een paar vragen over vitamine d

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Brigitte1985, 9 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    Hoi!

Ik lees overal dat je onder de 500 cc kunstvoeding, vitamina d moet bijgeven. Mijn dochter zit er de laatste dagen steeds onder, maar ik weet niet hoeveel druppels ik moet geven. Moet je dat aanpassen aan de hoeveelheid voeding die ze die dag krijgen of is dat standaard zoveel druppels als ze onder de 500 zitten Ik heb hier druppels van de etos liggen, moet zeggen dat de informatie beperkt is dus kom er niet uit hoeveel ze nou moet. Ik zie niets over microgrammen etc staan........................................

Iemand hier die de etos druppels gebruikt????? Ik heb deze genomen omdat in die andere merken arachideolie en weet ik veel wta nog meer zit en aangezien er hier sprake is van een kma durf ik dat niet.

2. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    mijn cb zei: doe niet moeilijk en geef gewoon de aanbevolen dosis alsof hij geen KV heeft gekregen. Maar goed, hier was het redelijk makkelijk rekenen, dus ik gaf tot nog toe altijd de helft. Vanaf morgen mag hij ook gewone melk, dan ga ik de hele dosis geven. Let op, een aanbevolen hoeveelheid is aangepast naar 10mcg per dag, viel mij op dat de oude etos verpakking nog over 5 spreekt.

3. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier bij het cb zeggen ze 10 druppels per dag. Ongeacht of hij nou 300 op heeft of 480ml.
    Maar ik heb zelf de druppels van davitamon daarop staat ook kinderen van 0 tot 4 jaar. 10 druppels per dag het hele jaar door....

4. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    uhm, even voor de duidelijkheid: de grootte van de druppel kan verschillen hoor! bij etos is het nl maar 4 druppels voor 10mcg.

5. Justins mama

Justins mama Bekend lid

9 feb 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daarom zei ik er ook bij dat ik davitamon heb....;)

6. mama32

mama32 Bekend lid

14 mrt 2010
    949
    0
    0
    Ik ben werkzaam als apothekersassistente!
    Zuid Limburg
    Hier ook naagevraagd mila dronk haar flesjes ook slecht vanaf 7 maanden. Cb zei dat ik vanaf 9 mnd pas extra vit d hoef te gaan geven. Ze krijgt nu, 1x papfles, dan fruit, boterham met water, flesje 200 cc, avondeten met water, yoghurtje voor t slapen gaan. En af en toe een koekje of rijstwafeltje tussendoor.,

7. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    okey! bedankt! Inderdaad zoals jullie het uitleggen zou zij 4 druppels per dag moeten krijgen. Op de verpakking staat namelijk dat er een maximum is van 15 Mg per dag dus 6 druppels. Dat is dus 1 druppel per 2,5 mg. Als zij nou op 450 flesvoeding zit, betekent dat dus als ik het goed begrijp dat ik alsnog 10 mg moet geven en niet minder?!

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

ik geef altijd de aanbevolen dosis per dag. 4 druppels per dag. die doe ik dan in haar ochtendflesje.

9. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    ik zie op de verpakking van bambix pap staan dat daar 61% van de ADH zit. Mijn dochter krijgt 2x per dag pap. Per 6 eetlepels ofzo zit 6,1mg. Dat zou dus betekenen (als ik aan die 6 eetlepels per x kom natuurlijk) dat ik geen extra vitamine d hoef te geven????????!!!?

10. Beau85

Beau85 Lid

28 jun 2009
    95
    0
    0
    @ Brigitte,

Ik lees mee, dat vraag ik me namelijk ook af?!

11. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier zeggen ze ook: 10 druppels (ligt er inderdaad aan welke je geeft)

Maar nu moet ik zeggen dat ik er erg laks in ben, net zoals bij mijn dochter. Ik ben niet zo van het extra toevoegen van dingen.

12. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
  13. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    ppppffffffffffffff nu weet ik het niet meer hoor. al die verschillende adviezen overal.

Weet iemand hoe dat zit met pap ( zit vitamine d in, zie vraag een stukje hierboven)

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

Geen paniek!

Alles wat teveel binnen komt, word uitgeplast en mijn kinderen krijgen het helemaal niet eens en die hebben-krijgt borstvoeding (gekregen) en ze zijn er niet slechter op geworden ;)

15. DJ Momo

DJ Momo Fanatiek lid

23 apr 2010
    4.523
    0
    0
    NULL
    NULL
    dat geldt dus niet voor alle vitaminen (uitplassen), en juist in bv zit te weinig vit d, dus ik zou het maar wel geven als ik jou was.

gewoon, ongeacht hoeveel voeding je geeft, pap, of melk of bv, waar vit d wel of niet al in zit, 10mcg geven, dat is toch niet zo moeilijk?

16. misa

misa Niet meer actief

Nee dat is waarschijnlijk niet moeilijk, maar wie zegt nu welk advies je op moet volgen...? :)

17. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    het is inderdaad niet moeilijk, maar je wilt toch het beste voor je kind en overal worden verschillende adviezen gegeven ( cb' s, voedingscentrum, fora). Ik las dat er een maximum is van 25 mg bij kinderen tot 4 jaar ( voedingscentrum)

Als mijn dochter 400 ml flesvoeding binnenkrijgt (ipv de benodigde 500 ml), 2 x per dag pap krijgt waar het kennelijk ook aan is toegevoegd en ik ook nog eens 10mg vitamine erbij ga geven. Dan ga ik daaroverheen...............................

18. Melanina

Melanina VIP lid

20 mei 2008
    9.070
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Spijkenisse: Eindelijk na 13 rondes zwanger !!!!
    ik geef geen vit D bij gewoon lekker extra naar buiten in het zonnetje doet wonderen CB was het er mee eens
    En ik geef BV
    Dalijk in de winter geef ik het weer.

19. misa

misa Niet meer actief

Ik heb die van de etos gekocht. Er staat op:
    2 druppels per dag bij het ontbijt innemen. Voor gebruik bij zwangerschap en borstvoeding en kinderen t/m 6 jaar geldt een maximum van 15 mcg vitamine d (6 druppels) per dag.

Wat is het dan? 2 of 6?
    Ik ga denk ik gewoon voor 2 druppels, aangezien mijn zoontje ook 500/600 ml voeding krijgt én buiten komt. :)

20. Brigitte1985

29 nov 2009
    1.020
    213
    63
    10 mg >>>> 4 druppels. dus 2,5 mg per druppel.

Aangezien ik nog steeds niet weet hoe of wat geef ik mijn dochter bij minder dan 500 cc flesvoeding, 2 druppels

Deel Deze Pagina