nog steeds nachtvoedingen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door nourenyasmin, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Hoi dames,

Ik ben benieuwd of er nog meer vrouwen zijn die bv geven en waarbij hun kindje nog steeds 's nachts om voedingen vraagt.
    Hier vaak nog 2 keer per nacht. Ik dacht eigenlijk dat het een beetje bij de bv hoorde, maar mn schoonzus vertelde me vandaag dat ik mn dochter veel te veel verwen!!;)

Ik vind het niet echt een ramp om er 's nachts even uit te moeten voor een voeding, maar doorslapen zou natuurlijk ook wel lekker zijn;)
    Nu zei mn schoonzus ook dat de enige manier om het af te leren is, om dr even een aantal nachten te laten huilen.
    Vroeg me af hoe anderen dit hebben gedaan en/of tips hebben?

2. Love M

Love M Actief lid

11 feb 2013
    305
    11
    18
    Vrouw
    student
    Mijn zoontje is al 1 jaar en komt nog steeds snachts voor een voeding, vind het ook niet erg om eve uit me bed te moeten maar soms wil hij niet meer slapen en das iets minder leuk. maar jah dat is bij iedereen verschillend. de ene slaapt al vanaf het week 1 door en de ander slaapt met 1,5 jaar nog steeds niet door.

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Mijn dochter heeft nog nooit doorgeslapen (is nu acht maanden). Ik wet dat het natuurlijk gedrag is van een baby aan de borst, maar af en toe word ik er (letterlijk :)) wel heel moe van, vooral als ze soms nog twee keer per nacht komt (bv 1 uur, 3 uur. en om 6 uur weer de ochtendvoeding). Als ik dan de volgende dag moet werken ben ik best gesloopt. Samen slapen wil ik niet, verder slaapt ze ook heel goed. Ik lees ook graag tips van moeders die met beleid de nachtvoedingen hebben afgebouwd. :)

4. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Heb tot bijna 1 jaar bv gegeven en toen brak ik....hij wilde overdag bijna niet meer, maar snachts...zeker 3a4 keer om de 3 soms 4 uur.... Heb het nog 2 maanden vol gehouden met flesvoeding...hij bleef om de 4 uur wakker worden, pap erin, geen verschil.....

En toen kwam ik bij het CB, die zeiden..hij zal best wel honger hebben..maar het hoeft niet! Het is gewoon een gewensel geworden en nu is hij zo gewend aan dat eten...dat hij dus honger krijgt...

Eerst fles afbouwen (bv afbouwen gewoon wat korter aan leggen...) dus minder erin...en daarna heb ik 5 nachten moeten bikkelen....want kreeg de hoeveelheid niet minder als 150ml..... Heb 5 nachten naar het gehuild moeten luisteren....en dan niet zomaar huilen maar krijsen...

Maar je hoort het wel hoor, het is geen zielige huil...het was echt nijd en boosheid dat hij geen eten kreeg!! Eruit halen en troosten en bij ons laten liggen hielp niet...hij wilde drinken! Water of ranja gegeven..dat hielp even...maar dat was gewoon vervanging.

Na die 5 nachten laten huilen...ff afkloppen...slaapt hij nu al bijna 2 maanden iedere nacht door!! van 19 tot 7.......dus was echt niet nodig, maar een aanwensel....

Nu was mijn zoontje wel al 1 jaar toen ik dat deed.... maar ik denk dat het bij jouw kindje ook een beetje zo is...probeer eens of het misschien wat water wil drinken ipv bv uit een gewone beker ofzo?? Als ze dat neemt (of een speentje?) en weer in slaap valt...dan is de voeding niet nodig...

Succes!! En eigenlijk, gewoon doen wat jouw hart zegt. ALs jij de bv snachts niet erg vind....gewoon blijven geven, maar let wel op, eens komt er een keer dat je het wel zat bent, en des te langer je wacht.....des te moeilijker het word voor jouw en je kindje!

