Nog steeds niet doorslapen!!!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by bloem86, Apr 11, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Yara slaapt ook nog niet door. Maar ik heb ook het gevoel dat ik er een beertje aan gewend ben... En hier geen vent die er ook ff uit kan gaan ;)

2. Purk

Purk Niet meer actief

Ja joh, maar anderen hebben sowieso wonderkinderen ;)
    Bij 2 weken waren mensen al vernaasd dat die van ons niet doorsliep maar elke 3 uur kwam voor een voeding!

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,087
    3,870
    113
    Dacht je dat iedereen daar eerlijk over is ;)?
    Niet teveel van aantrekken hoor, het verschilt per kind, bij mijn kinderen ook hoor, de ene sliep met 3 maanden door en de andere met 7 maanden.

4. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

Apr 6, 2011
    3,296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Mijn zoontje van 4 maanden slaapt ook nog niet door. Hij heeft het 7 dagen gedaan, wij blij, maar helaas wordt hij gewoon weer ieder nacht rond 4 uur wakker.

Wij hebben ook al van alles geprobeerd: fles verhogen/ meer nutriton/ 's nachts speentje geven (dan gaat hij juist nog harder huilen), troosten in bedje...niks helpt.

Ik heb het nu ook maar losgelaten. Hij krijgt nu iedere nacht een fles van 120/3 met 2 scheppen nutriton. Dit vind hij eigenlijk te weinig, meestal jengelt hij dan wel even maar van de andere kant hebben wij een manneke wat heerlijk van 19-23 slaapt en vervolgens van 23.30-4 en dan weer van 4.30- we hem wakker maken rond 7 uur. Hij gaat dus wel altijd lekker verder slapen na een flesje.

Ben benieuwd wat jullie vinden:
    Mijn vriendinnen zeggen dat ik hem te veel verwen omdat ik hem direct een flesje geef als hij wakker wordt. Ik heb niet altijd het idee dat hij echt honger heeft maar meer als troost een flesje wil. Zij zeggen dat als ik dat nu te makkelijk doe, hij altijd zal blijven komen. Ik ben het daar niet mee eens, want hij heeft het blijkbaar nodig. En als hij daarna lekker doorslaapt, is mijn rust me ook lief, zeker als ik moet werken. Ik heb liever dat ik iedere nacht even moet voeden 15 min dan dat ik uren met een jengelend kindje zit wat een fles wil maar niet mag....wat vinden jullie daarvan?

5. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

Jan 31, 2011
    1,004
    0
    0
    @heppiedepeppie:
    Wij doen het net als jullie gewoon de fles geven. :)

6. Purk

Purk Niet meer actief

Wij ook, gewoon doen wat jou goed lijkt

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

Jun 25, 2007
    15,274
    6,186
    113
    Volg je gevoel, en niet teveel luisteren naar anderen, hihi.

Mijn zoon sliep al met 8 weken door, mijn dochter doet alsof ze gaat doorslapen, maar elke keer als ik denk: ja nu is het zover, hebben we weer een paar weken gebroken nachten. En ze wordt in mei 2...

8. Cally

Cally Fanatiek lid

Oct 13, 2009
    1,115
    0
    36
    Gewoon dat flesje blijven geven hoor! Hij heeft dat gewoon nodig. En het gaat vanzelf over. Mijn oudste werd tot een maand of 10 elke nacht rond half 5 wakker. En ook ik heb van alles geprobeerd, maar uiteindelijk viel hij alleen maar in slaap na een klein flesje. Dus dan kun je wel proberen hem op een andere manier in slaap te krijgen, maar dat kost je alleen maar meer nachtrust. Want hoeveel tijd kost het nou om een flesje te geven?

9. Juud74

Juud74 Fanatiek lid

Jul 15, 2010
    1,264
    0
    0
    Utrecht
    Zo deden wij het ook hoor!

En helemaal oooooh onverantwoord, ik neem de baby nog regelmatig bij ons in bed. Hij heeft heel veel behoefte gehad aan contact (nog steeds trouwens) en toen ik hem eignelijk geen nachtvoeding meer wilde geven nam ik hem in plaats van melk gewoon lekker mee naar bed, mijn arm erom heen, zijn handje tegen mijn wang en dan sliep ie weer heerlijk verder. Ik laat iedereen maar kletsen hoor, als hij straks 16 is met brommers loopt te klooien denk ik vast nog met weemoed terug aan de tijd dat hij als lekkere lieve baby nog naast me lag.

10. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

Mar 18, 2011
    4,859
    1
    0
    Ik snap ook echt niet waarom mensen zeggen dat je je kindje verwent als je 's nachts nog een voeding geeft of je kindje 's nachts bij je in bed neemt. 'Straks ligt hij op z'n 18de nog steeds bij je in bed!' ... Ja joh, geloof je het zelf? :D Kindjes hebben die voeding soms gewoon nog nodig of die extra aandacht, daar zijn het kindjes voor!
    Hier ook lekker een knusse nachtvoeding en 's ochtends komt ze lekker bij mij in bed :)

11. rus05

rus05 Bekend lid

Mar 31, 2011
    643
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter slaapt meestal door sinds ze een week of 12 is en paradoxaal genoeg is zij juist gaan doorslapen op het moment dat ik haar minder gaf in de laatste fles (niet veel minder hoor, zo'n 30 ml + 1 schep) en overdag verspreid over de andere flessen wat meer! In het geval van mijn dochter denk ik dat teveel 's avonds haar juist wakker maakt op een gegeven moment vanwege buikkrampjes en windjes. En 's ochtends de eerste fles krijgt ze altijd het meest.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
  13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Hier een kleine die ook nog niet doorslaapt en ze is nu 8 maanden. Het is echt hopeloos geweest op begin dat ze echt om de 3 uur bleef komen maar nu gaat het op zich wel goed, 1 keer per nacht. Nu is het vaak rond 8 uur in de avond en dan rond 1 uur in de nacht en dan rond half 7 in de ochtend. Zo vind ik het wel goed te doen moet ik zeggen, wordt ik weer iets uitgeruster wakker.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als ze om die fles vraagt heeft ze 'm nodig. Kind is pas zes maanden, dan is zes uur aan een stuk slaap officieel al doorslapen. Je kind slaapt us waarschijnlijk wel door, maar niet op een moment dat je uitkomt.

Hier ook ervaring, maar nooit last van gehad, gewoon voeden en verder slapen, vooral niet geërgerd denken 'alweer?' en nooit op de klok kijken. Het gaat wel over.

15. samantha1985

samantha1985 Niet meer actief

Ons zoontje slaap ook niet elke avond door...
    Het is heel zelfde dat hij echt doorslaap...
    hoor het wel vaker van mensen dus maak me er geen zorgen om...
    Als ze straks na school gaan gaan de meeste wel doorslapen...
    gewoon geduld hebben tot je kindje er aan toe is...

16. Meijke

Meijke Niet meer actief

Het gaat over :), idd loslaten is het codewoord... Onze dochter is bijna 1 en wordt 2 a 3x per nacht wakker. Ik maak me er niet meer druk om, ze heeft ons dan blijkbaar even nodig. Maar moe ben ik natuurlijk wel ;)...

17. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Mmm... hier twee kindjes die gingen doorslapen (19.00 - 6.00) na 12 maanden en 16 maanden. You are not alone!

Wat je beter kan doen is de situatie accepteren zoals die nu is en je eigen gedrag aanpassen. s' Avonds op tijd naar bed, bijslapen wanneer het kan, etc. Ik vond het ook slopend maar, het gaat voorbij! Echt waar!

18. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
    Het gaat idd over! Hier was het met 16 maanden vaak nog 1x, óf s avonds laat of s nachts, sommige nachten sliep ze door.
    Met 23 maanden werd het doorslapen wat vaker maar ze wordt nog wel eens s avonds laat of s nachts huilend wakker, wil ze even bij ons liggen en slaapt ze weer verder. Daar word ik niet moe van.

19. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

Oct 21, 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Mijn zoon van elf maanden slaapt ook niet door. Ik vind het heel normaal en ook helemaal geen probleem.

20. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

Feb 4, 2010
    1,912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Die van ons is nu 11 maanden en het begint er een beetje op te lijken dat hij de slag te pakken krijgt (ik durf nog niet echt te juichen, haha) Hij wordt nog wel een aantal keer wakker 's nachts, maar komt na een paar kreetjes vaak zelf weer in slaap. Dan heeft hij mij dus als wel wakker gekregen, maar een paar minuutjes luisteren hoe hij klinkt en of ik naar hem toe moet, is toch wel een verbetering vergeleken met uren lang sussen en wiegen. We hebben nu het idee dat hij droomt of een soort van slaapwandelt, waardoor hij ineens slapend rechtop zit of staat in z'n bedje (de keren dat we wel kijken, heeft hij z'n oogjes gewoon nog dicht en de kreten houden op als je 'm plat legt) maar hij kan nu dus ook zelf weer gaan liggen en doorslapen (eventueel met behulp van een speentje, want daarvan liggen er altijd een aantal in z'n bedje.

Ook geen tips dus,. sorry, maar wel herkenning!
    Sterkte!!

Share This Page