veel pijn aan tepel en het niet meer zien zitten om door te gaan

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Supernurse, 11 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Supernurse

Supernurse Fanatiek lid

16 aug 2009
    1.837
    0
    0
    hallo
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen want ik zie de borstvoeding even niet meer zo zitten. Mijn zoontje van 12 dagen heeft een behoorlijk sterke zuigkracht, is ook driftig als het niet gelijk lukt.
    Ik lijk meer dan genoeg voeding te hebben, regelmatig last van stuwing, daarnaast veel last van lekkende borsten. (niets dat helpt).

Het drinken aan mijn linkerborst gaat zonder problemen, hij hapt goed aan en drinkt de borst in ongeveer 10 minuten leeg.

Het drinken aan mijn rechterborst gaat erg moeizaam, zoontje hapt goed aan en er lijkt ook meer dan genoeg melk uit te komen. Helaas alleen erg veel last van kloven. Tepel is gehele dag erg gevoelig, kan er niets op verdragen. Ik zie er al tegen op dat hij er straks weer uit moet drinken. Aanhappen is verschrikkelijk pijnlijk, ook tijdens het drinken blijft de tepel erg pijnlijk. Soms zo erg dat ik er om moet huilen (en dat wil wel wat zeggen). Ik kan op deze manier niet meer van de voedingen genieten, ga er steeds meer tegenop zien.

Ik zou heel graag advies willen wat ik nu het beste kan gaan doen. Rechterborst voorlopig met rust laten en maar gaan kolven en hem dit geven??? Alvast bedankt voor uw reactie.

groetjes SUzanne

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Inderdaad kun je het beste de zere borst gaan kolven en dat op een andere manier geven. Je kunt dan je tepel laten helen en een beetje drogen aan de lucht.
    Je kunt een borstschelp van Medela gebruiken om te zorgen dat er niets tegenaan kan plakken of Mother Mates: Die voelen heel erg lekker koel en hebben een helende werking. Je kunt bellen met je apotheek of ze die hebben of voor je kunnen bestellen.
    Als crème is Purelan van Medela een goede zalf.

Geef de tepel rust en zorg dat hij heelt. Pas daarna kun je weer met het aanleggen beginnen. Ik adviseer je om daarbij een lactatiekundige mee te laten kijken om te zien waarom hij die tepel zo kwetst opdat je niet weer van voor af aan begint.

Houdt moet, het kan nog helemaal goed komen, maar doe wel de juiste dingen nu.

sterkte!
    Linda

Deel Deze Pagina