaatjevan5

mamaatjevan5 VIP lid

Sep 30, 2007
    5,584
    2
    38
    en nu zou ik je toch aanraden om af te wachten, een ovutest is bedoelt om ovulatie te meten en geen zwangerschap, daarnaast heb je voor zover ik begrepen heb je hele cyclus streepjes op de ovutest en kun je hieruit dus niets opmaken, het is afwachten dus en over een weekje zou je een zwangerschap test kunnen doen om zekerheid te hebben

4. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Als je nod pas over 9/10 dagen is dan ben je nu 4/5 nod dan is een innesteling net begonnen en kan je niet al 2 dagen misselijk zijn van een zwangerschap.

Je ovulatietest is ook niet positief dus het zegt niet veel.
    Ik zou even doortesten met ovulatietesten. Lijkt eerder alsof je eisprong er nu pas aan komt.

5. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Een ovulatietest is geen zwangerschapstest. Je kan hier echt niks aan aflezen qua zwangerschap.

6. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

May 1, 2015
    1,727
    690
    113
    Female
    NULL
    NULL
    Das niet waar. Met n ovulatietest kan je wel degelijk n zwangerschap aflezen.
    T hormoon lh en hcg lijken erg op elkaar.
    Ik heb m'n eisprong gevoeld. En 3 dagen geleden verloor ik in ene wat bloed. Gisteren werdik ineens misselijk. En de enige x dwt ik zo misselijk was, was met de zwangersxhap van m'n zoontje.
    Vandaar dat ik t dacht. Daarom info opgezocht over wat jw kan met n ovulatietest qua zwangerschap. En je kan dus wel testen met n ovulatietest
    Tot n week geleden waren de weer wit geworden (voorheen dus alwel streepjes gehad !)
    En nu, wat je dus niet goed op de foto ziet, is ie wederom net zo donker.
    Daarom ga ik misschien lichtelijk hopen haha

7. anoniempje101

anoniempje101 Bekend lid

Jun 20, 2015
    735
    2
    0
    NULL
    NULL
    Wat ik denk? Dat je ovulatietest nu helemaal niks zinnigs zegt en je toch echt een paar dagen moet wachten. En dan een zw test doen ipv een ov test. Geduld hebben is enorm moeilijk, ik weet het. Maar dit is ten eerste veel te vroeg en ten tweede niet geschikt om een zw mee aan te tonen (en ja ik ken de verhalen van positieve ov testen bij zw. Maar dit zijn de welbekende uitzonderingen).

8. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

May 1, 2015
    1,727
    690
    113
    Female
    NULL
    NULL
    Maar was dus benieuwd wat jullie dachten, en of er mss anderen zijn die t zelfde hebben gehad :)

9. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Nou;)... Een ovulatie test kàn positief worden bij zwangerschap... Maar dan zou je op kv 2v5 ook wat moeten zien nu

10. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Meis het is onmogelijk!

Een bevrucht eitje is net aan aan het innestelen dus 2 dagen geleden (en nu ook) is er nog helemaal geen hcg, dus je kan niet misselijk zijn van een zwangerschap en positief testen (al helemaal niet met een ovulatie test)!

Je voelt trouwens niet het springen van een ei maar het groeien van een ei. De laatste groeispurt. Wat overigens geen garantie is dat een ei ook echt springt. Soms is een tweede hormoon piek nodig om een ei te laten springen. En zoals ik al zei denk ik dat je een tweede piek krijgt en je ei dus een aantal dagen geleden niet is gesprongen

11. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

May 1, 2015
    1,727
    690
    113
    Female
    NULL
    NULL
    Dan ga ik nog even afwachten 😘

12. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Weet je zeker dat je eisprong al hebt gehad???

13. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

May 1, 2015
    1,727
    690
    113
    Female
    NULL
    NULL
    Ei pijn gehad, en testen.
    Maargoedz misschien heeft ie deze maand wel n extra hormoonbom nodig gehad.
    Zullen we denk ik morgen weten of ie nog steeds positief is :)

14. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Heb je nog een foto van je testen?

15. Barbsan

Barbsan Fanatiek lid

May 1, 2015
    1,727
    690
    113
    Female
    NULL
    NULL
    Dit is 1 van de 2 maar ze waren even donker

16. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Hoe kunnen de streepjes zoals je zegt even donker zijn maar op de foto niet?
    Ik zie hier namelijk geen positieve test.

Heb je nog verder getest met ovulatietesten?

17. 1986CHANTAL

1986CHANTAL Fanatiek lid

May 12, 2014
    1,767
    760
    113
    Female
    Amsterdam
    Ik vind m aardig donker hoor!
    Ik heb dit ook een keer gehad maar toen (dacht ik) was ik al vlak voor m'n NOD. Ik vol vertrouwen een zwangerschapstest gehaald en negatief. Waarschijnlijk toch late eisprong. 5 dagen later werd ik ongesteld.. Balen! Was een rare lange cyclus die maand.

Ik zou morgen nog eens een ovulatietest doen en als die nog steeds (knal) positief is dan een zwangerschapstest. Zo niet dan was het (helaas) toch je eisprong.

Succes meid!

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vorige week was hij wit en dacht je je eisprong gevoeld te hebben? Hoezo vindt je eisprong plaats na witte ovulatietesten? :(

En je schrijft ook: ik zit nu 9/10 dagen voor NOD, dus 4/5 dagen na eisprong? Die dan dus weer niet vorige week heeft plaatsgevonden?

:( :(

Je weet dat beide streepjes minstens even donker moeten zijn wil je eisprong in aantocht zijn? Vorige week kon je eisprong dus niet geweest zijn. Je eisprong voelen is totaal onbetrouwbaar.

De kans is dus levensgroot dat je eisprong er nu pas aankomt. Klussen dus!

Een zwangerschapstest doen rondom je eisprong is ook gevaarlijk. Die krengen kunnen namelijk serieus ook op een eisprong reageren. Zelfs de CB Digitaal.

Komende dagen dus door blijven testen met ovulatietesten. Als ze af gaan lopen, was dit dus je eisprong!

19. HaNa540

HaNa540 Niet meer actief

Helemaal mee eens, en rond of tijdens je eisprong kun je ook allerlei lachten hebben zoals misselijk zere borsten enzo..... ik heb soms maanden niks gehad en ik heb maanden gehad dat ik me echt heel naar voelde rond m'n eisprong. Dus even door testen en als ze aflopen is dit idd je eisprong geweest

20. Nath91

Nath91 Bekend lid

Jun 2, 2015
    525
    3
    18
    Ass. Filiaalmanager
    Fijn ook dat iedereen elkaar tegenspreekt. Heeft ze wat aan..

Share This Page