Acupunctuur tijdens de zwangerschap

Discussion in 'Gezondheid' started by follieke, Nov 14, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. follieke

follieke Lid

Sep 21, 2007
    45
    0
    0
    Hey!
    Ik ben 12 weken ver maar heb erg veel last van constipatie en spastische colon. Op aanraden van een collega ben ik zojuist naar m'n eerste afspraak geweest bij een acupuncturist. Nu vroeg ik me wel af of acupunctuur echt geen kwaad kan tijdens de zwangerschap.
    Ik heb het ook gevraagd aan de acupuncturist zelf en hij zei van niet. Er zijn enkel bepaalde punten die ze niet mogen aanprikken.

Kan iemand me uit m'n ongerustheid halen?

2. jeldou

jeldou Bekend lid

Jan 8, 2007
    729
    0
    0
    he hoi!
    Je kan gewoon acupunctuur blijven volgen tijdens de zwangerschap, het kan je zelfs van de kwaaltjes afhelpen!

3. Kirsten007

Sep 18, 2007
    69
    0
    0
    hoi er wordt ook acupunctuur gebruikt tegen het einde van de zwangerschap, schijnt dat als je 3 keer acupunctuur hebt gehad in je kleine teen, dat de ontsluiting veel soepeler gaat, heb ik in een zwangerschapsboek gelezen, denk dat ik dat ook ga doen op het einde van de zwangerschap :D

dus maak je geen zorgen erover, het zijn jouw energiebanen die ze prikken en niet de energiebanen van je kindje.

hoop dat je klachten hierdoor snel over zullen gaan :D

4. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik ben zelf ter wereld gekomen onder acupunctuur omdat mijn vader dat doet en toen ook bevallingen deed.
    Geloof me, iemand die acupunctuur doet weet goed wat ie doet ;)

5. sporty78

sporty78 Actief lid

Jan 15, 2007
    195
    0
    0
    ik krijg juist acupunctuur tegen hoge bloeddruk, het kan echt geen kwaad. Ze zijn er speciaal voor opgeleid om zwangeren te prikken en weten wat ze wel of niet moeten doen.

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek heropend.
    Elmo

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

Jan 6, 2008
    759
    0
    0
    Bij mij lag beebje in een stuit. Gelukkig is ze uit zichzelf gedraaid. Maar ik had al het advies gekregen om eerst acupunctuur te proberen om haar te laten draaien voordat ze een draaipoging in het ziekenhuis zouden doen.

8. Mvj

Mvj VIP lid

Mar 22, 2007
    8,623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ja hij is weer geopend ....
    ik ga donderdag acupunctuur proberen ivm zwangerschapsmisselijkheid .....zijn hier mensen die hier ervaring mee hebben ?

Share This Page