baby van twee weken laat halve fles staan

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door m038, 16 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. m038

m038 Actief lid

14 sep 2007
    167
    0
    16
    mijn zoontje is dinsdag 2 weken oud. hij drinkt flessen met nutrilon 1 van 100 ml per keer om de drie a vier uur. sinds twee dagen valt hij steeds in slaap tijdens het drinken. na ongeveer de helft van de fles. soms lukt het om hem wakker te krijgen maar vandaag ook een keer niet. moet ik me nu zorgen maken. hij heeft goede natte luiers en is als hij wakker is alert. dus heb nog niet het gevoel dat hij te weinig krijgt maar wil wel graag wat tips. moet ik hem nu echt om de drie uur wekken zodat hij dan niet eerst huilt voor het drinken... of juist langer laten liggen zodat hij wat langer huilt en meer trek krijgt???? het is een flinke jongen van 9 pond dus maak me geen zorgen dat hij veel tekort komt maar wil wel graag dat hij niet halve flessen laat staan.

alvast bedankt

groet marij

2. Marijee

Marijee Fanatiek lid

21 jan 2008
    2.295
    0
    0
    ik zou je zoontje sowieso elke 3 uur overdag wakker maken voor het eten.
    misschien helpt het om zijn luier op de helft van de fles te gaan verschonen dat hij dan weer even wat wakkerder word.
    dat helpt in ieder geval goed bij ons dochtertje.
    ander kan je hem even laten afkoelen zodat hij weer wat beter drinkt.
    dus sokjes uit.. mutsje af als hij die op heeft, geen dekentje over hem heen.

meer tips heb ik eigelijk niet voor je.
    zolang hij maar minimaal 500 cc per dag binnen krijgt is het goed.
    en wat je zelf al zegt hij heeft goede plasluiers en is allert en dat is wel heel belangrijk.

3. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Deed mijn zoontje ook toen hij 2 weken was, dronk net aan 500 cc of soms minder. Maar is sinds 1,5 week helemaal goed gekomen. Niet je zorgen maken zolang hij goed poept en plast

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou je zoon niet perse wakker maken, maar bij de eerste tekenen van honger wel al de fles geven. Dus bij gesmek, wat meer bewegen, oogjes soms op een kiertje. Mijn dochter huilt nooit voor een fles ( Tenzij ze bij 't verschonen de boel onderplast en het langer duurt ;) )

5. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    Hey dit heb ik dus precies zo... mijn zoontje wordt woensdag 2 weken en laat nu ook steeds een deel staan soms 3oml en soms iets meer of minder. we hebben hem tussendoor laten boeren en beetje wakker laten worden en soms drinkt hij nog een beetje, maar vaak gaan de lippen stijf op elkaar en stoppen we.

Hij wordt soms wel dan na 2 uur onrustig en smakt hij wat, dan geven we toch nog de resterende 30ml ( wel nieuwe hoor )... vervolgens na weer 2 uur krijgt hij opnieuw 100ml aangeboden. ( tussendoor 30ml doen we alleen maar af en toe als hij echt heel onrustig wordt en hij drinkt dat dan ook echt op ) Dit is toch niet erg?

groetjes laura

6. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Onze dochter is drie weken oud. Ze is een klein popje van zes pond. Ik maak haar (en mijn andere dochter) nooit wakker voor de voeding. Jij eet toch ook pas als je wakker wordt en honger hebt?? Stel je voor dat ze je midden in je slaap wakker maken en een bord vol eten laten eten terwijl je het niet nodig hebt....
    Als je je kindje laat slapen tot het zichzelf meld is hij/zij goed uitgerust, heeft genoeg energie om te drinken en zal dus de fles waarschijnlijk wel leeg drinken. Ik denk dat je kindje te moe is en daarom de fles niet leeg drinkt.
    Regelmaat is niet alleen maar op vaste tijden voeden, regelmaat is ook op het moment dat je wakker wordt dezelfde dingen doen, dus: wakker worden, eten, schone luier (of andersom) even knuffelen en bij de eerste gaap/huil weer lekker naar bed. Werkt hier al een tierelier!!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zit nu trouwens te denken aan een iets groter gat in de speen? Misschien dat jullie kindjes te moe worden door het drinken?

8. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    sukkie wij maken hem ook niet wakker voor de voeding, maar als hij tussendoor in slaap valt proberen we hem wakker te houden als hij nog veel laat staan...

een groter gat in de speen is geen optie want als hij drinkt is hij binnen een kwartier klaar. wel heeft hij een vast tongriempje en misschien is deze fles daardoor minder prettig. Ik zal eens een andere fles proberen...

9. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    sorry, dan had ik het verkeerd begrepen. Mmmmm, wat raar dat hij dan in slaap valt. En inderdaad is een kwartier goed voor 1 flesje drinken. Zo lang hij alert is, goede plasluiers heeft zou het goed moeten zijn. Misschien toch even het CB bellen om te vragen wat te doen??

10. LauraS1983

LauraS1983 Actief lid

24 dec 2008
    269
    5
    18
    apothekersassistente
    geeft niet :) ,hij is idd goed alert en heeft mooie plas en poepluiers dus het zal vast goed gaan, ik zal het bij het cb navragen... misschien is het een fase.

Deel Deze Pagina