Mijn linker borst doet vreselijke pijn na het voeden. Het is een branderige gevoel. Als de borst weer vol zit dan verdwijnt de pijn. Hoe komt dit en wat kan ik er tegen doen? Het is alleen mijn li-borst, re-borst geen last.
Hoi, Dit klinkt als spruw: een branderige pijn vooral na de voeding. Je kunt spruw hebben aan één kant. Mijn advies is om Dactarin-creme te gaan gebruiken aan deze kant en het dan even een paar dagen aan te zien. Werkt het, dan moet je eigenlijk ook de andere tepel gaan behandelen en de mond van de baby. Voor de baby heb je een recept nodig van je huisarts. Dit is om herbesmetting uit te sluiten. Soms is een schimmelinfectie al wel in lichte mate aanwezig maar nog niet zichtbaar en zou je jezelf weer kunnen herbesmetten. Succes linda
Nee het is geen spruw. Tenminste de baby heeft geen spruw, CB- arts heeft gekeken. het branderig gevoel is niet alleen aan de tepel, maar ook aan de borst en het is niet op een plek. Ik denk dat ik maar eens naar de huisarts ga, want het is niet meer leuk (echt pijnlijk, dat ik met bv wil stoppen).
Dat er bij de baby niets te zien is wil niet zeggen dat het er ook niet is. Ik zou toch proberen eens met dactain-creme te gaan smeren, dan kun je het in ieder geval uitsluiten. succes Linda