Verandering van naam

Discussion in 'Zwangerschap' started by toerist18, Jun 22, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Wij vonden een jongensnaam heel moeilijk.
    Uiteindelijk hadden we er 1, en op een gegeven moment
    hadden we er nog 1, dus ik zei, dan beslissen
    we wel bij de bevalling als het een jongen is.
    dan kijken we wel welke naam er bij past.
    Maar eigenlijk zijn we er nu wel uit, ik had vorige week
    bij de drukker nog even de nieuwe naam doorgegeven.
    En toen zei die man, als ik mocht kiezen ging ik toch voor...
    Dat was dus ook de naam die we het leukste vonden,
    m'n man vond dit ook wel apart, dus 99% krijgt als het een jongen wordt
    toch nog de 2e naam...
    Wie had- heeft dit ook gehad....
    Ook al twijfelden we, tis nu net of dat laatste steuntje het hem doet,
    en het is iemand die je helemaal niet kent, wel apart ;)

2. Niet meer actief

Steuntjes komen uit de gekste hoeken...

3. sim

sim Niet meer actief

ik had voor een meisje twee namen waar ik niet tussen kon kiezen, toen mijn dochter geboren was en de zuster vroeg hoe ze ging heten riep ik volmondig een naam uit, ik wist op dat moment 100% zeker dat ze zo moest heten, die naam hoort gewoon bij haar! misschien heb jij dat ook als het een jongentje word en je ziet m voor het eerst....

4. Kathy

Kathy VIP lid

May 22, 2005
    5,535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Onze naam is nog 3 weken voor de bevalling verandert. En heb er nog geen spijt van dat we voor deze naam gekozen hebben.

5. Niet meer actief

As haar naam stond al 2 jr vast voordat we überhaubt bezig waren voor een kindje..hihi.

De volgende wordt wel lastiger hoor, alhoewel ik voor een jongetje wel allang een naam heb!

6. flappie

flappie Bekend lid

Sep 20, 2005
    732
    0
    0
    leerkracht
    Leeuwarden
    Wij hebben de meisjesnaam gister nog veranderd...... ik vind het zo moeilijk. Ik wacht wel tot het kindje er is en dan weten we hopelijk welke naam we moeten nemen. Tenzij het een jongen is, want die naam stond al na 6 weken zwangerschap vast!

XXX

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    ik wist 2 dagen voor ik uitgeteld was nog helemaal geen naam! ik vond niets leuk, tot mijn schoonzus ineens een naam noemde waarvan we dachten ja dat is het.

8. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

Mar 22, 2006
    2,691
    0
    36
    utrecht
    Toen ik wist dat ik zwanger was heb ik meteen een namen boek gekocht.
    Dagen en uren zatten we te spitten naar een jongens en meisjes naam.

Na een 3 mnd hadden we het wel gezien en vond ik er geen 1 uitspringen waarvan ik dacht JA DAT WORDT HEM!!!! Me man die veranderd ook steeds van naam. Na die 3 mnd heb ik gezegd ik zie het wel. Vorige week riep me schoonzus een jongensnaam die wij allebei leuk vinden. Maar of het daadwerkelijk die naam wordt ik in iedere geval niet. Ik heb ook me man de keus gegeven om een naam te kiezen. Ik ben ook niet echt besluitvaardig. :D

9. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    de jongensnaam stond al snel vast maar de meisjesnaam zijn we het nooit over eens geworden. We hadden er wel een maar toen Lars geboren was zei mijn man dat hij blij was dat het een jongen was omdat hij de meisjesnaam toch niet zo mooi vond?!?!?!?
    We hadden ook een heel sterk gevoel dat het ene jongen zou zijn.

Voor de volgende zal het wel weer erg lastig worden.

10. sim

sim Niet meer actief

het is trouwens wel heel snel, maar wij hebben de naam al, wat het ook wordt het kan allebei (en geen danny hihi) we zijn er zelfs achter gekomen dat deze naam tot op heden nog niet gebruikt word in nederland. mijn man wil de naam al op z'n ondernaam laten zetten, maar ja.... dan weet iedereen m direct, en om nou in de zomer met lange mouwen te lopen :confused:

11. jacky

jacky Actief lid

Dec 17, 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    hoi
    ook wij zijn veranderd van naam,door mijn vruchtwaterpunctie wisten we dat het een jongentje zou zijn,en hadden een naam,en stonden er achter nu ga je die naam ook tegen andere zeggen en op de een of andere manier,krijg je er comentaar over en ga je nadenken is dat ook zo,het enige nadeel was met die naam ,was voor een klein kereltje een leuk naam maar zodra hij groot zou zijn niet meer,dus toch maar weer een andere verzonnen,maar deze blijft tot de bevalling een verassing.
    groetjes jacky

