Ik ben vandaag bij de gyn geweest omdat sinds december ik geen menstruatie meer heb gehad en ook niet zwanger blijk te zijn we hebben een dochter via draagmoederschap.en amh was in 2012 0,5. nu is er bloed geprikt fsh, amh en dus oestradiol. de uitslag krijg ik telefonisch over 3 weken, maar de uitslag van de oestradiol kwam al binnen in mijn medisch dossier dat ik via de computer in kan zien en kreeg dus een bericht dat er nieuwe uitslagen waren. nu ben ik benieuwd of iemand hier iets over kan vertellen? ik heb dus geen idee of ik nog een cyclus heb en zo ja waar ik dan in de cyclus zit. hieronder de uitslag : Oestradiol: Standaardbereik 100-1300 (foll); 350-1800 (mid); 220-1000 (lut); per rijpe f pmol/l uw waarde 310 alvast bedankt
Volgens je oestrodial hoogte bevind je je dan wel in de follicaire fade of in je luteale fase.. maar of dit ook echt zegt dat je een cyclus hebt weet ik niet. Denk dat je toch echt op de rest moet wachten. Ze zullen niet voor niets meer dingen prikken om tot een conclusie te kunnen komen
Tijdens de overgang daalt het oestrodial juist heel hard. En die zit netjes tussen de marges. Maar voor een goed beeld heb je echt nog de andere uitslagen nodig. Maar dit ziet er positief uit hoor
dank je voor je reactie ik wacht rustig de andere uitslagen af. ze hebben amh en fsh ook geprikt en de amh duurt sowieso een weke of 2 a 3 voor dat dat bekend is vandaar ook pas de telefonische afspraak over een weke of 3., maar ik was( ben) gewoon benieuwd omdat ik zelf niks weet over dit soort waardes.
Logisch toch oestrodial wordt aangemaakt in de eierstokken. Als je in de overgang zit maakt alleen de bijnier nog oestrodial aan en dan zou de waarde heel laag moeten zijn. Het zegt dus niets over een beginnende overgang(waarin je fsh stijgt) maar wel dat je op dit moment niet al in de overgang zit. Hopelijk stelt dat je iets gerust
ondertussen ook de waarde van de FSH binnen: weet iemand hier ook wat van? [FONT="] [/FONT] [FONT="][FONT="]Standaardbereik [/FONT]Follikel Stimulerend Hormoon 3.3-19 (foll); 5.2-29 (mid); 1.8-15 (lut); 37-140 (postm) E/l uw waarde: 14 [/FONT]