Uit eten

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door NastassjaS, 15 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ga morgen voor het eerst sinds mijn bevalling samen met mijn man en zonder mijn kleine vent op pad. We gaan met vrienden uit eten. Erg spannend allemaal, maar ik heb er wel zin in!

Nu geef ik borstvoeding en heb ik een voorraadje gemaakt zodat de kleine morgen bij opa en oma gewoon moedermelk krijgt. Nu denk ik wel dat ik tussendoor moet kolven, maar kan dat zomaar in een restaurant? Bovendien heb ik een elektrische kolf.

Wat raden jullie aan? Een handkolf kopen? Restaurant bellen?

2. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    gewoon even bellen en vragen hoe dat zit of ze evt. een vrije ruimte voor je hebben met stopcontact en evt een koelkastje

hoe lang denk je weg te gaan en krijgt de kleine snachts ook voeding?

3. 2jees

2jees Niet meer actief

mijn elektrische zit ook zon batterij setje bij, heb jij dat niet? Bellen kan altijd ja. Maar hoelang ben je eigelijk weg? En heb je al eens eerder de fles gegeven? Stel dat het oma niet lukt..

4. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik ga gewoon op de wc zitten als ik het niet meer trek. Maar ik eet meestal niet langer dan 3-4 uur dus dan kolf ik meteen als ik thuis ben na het voeden.

Wat betreft flesje,(als je nog niet eerder een gegeven hebt) mocht het niet meteen lukken is geen ramp hoor. dat halen ze wel weer in als je thuis bent, misschien alleen wat vervelend voor opa en oma dus wellicht handig om ze dat te zeggen.

5. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Kleine heeft al vaker de fles gehad, dus dat zal geen probleem zijn.
    Ik zal nog voeden voor dat hij naar opa/oma gaat en dan ga ik het wel proberen om pas te kolven bij thuiskomst, ik denk dat dat wel lukt. Mijn elektrische kolf heeft helaas geen batterijsetje en maakt nogal lawaai, dus op de wc zitten zie ik niet echt zitten.

Het wordt dan gewoon even proberen op deze manier. Als het echt niet gaat dan weet ik wat ik de volgende keer moet doen ;)

Bedankt voor de reacties in elk geval!

6. Sopann

Sopann Niet meer actief

Ik zit met hetzelfde en heb het restaurant gebeld! Ik kan gebruikmaken van de personeelsruimte :D

Op het toilet kolven zou ik nooit doen. Je eet je boterham daar toch ook niet op?

7. NastassjaS

NastassjaS Actief lid

14 jan 2013
    313
    0
    0
    Amsterdam
    Haha, nee daar heb je wel gelijk in! ;)
    Fijn dat je gebruik kunt maken van hun personeelsruimte! Ik voed straks nog even vlak voordat ik wegga, dan ga ik er vanuit dat ik het wel een uurtje of 4-5 uithou...

8. Sopann

Sopann Niet meer actief

Succes en vooral ook veel plezier! Als je thuiskomt direct de harde plekken wegkolven, anders zit je straks met een borstontsteking :(

9. Sopann

Sopann Niet meer actief

Hoe is het gegaan?

10. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Bij sommige cafés heb je geen ruimte, waar doe je het dan?
    M'n (schone!) kolf spullen zitten in gedesinfecteerde tas, was mijn handen en raak verder niets aan. Snap even niet wat hier vies aan is;)

11. Akira1978

Akira1978 Actief lid

3 mrt 2013
    109
    15
    18
    Vrouw
    Mee eens, maar ben even nieuwsgierig naar wat voor tas je gebruikt, hoe je die desinfecteert en waar je de kolfstukken in bewaart? Voor mijn werk doe ik alles in de Avent sterilisator maar dat is zo een log ding voor als je een dagje weggaat.

12. saapje

saapje Actief lid

21 jan 2012
    106
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kunt van Medela bij de thuiszorgwinkel magnetron-sterilisator-zakken halen. Gewoon een soort van stevige plastic zakken waar je je kolfspul in gooit en een beetje water en dan een paar minuten in de magnetron. Ideaal.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0

Flesjes en kolfspullen worden in een magnetronsterilisator schoongemaakt en dan opgeborgen in volgende spullen.

- Flesjes zitten in kolftasje van Medela. Deze wordt regelmatig schoongemaakt
    - Kolf + schelpen etc zitten in een afgesloten diepvrieszak (iedere keer als ik wegga natuurlijk een nieuwe en die zijn schoon)
    Dit samen zit dan gewoon in mijn (grote :D) handtas

Deel Deze Pagina