Groetjes,
    Miranda

5. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Hier soms ook nog een nachtvoeding. Denk 3 nachten in de week. Ik vind het niet erg en val zelf ook weer snel in slaap. Ik geloof gewoon niet dat sommige mensen zeggen dat hun kindje 7 dagen in de week doorslaapt van 19 tot 7. Soms zijn ze verkouden of ziek. Soms worden ze wakker van dromen, tandjes, volle luier, koud, warm, etc. Of gewoon om lekker even te knuffelen;)

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    kan echt wel hoor...mijnd ochter sliep al met 7 weken van die tijden door...soms nog wel langer...en werd echt neit wakker...daar kan je nu nog een kanon naast afschieten en word snachts niet wakker!

uitzonderingen van niet lekker zijn, koorts of ergens pijn....oh en sinds kort plassen, ja dan is ze ook wakker en meteen ff dorst....:p

7. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ooh heerlijk, ik ben jaloers :)
    ik merk ook dat ze overdag steeds minder wilt en dan's nachts volgens mij inhaalt. wat natuurlijk ook weer niet helemaal de bedoeling is.
    het korter aanleggen kan ik wel eens proberen ja.
    Ik vind dat laten huilen echt een ramp..
    We wonen in een flatje, dat heel erg gehorig is.
    en mn man zeurt altijd als ze lang huilt dat ik de babyfoon uit moet doen omdat hij meot werken en dan ga ik altijd in de woonkamer zitten wachten tot ze klaar is met huilen (ik kan dan echt niet rustig verder gaan slapen) dus het zal ook wel even flink wat gebroken nachten gaan opleveren.

maar het inkorten van de bv ga ik vannacht al proberen:D

8. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    hoeft niet jaloers te zijn..zoonlief heeft het met zijn 13 maanden 4 keer per nacht goed in gehaald :p

die nachten zijn hell...ik weet het...dacht soms dat de buren wel de kinderbescherming moesten gaan bellen...daarom heb ik het hier ook eerst met het cb over gehad....gewoon voor de zekerheid of ik het wel goed deed hahaha.

En ik liet hem niet 30 min achter elkaar huilen he...maar 10 min..dan ff kijken...dan weer 10 min...als hij te diep haalde ff eruit, wat rustig worden..(soms viel hij daarna dan in slaap!!) Maar soms ging die dan ook gewoon liggen keten......;) wat dan na een 45 minuten weer over ging in huilen...dus heb 5 nachten amper geslapen...heb gezorgd dat dochter overdag weg was (zit dan op speciaal onderwijs dus had vrije dagen)

zoon was overdag ook moe daardoor...en dan ging ik met hem slapen...;) anders trok ik het niet hoor!

9. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    haha oepss :p
    heeft het uiteindelijk wel geholpen?
    en na hoeveel huilende nachten werd het minder of sliep hij door??
    en is het dan wel blijvend? (uitgezonderd van nachten dat ze ziek zijn ofzo dan he) of heb je ook wel eens een terugval gehad?

10. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    tot nu toe geen terugval!!

Na 5 huilnachten..maar werd wel iedere nacht minder lang..eerste nacht kreeg hij om 23 nog een fles van me...maar daarna had ik besloten tot 6 uur (was gewoon een tijdstip wat ik in me nam om vast te houden) niet meer....

Hij werd ander om 1/3/5 en dan 7 voor zijn boterhammen wakker........duss...dat begon dan om 19 uur naar bed...fles (die krijgt hij nu nog)

dan werd hij om 21 wakker...die heb ik er vrij snel af gekregen met gewoon wat water aan bieden, en op gegeven moment werd hij niet meer wakker!

Dan die van 23 uur dus..daar kreeg hij gewoon ong 180 van me..die heb ik omlaag gekregen (was in de dagen ervoor het langzaam afbouwen, denk 1,5 week bezig geweest) Dat werd dan toen we de nacht gingen proberen voor het eerst (had voor vrijdag nacht gekozen!!) Toen kreeg hij nog maar 90ml...zo ver had ik die al naar beneden.

