Mijn zoon van ruim 4 maanden sliep 's nachts heel goed door. Totdat hij steeds eerder kwam om voeding (ik geef bv). Nu had ik zelf het idee dat ik misschien niet meer genoeg had voor de nacht, dus ik dacht: geef hem fv + rijstebloem (bambix). De eerste fles dronk hij helemaal leeg, maar zijn huid werd rood (net alsof hij te veel in de zon had gezeten). De dag daarna wilde ik weten of het door de fv of de bambix kwam. Alleen hij wilde geen fv en ook niet met bambix er door. Wel als papje wilde hij het. Hij kreeg toen geen reactie. Gisteren heb ik hem wel weer fv + bambix gegeven en nu heeft hij rode plekken op zijn huid: op armen, ellebogen en liezen. Wie heeft een kindje dat ook een allergische reactie op rijstebloem heeft (gehad)? En hoe was dit te zien? Alvast bedankt voor jullie antwoorden Groeten Margje ps: hij slaapt er wel beter op trouwens
Jeetje, ik schrik ervan! Heeft hij wel eerder koemelk gedronken? Want mijn eerste reactie zou zijn dat hij heftig op de melk reageert. Rijstebloem, tsja rijst is niet zo allergisch-gevoelig dus ik zou daar geen huid reacties van verwachten, eerder last van de darmpjes. Maar dan; weet je dat je door flesvoedingen te geven, je borstvoedingsproductie gigantisch in de war schopt? Door het vroeger te komen voor voedingen, probeert jou kindje je voeding af te stellen op zijn behoefte. Meer drinken = meer melk aanmaken. Rond 4 maanden is er inderdaad weer een regel periode. Door dan flesvoedingen te geven, en geen nachtvoedingen, heb je een grote kans dat je BV nu juist tekort gaat schieten. Je hebt namelijk nooit "te weinig melk" maar je regelt de productie door vraag en aanbod. Kindje wilt meer, drinkt meer, en zal meer krijgen. Ohja, en dan waar ik van schrok; meerdere keren achter elkaar zo'n heftige reactie, en dan een smilie dat hij beter slaapt.
Heeft hij daarvoor niet eerder eens fv gehad? Ik zou ook denken dat het een reactie is op koemelk en niet rijstebloem. Mijn zoontje is een erg allergisch kind en op rijstebloem reageerde hij toen hij 5 maanden oud was niet goed op. Maar dit uitte zich niet dmv uitslag (terwijl hij een eczeem kindje is en vrijwel altijd met eczeem reageert), maar dmv spugen.