Hoi hoi, Ik geef mijn kleine man borstvoeding door middel van fulltime te kolven,helaas wil hij niet aan de borst drinken ik probeer hem zo nu en dan nog wel aan te leggen maar hij valt of in slaap of hij gaat huilen...erg jammer. Ik kolf met een enkele handkolf maar ik weet niet precies hoelang ik per borst moet kolven,ik doe nu 10 minuten per borst en mijn rechterborst geeft maximaal 60-70 cc en mijn rechterborst geeft maximaal 90-100 cc. Ik heb begrepen dat je meestal een handkolf gebruik voor af en toe te kolven maar mijn kraamhulp vond dat ik het zo goed deed dat ik een handkolf heb gekocht is dit wel verstandig geweest? omdat ik nu al vanaf het begin flesjes geef heeft dan nog wel nut om hem mijn borst aan te bieden? Alvast bedankt, Groetjes Fuzzy
Hoi Fuzzy, Hoe oud is je kleine man? Sommige baby's hebben gewoon meer tijd nodig om aan de borst te komen. Dat kan best een tijdje duren. Soms is de overgang van fles naar borst makkelijker door een tepelhoedje in te zetten. Om je melkproductie goed op gang te houden is een handkolf niet zo geschikt. Het beste gebruik je een dubbelzijdig electrische kolf. Maar ik kan niet in jouw portemonnee kijken en weet niet of dat voor jou haalbaar is. Ik zou eens op Marktplaats kijken voor een goede kolf. Vaker kolven kan je ook helpen om meer melk te krijgen. Maar dat moet je ook zelf beoordelen of dat haalbaar is.
Hoi hoi, Mijn kleine man is nu 17dagen jong Op zich ben ik best tevreden met de hoeveelheid melk die ik nu afkolf dat is gemiddeld toch wel zo'n 950 cc per dag. Er komt natuurlijk een dag dit niet meer genoeg is moet ik dan meer op een dag of langer per keer gaan kolven?Een electrische kolf zou ik alsnog kunnen aanschaffen Ook blijf ik met de vraag zitten hoelang ik moet kolven per sessie echt tot de borsten leeg zijn of gewoon 10 minuten per borst? Alvast bedankt, Groetjes Fuzzy
Hoi Fuzzy, Mooie productie heb je Ik raad aan om per kolfsessie te kolven tot beide borsten goed leeg zijn. Iedere borst is anders en daarom kan ik niet zoveel met die 10 minuten grens. Als je niet meer voldoende melk kolft kan je regeldagen inlassen waarin je 2-3 dagen elke 2 uur gaat kolven. Je productie zal dan snel weer toenemen. Je mannetje is nog klein. Die heeft nog alle kans om het drinken aan de borst te leren. Probeer het in elk geval elke dag een keertje. Op een gegeven moment valt het kwartje en heb je hem aan de borst. Houd vertrouwen!
Hoi hoi, Heel erg bedankt voor je antwoord!Ik had het nogal druk dus daarom ben ik zo laat met reageren...Daarover heb ik weer een andere vraag Mijn kolfschema is als volgtverdag om de 3 uur en snacht's om de 4 uur dus 2 x 4 en 5 x 3 uur op een dag.Nu is mijn vraag kan ik al een voeding overslaan of mag dat niet?Ik hoor sommige vrouwen over 6 of 5x per dag kolven of zijn die baby's al wat ouder mijn baby is bijna 3 weken.Ik hoop dat ik wel wat minder mag gaan kolven want ik moet kolven en de baby eten geven en dat kost erg veel tijd haha Alvast bedankt, Groetjes fuzzy
Je kunt er een kolfbeurt afhalen, maar dan loop je het risico op een teruglopende melkproductie. Kijk maar wat voor jou haalbaar is en wat jou een goed gevoel geeft. Neem mijn opmerking over de teruglopende melkproductie in je overwegingen mee. Uiteindelijk ben jij degene die bepaald wat je gaat doen.