Beste lieve lezers. Ik ben opzoek naar mede lot genoten waarvan vriendlief vroeger ook een operatie heeft gehad voor het terug halen van z'n balletjes. Bij mijn vriend is op 7- jarige leeftijd door de schoolarts geconstateerd dat zijn balletjes "weg" waren. Dit is handmatig geprobeerd terug te drukken, alleen zonder succes. Tijd heeft een kans gehad maar ook dit loste niks op. Op 12- jarige leeftijd is hij hier aan geopereerd. Bij hem spookt nu ook steeds in zijn hoofd rond dat het aan hem ligt dat ik nog niet zwanger ben. Wij doen het al sinds januari zonder. En sinds maart eigenlijk echt gericht. Dus inmiddels ga ik ronde 7 in. Wij lezen veel dat er pas rond een jaar klussen door huisartsen verder wordt gekeken naar een eventuele oorzaak. Vriendlief heeft dus een medisch verleden. Zou hij al eerder in aanmerking komen voor onderzoek aangezien de boel beschadigd kan zijn? En zijn er hier stellen waarvan vriendlief hetzelfde heeft meegemaakt? Ik probeer optimistisch te blijven en hem gerust te stellen dat er sws een jaar voor staar bij de gemiddelde vrouw, en dat er eveneens misschien bij mij wel niet goed kan zitten. Ik weet dat ik het beste gewoon de huisarts kan bellen hier voor. Alleen die stap is enorm groot en moeilijk. Begint nu aardig zwaar te worden om positief en optimistisch te blijven.
Ik zou gewoon eens de HA bellen en je situatie voor leggen. Mijn man heeft in zijn jonge jaren anabolen gebruikt, en niet zo'n beetje ook. Ik had zo'n grote kinderwens dar ik alleen met hem verder wilde als ik zeker wist dat hij vruchtbaar was. Samen hebben we toen besloten om naar de HA te gaan om zijn zaad te laten onderzoeken. Deze heeft ons doorverwezen naar het ZH en daar hebben ze een zaadonderzoek gedaan met gelukkig een positieve uitslag. Hier deden ze echt niet moeilijk over dus ik zou je zeker aanraden om je HA eens te bellen!
Wel bekend met operatie om 1 bal goed te krijgen. Super vruchtbaar.... Maar idd wat hierboven gezegd wordt, laat t testen. Dan weet je het zeker.
Mijn vriend heeft toen hij 5 was een trap in zijn ballen gehad, hij liep hierdoor een dubbele liesbreuk op en een bal was omhoog geschoten. Alles is weer op zijn plek, zijn zaad is niet heel goed, hij moet volgende week opnieuw inleveren. Er is een kans dat het door de liesbreuk en de weg geschoten bal kom. Ik zal gewoon de huisarts bellen en vragen om een zaad onderzoek. Succes !
Wij hebben gelukkig volgende week vakantie. Wil kijken of we volgende week in ieder geval even kunnen bellen. Bedankt voor jullie reacties! Lief van jullie.
Beste Nath, Ik herken jouw situatie voor een groot deel in die van mij. Ik heb geen super succes verhaal voor je, maar ik hoop dat het wat info geeft en dat we elkaar kunnen steunen! Mijn man heeft als kind (8jr ongeveer) een trap in z'n ballen gehad waardoor er 1 naar binnen is geschoten. Hier heeft hij uit schaamte nog een tijdje mee gelopen maar is er nog voor z'n puberteit aan geopereerd. Dit met succes en de arts toen vertelde dat het geen invloed zou hebben op zijn vruchtbaarheid. Wel is die bal nu kleiner dan de ander.. In maart, na een half jaar actief proberen zonder resultaat, zijn we naar de huisarts gestapt. Vanwege zijn verleden was het absoluut geen probleem om een sperma onderzoek te laten doen. Na een week werden gebeld voor de uitslag. De huisarts vertelde mijn man dat er geen reden was voor ongerustheid wat zijn zaad betreft. Tot op heden ben ik helaas nog steeds niet zwanger...we zitten nu in ronde 11. Ik heb soms veel twijfels over mezelf (ondanks regelmatige cyclus) maar alsnog over het zaad van mijn man. Mijn man niet, want de huisarts zei immers dat het allemaal goed was.. Ik heb meerdere keren gelezen, onder andere op deze site, dat de huisarts niet altijd het zaad beoordeelt zoals een fertiliteitsarts... We hebben nu besloten dat als het in november nog steeds niet raak is, we opnieuw naar de huisarts stappen. Ik wens je veel succes en gewoon aan de bel trekken bij de ha als je geen goed gevoel hebt! Liefs Gio
Sorry wij zijn op t moment te druk en tis inmiddels nu zaterdag. Dus bellen wordt nu niks. Ik wil toch kijken of we maandag kunnen bellen. Bedankt voor je verhaal Gio89. Ik hoop voor jullie dat het bij jullie snel raak mag wezen. Niks erger als onzekerheid. Ik ging ook al automatisch twijfelen aan mezelf. Bedankt voor jullie reacties!
Inderdaad bellen met de huisarts die begrijpt je verhaal vast. Zoontje van vriendin had ook een niet ingedaalde bal en dit operatief verholpen. En ze hebben wel gezegd dat hij verminderd vruchtbaar kan zijn/is