Oudste naar peuterspeelzaal en een baby

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door carpediem2010, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carpediem2010

carpediem2010 Fanatiek lid

6 okt 2009
    4.795
    1
    0
    vijfhuizen
    Wil graag weten hoe jullie dit doen.

In sept gaat Kim voor 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal, van half 9 tot half 12.
    Het is ongeveer 5 min hiervandaan.
    De baby zal dan net 1,5 of 2 maanden zijn misschien.
    Hoe doe ik dat als de baby net slaapt bijv. Gewoon wakker maken en meenemen?
    Ik hoor veel mensen van je bent binnen 15 min terug, dus gewoon thuis laten slapen.
    Vind dit zelf maar niks eigenlijk. Ben benieuwt hoe jullie dit doen.

2. mamatien

mamatien Niet meer actief

Ik heb maar 1 kind, dus ik heb geen ervaring.. maar als de baby wil slapen vlak voordat je weg moet, kan je die dan niet alvast in de wandelwagen laten slapen? hoef je de baby niet wakker te maken en ook niet alleen thuis te laten liggen.. (lijkt mij namelijk ook niet prettig..)

3. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    ik ben niet zo'n voorstander ervan om een kleintje alleen te laten.
    maar ik zal eerlijk toegeven dat ik dat wel eens heb gedaan.

voor mij ben ik binnen 6 minuten teurg (met de auto dan)
    ik kom dan iets later zodat ze al uit zijn. (2 minuten) en ik daar niet hoef te wachten.

bel dan met de mobiel naar huistelefoon en die leg ik naast hem op luidspreker.
    jongste is 15 maanden maar soms slaapt hij zo slecht en ik weet dat hij 2 uren slaapt. als hij dan pas een uur ligt laat ik hem liggen.

als hij tegen wakker worden aanzit neem ik hem mee.

soms laatr ik hem wakker blijven als het bijna tijd is om daarheen te gaan. in het jaar dat de oudste nou gaat is dat 2 keer gebeurd.

kan op de telefoon ook zien dat ik altijd binnen 6 tot 7 minuten terug ben.

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Kun je de baby niet in de kinderwagen laten slapen op een rustige plek? Dan hoef je de baby niet wakker te maken wanneer je weg gaat en slaapt ze lekker door in de wagen wanneer jullie Kim gaan halen.

Zo ga ik het straks wel doen. En deed het ook zo met mijn oppasjongetje. Als ik de zussen moest halen. De moeder liet hem dan thuis, maar ik vond dat niet fijn.
    En toen onze zoon nog een baby was, sliep hij ook in de wagen en kon ik wandelend de oppaskids halen.Nu maak ik hem wel wakker. Maar vlak voor dat we naar school gaan. dan heeft hij zeker dik 2 uur geslapen. Op die dagen gaat hij iets eerder naar bed smiddags,dan de andere middagen.

5. woezelenpip1980

woezelenpip1980 Actief lid

10 okt 2011
    354
    0
    0
    Hier hebben we het straks ook en nu eigenlijk al

de oudste zit op school 5 min lopen en maak altijd de jongste wakker
    straks gaat de middelste naar de psz en dan moet dan de jongste er toch ook echt aan geloven dat we haar wakker maken ..

en in de meeste gevallen past hier de jongste nu aan aan de tijden van de oudste dus meestal net wakker als we die kant op moeten

6. mummie2b80

mummie2b80 Bekend lid

29 mrt 2008
    922
    0
    0
    Mijn advies: gewoon meenemen. Je neemt het jezelf altijd kwalijk als er wel wat gebeurt. NEem geen risico.
    HIer krijgt mijn kleintje om half acht de fles en na een uurtje breng ik mijn dochtertje naar de gastouder. Als ik terugkom gaat hij lekker slapen. GEen enkel probleem. Hij is inmiddels 4 maanden bijna en heeft echt een ritme. De eerste tijd ging het wat moeilijker vooral toen hij nog een nachtfles had. Maar ook toen ging hij gewoon mee. Desnoods ga je daarna lekker met hem wandelen of boodschappen doen, dat vinden ze meestal ook wel lekker.

7. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik zou je baby dan gewoon meenemen. Stel je voor dat er onderweg iets met jou gebeurt (kleine kans, maar toch), of er thuis iets gebeurt.

8. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ik heb hetzelfde 'probleem' gehad
    ik heb de baby altijd meegenomen. in het begin ging ik dus met de wandelwagen, nu pak ik geregeld de bakfiets waar de baby in de maxicosi (houder) mee kan.

na de fles legde ik haar meteen lekker te slapen in de kinderwagen (lekker even voorverwarmd met een kruikje)
    en nu leg ik haar soms gewoon in haar bed en pluk haar eruit, ze tukt daarna lekker door

gewoon proberen wat jouw kindje dadelijk lekkerder vind!

je blijft toch altijd even praten met een andere ouder en je weet nooit wat er onderweg gebeurd...

9. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Lekker in de wandelwagen doen, en lekker mee nemen.
    Zou mijn meisje echt niet alleen in huis laten. Stel je voor er gebeurd wat. Met haar, of met mij. Voor iemand weet dat er een baby alleen in huis is...
    Nee dankt. Neem haar lekker mee.

10. Daro

Daro Fanatiek lid

1 aug 2010
    2.548
    0
    0
    West-Brabant
    Ik zou de jongste ook in de kinderwagen laten slapen. Of in de box en dan als je weggaat in de kinderwagen leggen, door het schommelen vallen ze toch wel weer in slaap (die van mij tenminste wel).

11. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.295
    1.461
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hier hetzelfde, mijn oudste zoontje gaat 1 hele dag naar het KDV en 2 ochtenden naar de peuterspeelzaal en de baby gaat gewoon mee, al vanaf dat hij 4 weken oud is. Ik laat hem niet thuis want ik ben zo'n 20 minuten weg en dat vind ik veeeeeeeel te lang om hem te laten liggen.

Soms komt hij daarna moeilijk in slaap of als hij om 05.30 een fles heeft gehad moet ik hem wakker maken, maar dat is dan maar zo. Gelukkig gaat het tot nog toe redelijk goed op deze manier.

12. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    Inderdaad in de kinderwagen laten slapen.

13. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    sorry, lees nu dat je kleine dan nog echt heel klein is.

nee dan zou ik haar gewoon meenmen, lekker in de kinderwagen laten slapen.

Deel Deze Pagina