Dan werd hij om 1 wakker...wat water aan geboden..ging die slapen, 10 min...werd hij wakker...dan bezig geweest tot jaja...6...dan opgestaan en hem aangekleed en kunnen rekken tot 7 uur kreeg die zijn boterhammen en was het ook goed.

Hij heeft dus bijna de hele nacht liggen huilen en sniffen...soms leek hij een half uur stil...maar dan ineens weer een flinke boze uithaal...een enkele keer na 3 keer 10 min (huilde hij heel erg hard) hem er even uit gehaald zodat hij ff rustiger kon worden, water aanbieden dronk hij wat en ging dan rustiger liggen..was dan vaak wel even stil...maar sliep niet..hoorde hem namelijk onrustig zijn. (hij lag op onze kamer)

En nacht 2 werd dat huilen steed minder hard...en gaf hij het om 5.30 op....sliep dan door tot 8!!

Nacht 3 was hij om 4 uur al weer stil....niet meer gehoord tot 7!!

En dan nacht 4 was weer erg! werd hij heel vaak wakker..maar denk dat tandje dwars had gezeten, want volgende dag had hij een puntje door.....

nacht 5 nog een keer jammeren om 1...dan om 3 jammeren...en dan om 5 helemaal wakker (half uur bezig geweest, maar na dat half uur sliep hij weer door tot 7!)

En daarna...werd ik om 7 van de wekker wakker en schrok me een ongeluk...durfde niet bij hem te kijken want hij was de hele nacht van 23 tot dan niet wakker geweest....(hij zal ook moe zijn geweest...)

En vanaf toen ging hij netjes om 19 naar bed..en ineens na een paar dagen werd hij niet meer wakker om 23.......en nu slaapt hij dus van 19 tot 7...soms zelfs iets langer...

11. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ooh wat fijn.
    Bedankt voor je verhaal!
    Ik ga de komende nacht wat proberen te minderen en als dat goed gaat ook maar even doorbijten, uiteindelijk is het het waarschijnlijk meer dan waard.

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik gaf gewoon wanneer ze vraagden, ze lagen toch bij me in bed, kostte geen moeite. Laten huilen deed ik so wie so niet.

Nachtvoedingen kwamen bij vlagen, als ze ze nodig hadden. Ik geloof niet in CB-kletspraat van gewenning en verwennen.

Toen ze een jaar of drie waren hadden ze 's nachts soms weer een borst nodig. Geen probleem wat mij betreft.

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Ik ben het hier mee eens. Het CB adviseerde ons ook bij 9 maanden cold turkey te stoppen met nachtvoedingen, hallo? Mijn dochter eet en drinkt overdag prima, maar 's nachts komt ze nog 2 of 3 keer. Ik zie daar geen probleem in. Met tandjes was het helemaal erg, maar ik zie het als fases.

Het CB zei trouwens ook dat gewennen en verwennen niet kan, niet bij een baby althans (peuters zijn een ander verhaal), maar dat ze de nachtvoeding niet meer nodig zou moeten hebben.

Ik merk wel dat ze nu steeds vaker wil drinken en soms alleen even de borst nodig heeft om in slaap te vallen, daar zit ik ook niet echt op te wachten maar een alternatief heb ik nog niet gevonden. Water wil ze absoluut niet, even knuffelen en optillen werkt averechts dus ik houd het bij 'nachtgedrag', gewoon stil zijn en die voeding geven. Met haar gaan opzitten midden in de nacht zou ik niet doen. Dan maar een voeding, dan slapen we allemaal weer binnen 5 minuten.

Laten huilen en zelfs laten brullen kan ik echt niet over mijn hart verkrijgen. Ik vertrouw erop dat ze vanzelf zal stoppen.

14. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Van de ene op de andere nacht ermee stoppen vind ik ook niet eerlijk. daarom vond ik het afbouwen van hierboven wel een goed idee. Het niet verwennen van een baby geloof ik niet helemaal meer in. Ik heb onze kleine ook altijd lekker verwend, niet veel laten huilen, maar ik merk nu toch wel dat ze daar gretig van profiteerd. als dr iets niet zint, dan zet ze het op een gillen, want dan komt mama meestal toch wel! Maar dat zal per baby verschillend zijn;) is nogal een pittige dame hier:p

15. Nescio

Nescio Niet meer actief

Afbouwen zouden we hier ook kunnen proberen, wat 5 keer een nachtvoeding met 2 keer nauwelijks drinken is ook wat overdreven;)

En ik herken die pittigheid wel, hier ook een makkelijke en lieve baby die veranderd is in een pittige dreumes! Ze zal langzamerhand steeds meer haar grenzen gaan opzoeken, maar toch denk ik niet dat ze nu al 'weet' dat ze met huilen iets kan bereiken. En zolang ze dat niet weet vind ik het ook niet eerlijk naar haar toe.

16. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oké ik ben waarschijnlijk een hele nare moeder. Ik ben met 8 maanden wel cold turkey gestopt met de nachtvoeding. Was het zat.

Het heeft ong. 2 weken geduurd en heb m'n man eruit gestuurd als ze wakker werd. Als ze echt dorst leek te hebben kreeg ze wat water en verder niks.

Als je er zelf geen problemen mee hebt zou ik het lekker blijven doen. Ik had er wel problemen mee en wilde er om die reden mee stoppen.

17. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    Was niet persoonlijk op jouw bedoeld, denk dat we tegelijk aan het typen waren, want had jouw post niet gelezen.

18. denice

denice Actief lid

13 jul 2010
    423
    0
    16
    +1

Devi ligt niet bij ons in bed. Ik heb altijd zijn ritme gevolgd. En denk altijd, wat zijn nou 2 a 3 jaar op een mensen leven.

19. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik ga er ook van uit dat ze vanzelf wel zal stoppen. Ze heeft intussen bewezen dat ze zelf heel goed kan aangeven wat ze nodig heeft. Sommige nachten komt ze twee keer (bijv om 11 uur en om 3/4 uur), maar meestal 1 keer (dat is meestal rond 12/1 uur of nog wat later zelfs). Dat vind ik redelijk te doen. Ik denk wel dat als ze met het jaar nog steeds nachtvoedingen vraagt terwijl ze overdag goed eet en drinkt dat we dat zoetjesaan gaan aansturen op afbouwen van de nachtvoedingen. Voor nu vind ik dat te vroeg en ook heb ik gewoon geen zin in het gedoe. Het is zoveel sneller en fijner voor ons alledrie om even aan te leggen en na/tijdens de voeding weer lekker door te slapen. Manlief merkt het 's nachts vaak niet eens en hij heeft zijn rust ook hard nodig dus dat is erg fijn.
    Als ik iets heb geleerd in de afgelopen 9 maanden dan is het wel dat meebewegen met de behoeftes van onze dochter ons allemaal het meest gelukkig maakt. Het brengt veel rust en we zitten op die manier allemaal lekker in ons vel (op wat meer vermoeidheid na dan, maar dat is logisch met een kleintje).

20. nourenyasmin

nourenyasmin Bekend lid

19 jan 2013
    566
    0
    16
    fulltime mama
    Ik weet niet of jullie deze topic nog lezen, maar ik vroeg me af of jullie kindjes ook blijven huilen als je de kamer weer inkomt.
    Ik ben toch maar begonnen aan het door laten slapen, ik en mijn man waren de nachten echt zat.
    Ik ga nu om het kwartier kijken en dan aai ik dr op dr rugje (ze staan altijd huilend in dr bedje:() en leg dr weer neer. De eerste keren blijft ze dan heel boos huilen, maar na een aantal keer gaat ze gewoon liggen. Als ik dan wegloop begint ze weer heel hard te gillen. Ik vraag me af of dit nu is omdat ze nog bv wil of omdat ik gewoon wegloop.
    herkennen jullie dit?
    en vielen jullie kindjes uiteindelijk zelf inslaap, zonder dat je in de kamer stond? of als je naast het bedje stond?

Deel Deze Pagina