12. joep

joep Actief lid

Nov 13, 2005
    147
    0
    0
    Wij hadden al meteen een mooie mensjes naam en een jongens naam.
    Alleen de jongens naam stonden we niet voor 100 % maar voor 80 % achter.
    Nu moet ik nog 5 weken en nou ging ik twijfelen.
    Dus met een maar paar familie leden over namen gehad, en telkens als ik de naam roel zei, begonnen mensen te lachen, of er zinnentjes op te maken zoals, Roel ik sla je voor je moel en dat soort dingen. Maar niemand wist dat wij die naam hadden. Dus toen gingen we nog harder twijfelen en nu hebben we het afgelopen week toch maar veranderd. Niet omdat een ander het niet mooi vond, maar we waren gewoon al twijfels en die werden nu alleen maar sterker.

13. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Ik had een hele lange lijst met meisjesnamen die ik erg leuk vind, maar mijn vriend heeft ze (bijna) allemaal afgekeurd. Nu zijn er nog 2 over, maar deze stonden onderaan mijn lijstje en vind ik niet leuk genoeg. Voor een meisje weet ik het dus niet.
    Voor een jongen zijn we er wel al uit. Eigenlijk al voor ik zwanger was. We hebben 2 leuke jongensnamen en weten ook welke we nu willen gaan gebruiken als het een jongen is. De kans is groot dat dit zo blijft omdat we die naam al heel lang leuk vinden.

14. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

Nov 23, 2005
    1,484
    1
    0
    Brabant
    Een meisjesnaam waren we zo uit. Maar een jongensnaam was moeilijker.
    We hadden eerst een naam die we allebei wel leuk vonden maar er bleef iets aan mij knagen van "nee dit is het toch niet".
    En nu is het een andere naam geworden die we allebei perfect vonden maar het heeft wel even geduurd voor we erop kwamen.

15. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Goh wat een hoop dezelfde gedachtes! Voor een meisje had ik een lijstje met namen dat veel langer was dan voor een jongen. Voor een meisje waren we het ook al veel sneller eens dan voor een jongen... Ik vind jongensnamen echt ongelovelijk moeilijk (en dat is handig als je 100% zeker weet dat je in verwachting bent van een jongetje) :confused:

Dat hebben wij ook heel lang gehad, en hoewel we nu eindelijk een naam hebben die we ook samen leuk vinden (want dat was het tweede obstakel :rolleyes: ) twijfel ik soms toch nog of ik niet een naam over het hoofd zie die leuker is... De aanstaande vader vind het helemaal geen goed idee om wéér namenboekjes door te spitten en te veranderen, dus we houden het bij wat we hebben, maar toch heb ik de neiging om af en toe nog op zoek te gaan om zeker te weten dat er niet iets leukers is ;)

Ja dat wilde de mijna ook al!!! Maar we willen het geheim houden, dus daar moet hij nog maar even mee wachten :) !

16. sim

sim Niet meer actief

haha, leuk zeg! wij hebben allebei al een tattoo op de onderarm, ik in sierlijke vrouwelijke letters (als electra) en mijn man in tribal letters (de eerste letters van onze voornamen (mijn dochter en ons vormt samen she, en dat wijst weer naar mijn dochter in het engels zij!)

17. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Goh dat is ook leuk, ik ben eigenlijk wel benieuwd naar foto's! Mijn vriend heeft mijn naam iin tribalvorm op zijn linkeronderarm, en die van zijn oudste (dochter) in het chinees op zijn rechteronderarm. Zijn zoon staat er nog steeds niet op, en die wilde hij samen met zijn 'nieuwe zoon' laten zetten... maar zoals ik al zei, daar moet hij even mee wachten tot zijn nieuwe zoon er ook gezond en wel is :)

18. sim

sim Niet meer actief

zullen we dan maar een foto in ons album zetten? ga ff proberen..(alleen heb wel moeite met mijn kaartlezer dus als het vandaag niet lukt, dan morgen, dan doe ik het even op mijn moeders computer, ga ik nu ff mijn man strikken ;)

19. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ja ik ben heel benieuwd! Ik weet trouwens nog niet hoe dat werkt, een foto in het album zetten... was al een beetje aan het neuzen geweest, maar heb het nog niet gevonden :rolleyes:

20. sim

sim Niet meer actief

hihi, de foto's zijn gemaakt, ff knutselen nu :)

Share This Page