Afscheidings-probleempje

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Umm85, 22 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Beste verloskundige,

Sinds het begin van mijn zwangerschap loop ik al te tobben met mijn afscheiding. Het klinkt misschien vreemd maar er zit echt een soort van patroon in: Eerst jeukt het 1 of 2 dagen met korrelige afscheiding, daarna stinkt/ruikt het heel sterk voor een dag of 3 en daarna gaat het weer een paar dagen goed om vervolgens weer opnieuw te beginnen. De verloskundige heeft me doorgestuurd naar de huisarts maar als ik een afspraak wil maken (2 keer) zegt de doktersassistente dat ik maar moet spoelen met Lactacyd omdat het jeukende gevoel weer zo snel weg is en ze met de geur verder niet zoveel kan. Ik heb trouwens ook het gevoel dat het niet perse met het vrijen te maken heeft want ook als mijn man een tijdje van huis is blijft dit 'schema' gewoon zo doorlopen. Ik heb trouwens ook een aantal keer Bioclin acti-gel gebruikt maar heb het gevoel dat het daar alleen maar erger van werd.

Nu is mijn vraag of dit verder kwaad zou kunnen voor de baby? Ik heb er zelf niet veel last van (het is gewoon irritant en voelt niet fris). En mag ik gewoon inwendig spoelen met lactacyd of heeft u nog andere tips?

Alvast bedankt!

Groeten Meryem

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Meryem,

spoelen met lactacyd is niet nodig en het beste kun je niets anders dan lauw water gebruiken om je onderkantje schoon tehouden. Van al die niet lichaamseigen stoffen en middeltjes (ookal is het pH neutraal) kun je alleen maar meer jeuk krijgen. Ik vind het toch wel als een vaginale iinfectie klinken en ik zou toch echt aandringen op een creme of vaginale tabletten bij de huisarts. Je kunt er maar vanaf zijn. Want in de zwangerschap ben je bevattelijker vor dit soort infecties en gaan ze ook minder snel weg, zeker zonder medicatie. Je kleintje heeft er geen last van hoor, maar ik vind dat de huisarts moet kijken.

Groetjes Brigitte

Deel Deze Pagina