waterpokken bij zoon nu toch na HA?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door memmievan3, 12 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    hallo dames,

mijn jongste zoon (15 maand) heeft de waterpokken.
    op zich niet erg, maar ik ga me nou wel zorgen maken.

hij is er erg ziek van, heeft constant tussen de 39 en 40 graden, paracetamol krijgt hij al.
    hij zit er onder. echt overal. zijn benen, rug, buik, liezen, balzak, piemel, zelfs in zijn navel.
    zijn gezicht is heel erg. hij heeft ze in zijn mond, oren en ogen.

in het weekend heb ik al contact gehad met de HAP, die gaven aan hij moet het gewoon uitzitten. nou las ik dat als je kind ziek is, hij meer als 39,4 graden heeft en de waterpokken het oog aantasten je een afspraak moet maken bij de HA.

ik toch maar HA gebeld, hij drinkt wel voldoende maar die koorts en die ogen maken me ongerust. zijn oog wordt ondertussen helemaal rood. ik ken hem en zelfs al is hij een beetje ziek dan nog gedraagt hij zich niet zo.
    's nachts is hij constant wakker, vannacht naast mij geslapen in zijn ledikant, maar ik moest hem constant aaien. mijn armen doen nog steeds zeer van tussen die spijlen:(.

HAA geeft aan dat het niet erg is, ik zei dat ik erop stond dat het door een arts beoordeeld. A zou het opschrijven en doorspelen aan HA, die zou dan wel contact opnemen.

mijn vraag is zijn er hier meer dames die er ervaring mee hebben dat het zo bij de ogen zit en moet ik hier genoegen mee nemen?
    eventueel als ze niet bellen ga ik vanavond wel langs HAP, maar dit lijkt me niet meer normaal.

IMG_1806.jpg moeilijk te zien maar dit was gisteren ochtend toen zijn oogjes al erger werden

2. Mijn zoontje heeft 3 weken geleden de waterpokken gehad en had ook rood uit ziende ogen.
    Hij had tegen de 40 koorts en kon alleen maar huilen.Ben bij de huisartsen post geweest omdat hij steeds omviel.Die pokken zaten in zijn oren,zijn mond,tong,lelletje en keel zaten onder de pokken en druke volgens de dokter op zijn evenwichts orgaan.Bij zijn ogen zaten ook pokken die het oog iriteerde.
    Ze hebben voor mijn zoontje niks gegeven.

Dat schuim(bij drogist te koop)helpte wel aardig tegen de jeuk.In de avond zette ik hem in een badje met havermout vlokken en dat verzachte ook.
    Hier heeft alles ruim een week geduurd,het is zo zielig voor die kleintjes.
    Volg vooral je moeder gevoel.

3. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'baby en dreumes'

4. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    ja heb hem ook al in het schuim en gebruik daarbij talkpoeder voor onder de pamper. maar schuim mag je niet smeren bij de oogjes.

het is heel sneu en ik weet dat hij er doorheen moet maar omdat ik toch lees dat waterpokken bij het oog gevaarlijk zijn.... ja dan ga je als mama twijfelen he

5. Mama van 3

Mama van 3 Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.254
    0
    0
    Mn meiden zagen er 3 weken geleden nog erger uit! Alles was vuurrood!! Maar heb de ha niet gebeld. Heb het spul gekocht waarbij een schuim zat en 4 zakjes voor een zemelen badjes. Vooral dat laatste werkte echt perfect!

Het duurt idd gewoon ff dat het over gaat.

6. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    Dochter had het het hier in april.
    Ook heel veel blaasjes en in totaal is ze er toch een maandje hangerig van geweest (ook 's nachts steeds wakker).
    Wat hielp is eosine (dat rode spul) om de blaasjes uit te drogen, mentholtalkpoeder tegen de jeuk en Fenistril(merknaam in belgie). Dit zijn druppeltjes tegen de jeuk, hielp heel goed.

7. memmievan3

memmievan3 Actief lid

16 mrt 2012
    332
    0
    0
    friesland
    zjn ogen zijn ook roder geworden dan op de foto.

het vuurrode herken ik wel. zodra je zijn kleren uitdoet is het gewoon 1 grote waterpok. vooral onder de pamper. maar zoals jullie misschien wel kunnen begrijpen zet ik hier daarvan foto neer.

mentholpoeder mag ik niet gebruiken, pas vanaf 2 jaar en omdat hij bekend is met astma is dat ook niet echt goed.

tot nu toe helpt het schuim hier het beste. hij heeft er zelf weinig last van, alleen dat hij zich niet lekker voelt, maar niet dat hij eraan komt.

soms moet je ook niet alles op internet lezen. als je dan leest dat de ogen permanet beschadigd kunnen worden dan ga je je zorgen maken.

bedankt voor de reacties dames, we gaan het uitzitten.
    de oudste was kreeg na 3 dagen geen nieuwe blaasjes meer dus ik hoop dat de jongste er ook snel vanaf is

Deel Deze Pagina