Hoi Annemarie, Na jouw tips en de tips van de lactatiekundige die langs is geweest, gaat de bv gelukkig prima! Steven groeit goed. Hij was in een week 300 gr aangekomen. Ik ben dus een stuk minder onzeker geworden gelukkig! De komende tijd ga ik weer wat meer dingen buitenshuis ondernemen. Bij dingen overdag neem ik Steven gewoon mee en ik heb er tot nu toe nog geen probleem mee gehad om te voeden in het openbaar, maar het zal ook voor gaan komen dat ik er een avondje, een dag of zelfs een paar dagen niet ben (bijvoorbeeld als ik naar Lowlands ga in augustus) Ik heb nu de Avent Isis IQ kolf te leen van een vriendin, maar de motor is niet meer zo krachtig en het apparaat stopt er af en toe opeens mee en de zuigkracht is niet meer optimaal volgens mij. Nu wil ik zelf graag een kolf aanschaffen ook voor als ik straks weer 4 dagen per week ga werken. Mijn oog is gevallen op de medela pump in style of de freestyle en ik zag dat je die allebei aanbiedt op je site. Ik vroeg me af of je de freestyle ook op batterijen kunt gebruiken of alleen met die accu of op netstroom. Ik weet namelijk niet of er op Lowlands elektriciteit is in de kolfruimte en ik moet er 4 dagen gaan kolven, dus dan lukt dat niet op één opgeladen accu. De freestyle is wel een stuk compacter om mee te nemen dan de pump in style geloof ik, toch? En zou ik ze om ruimte te besparen ook als enkele kolf mee kunnen nemen? Dat het kolven dan meer tijd kost, vind ik geen probleem. Ik wil het liefst zo weinig mogelijk sjouwen tijdens het festival namelijk. Normaal heb ik nooit een tas mee op het terrein, want dat danst zo vervelend, maar nu zal ik wel moeten. Dan wel het liefst een zo klein mogelijk tasje. De melk kan ik daar niet koelen en moet ik helaas allemaal weggooien... Nou ja, ik hoop dat je me kunt adviseren in de aanschaf van een kolf. Groetjes, Sanderijn
Sanny, Uit eigen ervaring weet ik dat het prima geregeld kan worden om op Lowlands te kolven. Goed bewaren van de melk vond ik toen wat lastiger (ik was er 2 dgn en heb toen besloten om de melk weg te gooien). Er zijn daar genoeg mogelijkheden om de accu weer op te laden, gewoon contact opnemen met de organisatie heb ik toen ook gedaan. Ik zou dan zeker voor de freestyle gaan want inderdaad veel compacter en de Pump in Style kan inderdaad met batterijen maar is wel snel minder krachtig tijdens gebruik met batterijen (dus moet je meer voor nood of incidenteel zien). groetjes en veel plezier!
Lees nu pas je laatste stukje over inderdaad het weggooien van de melk (jammer, maar kan je wel een biertje drinken ) Je kan de kolf inderdaad ook enkelzijdig gebruiken.
Hoi Annemarie, Wederom dank voor je antwoord. Wat grappig dat jij zelf ervaring hebt met kolven op Lowlands! Ik had een tijdje geleden al een formulier van de organisatie gekregen om toegang tot de kolfruimte aan te vragen. Ik heb ergens gehoord dat de kolfruimte bij de grote ehbo zit, net buiten het festivalterrein. Weet jij toevallig of je als je het lief vraagt ook bij de ehbo's óp het terrein mag kolven? (bijvoorbeeld naast de Grolsch-tent) dat zou een hoop heen-en-weer-geloop schelen! Ik had inderdaad al bedacht dat ik wel graag wat biertjes wil kunnen drinken en dat ik de melk dus niet voor Steven kon gebruiken. Wel zonde inderdaad, maar ik ga vaak als vrijwilliger mee op vakantiekampen voor kinderen en jongeren en daar hebben we geen elektriciteit en moeten kolvende mama's dus ook alles altijd weggooien, dus ik was al een beetje aan het idee gewend. Nu nog zorgen dat ik genoeg kolf om een goede voorraad aan te leggen! Ik ga de kolf nú bij je bestellen. Groetjes!