Nog steeds laatste fles (18 mnd)..eraf halen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Mnq, 21 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Mini krijgt 's ochtends pap van 200cc volle melk, tussen de middag bij de boterham een tuitbeker met volle melk en 's avonds een fles met Nutrilon3 die ze soms opdrinkt en soms niet eens voor de helft. Maar die 300cc ga ik me echt niet druk over maken. Ik vind persoonlijk melk drinken beter dan allemaal suikerhoudende drankjes, dat is weer mijn obsessie :D

Bovendien is ze niet zo'n avond-eter dus die laatste fles houden we er nog even in voor de extra pitamientjes. Tot ik kan uitleggen dat ze anders zonder eten naar bed moet ;)

2. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    zoonlief wordt 3 in april en wil nog steeds geen afscheid nemen van zijn flesje. hij drinkt hem allang niet meer in bed, maar na het douchen op de bank beneden tijdens het bumba kijken.
    Ik heb ooit een poging gedaan om het flesje te vervangen door een gewone beker, maar dat stuitte op zeer veel weerstand. Hij is er dus nog niet aan toe.
    Na het flesje worden de tanden gepoetst en voor de rest drinkt hij al zijn drinken uit gewone bekers/glazen, dus ik zie het probleem niet.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.147
    8.879
    113
    J. krijgt nog steeds een fles voordat ze naar bed gaat. Wij zitten ook boven de 300cc en ze krijgt ook nog steeds opvolgmelk. Laatste keer bij het CB (1,5 jaar) vonden ze dat allemaal geen probleem. De laatste fles gaat er nog steeds met veel gemak ik, liefst zou ze nog meer krijgen, dus ik heb nog geen plannen er mee te stoppen.

's ochtends krijgt ze een boterham, al eet ze sinds ze ziek is geweest meestal maar een halve. Tussen de middag krijgt ze ook brood, eerst at ze er 1,5/2, nu ook maar een halve...

J. drinkt meestal uit een tuitbeker of rietjesbeker, alleen 's avonds uit de fles. Af en toe doe ik een klein laagje in een gewone beker, maar het kost heel veel tijd om haar zo genoeg te laten drinken en dan kan ik haar daarna schone kleren aantrekken (ja, ik weet dat ze het zo leren ;))...beetje gemakzucht van mijn kant dus, ben ik bang. :eek:

4. ylona25

ylona25 Bekend lid

8 mei 2008
    669
    0
    0
    hoogezand
    Mika eet 1 a 2 boterhammen met korst in de ochtend met een beker sojamelk. Mika drinkt dus uit een gewone beker al geef ik soms ook wel een tuitbeker in de auto bv.

De speen was hier wel heel makkelijk. Hij kreeg hem vanaf 6 maand ofzo alleen als hij ging slapen en toen hij 14 maand was was ik hem vergeten mee te nemen naar boven maar hij ging gewoon slapen. Vanaf dat moment heeft hij hem nooit meer gehad.

groetjes Ylona

5. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    die van mij krijgt s morgens en s avonds een fles met 150cc melk en s avonds na het eten soms een beetje yoghurt.

Ach ik vind het goed zo, in belgie raden ze trouwens nog 500cc melkproducten per dag aan... dus sja wie heeft er gelijk?

6. Lukatwo

Lukatwo Niet meer actief

Mijn zoontje krijgt ook meer dan de 300 cc. Bijna 1,5jaar is hij. Ik geef peutergroeimelk meestal in poedervorm en dan in verhouding meer water. Ik vind het geen probleem, en als ik het hier lees zijn er genoeg kindjes die nog melk krijgen voor het slapen gaan.

7. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.278
    2.978
    113
    Verplaatst naar flesvoeding.

Lotte

Deel Deze Pagina