hallo, mijn zoontje wordt binnekort twee jaar. Hij laapt nog steeds in een ledikantje. We hebben een paar spijltjes eruit gehaald want meneer klimt toch uit zn bed. Nu willen we begin volgend jaar een ander bedje voor hem aanschaffen. Ik weet alleen niet zo goed waar ik een leuk peuterbed kan vinden. Slapen jullie peuters in grote bedden of kleine bedden en zijn er nog tips voor leuke winkels? alvast bedankt
Mijn zoontje is rond die leeftijd overgegaan van ledikant naar een groot bed (peuterbed hebben we overgeslagen). We hebben een paar maanden zowel een ledikant als het grote bed op zijn kamer gehad. Heel vaak wilde hij dan in het grote bed, maar dan na een paar minuten wilde hij toch elke keer in het ledikantje slapen. Hij gaf zelf aan wanneer hij in het grote bed wilde slapen. Als hij in het grote bed sliep dan legden we wel het ledikantmatrasje op de grond. Hij is 2 keer uit bed gevallen. Nu is het grote bed normaal voor hem.
Mijn zoon heeft met 2,5 een autobed gekregen (deze heeft wel een kleine rand, dus eruit vallen was moeilijk) , we hebben het peuterbed bewust overgeslagen. Hij word nu bijna 6 en heeft sinds zijn 4de een hele race kamer.
Mijn zoontje heeft na zn ledikant een half hoogslaper gekregen...met een hekje er voor en hij is er nooit uitgevallen...
Wij hebben het bed voor ons dochtertje laten maken, een prinsessenbed hij is een slag kleiner dan een 1 persoonsbed, bij het hoofd en de voeten is hij aan beide kanten iets hoger zo kan ze er niet uit rollen. Mooie klamboe erboven en ze slaapt er heerlijk in!Ik heb de klamboe rondom het bed helemaal vastgezet zodat ze er niet in verstrengeld kan raken! Zo kan prinses astepoester (zoals ze het zelf zegt) heerlijk slapen. groetjes mama van Channa
Ons dochtertje is met 2,5 in een 1 persoonsbed gegaan, mn vader heeft dit bed voor haar gemaakt, het ontwerp had ik op internet gevonden. Vanaf dag 1 is ze super trots op haar bed en ze heeft nooit meer gevraagd naar haar ledikantje, want ze was nu immers een grote meid en geen baby meer zoals ze zelf zei Een leuk bed kon ik in de winkels niet vinden, toen bood mn vader dus aan om 'em te maken. Maar op internet zijn er ook bedrijfjes die speciale bedden maken, bijv. een kasteel, auto, schip etc...
Onze oudste gaat van ledikant naar een groot bed, door hem zelf uitgezocht.Omdat hij ook naar een nieuwe kamer gaat ( er komt een derde bij) is hij wel laat! Meneer wordt al bijna 4 ( bloos) ..maar de verbouwing van ons huis zat erg tegen....(verdedig ik onszelf)....We hebben/hadden er wel een hekje voor gekocht maar of dat nu nog nodig is?....
Wij hebben voor beide meiden meegroeibedden van Ikea. Je kunt ze verstellen tot de grootte van een gewoon 1-persoons, dus ook door blijven gebruiken. Bij de jongste staat ie in de kleinste stand en bij de oudste op de middelste.
Hoi, Wij hebben onze zoon van net 2 jaar ook een peuterbed gekocht. Bij de Ikea. Niet duur en wel leuk. Hij heeft het zelf uitgezocht. Hij ging steeds in hetzelfde bed liggen. Nadeel van de ikea bedjes zijn de niet standaard maten van het matrs. Dus een matras zul er ook moeten kopen. Gelukkig hebben ze bij de Hema kinderdekbedden en overtrekken. En deze passen perfect bij het peuterbed. Het hoeslaken van de Hema past trouwens wel om de matrassen van de Ikea. Groetjes Monique
Mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden slaapt sinds drie nachten in een eenpersoonsbed. Samen hebben we zijn ledikantje uit elkaar gehaald en even weggezet tot hij in de babykamer kan. Hij lijkt het de normaalste zaak van de wereld te vinden dat hij in het "grote bed" mag slapen en als de baby komt mag die in het "kleine bed". Hij verteld ook steeds dat hij het bed weer wil maken voor de baby (zooooo lief). Hij ligt onder een dekbedje en daaroverheen heb ik overdwars een dun dekentje gelegd dat ik links en rechts goed onder het matras stop. Zo kan hij niet uit bed rollen! Tot nu toe lijkt het tenminste te werken!
Mijn zoontje wordt in januari 2 jr. En we willen voordat nr 2 komt hem in een eenpersoons bed. Eerst wilden we een peuterbed, maar met het oog dat hij toch regelmatig bij ons komt 's nachts en ik dan 's ochtend rugpijn heb. Willen we een 1-persoons bed zodat 1 van ons in ieder geval in zijn bedje kunnen slapen, als het moet . Ik zie dat veel mensen rond de 2 jr een grote bed kopen, maar waar kopen jullie? We zijn inderdaad naar Ikea geweest en tot nu toe idd leukste/stevigste bed met redelijke prijs konden vinden. Zijn er nog andere adressen?
wij hebben het oude 1pers bed van manlief een nieuwe verfje gegeven nieuw matras en met 2jr en 3 maand lag meneertje daar prinsheerlijk in te knorren