Borstvoeding en een peuter

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door erannick, 5 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    ik loop mischien al een beetje op de feiten vooruit, maar dit houdt mij al bezig sinds ik weet dat ik zwanger ben.

Mijn zoontje is nu 19 maanden en als zijn broertje of zusje geboren wordt is hij 2 jaar.
    Nu is mijn vraag ik wil bortsvoeding op verzoek gaan geven en mijn knulletje loopt hier ook rond hoe ga ik dat aanpakken een peuter die eigenlijk alleen maar ondeugend is als je even niet oplet, en dan borstvoeding geeven aan beebje, kan ik mijn ventje daar op voorbereiden of moet ik dan maar zien hoe het gaat lopen, want zeker in het begin kost borstvoeding veel tijd heb ik ervaren, enzal ik niet alle tijd op dat moment hebben voor me ventje.

Snappen jullie me nog of maak ik me er veel te druk om, want ik hoop eigenlijk wel dat de bv gaat slagen, bij mijn zoontje was met het tgaan van de kh ook de bortsvoeding ineens op

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Mijn dochter was net 19 maand toen de 2de kwam en dat was dan ook nog eens een zorgenkindje maar ik geef nogsteeds bv.

Ik zat er van te voren ook wel mee in mn maag maar het is gewoon afwachten hoe het gaat. Ik moest mn zoon elke voeding proberen aan te leggen voor een half uur wat meestal niet lukte omdat hij te zwak was, als dat niet lukte moest ik kolven en dat met een cupje geven en dat elke 2u overdag (snachts elke 4u) dus ik was veel tijd kwijt (voeding opzich duurt ong. een uur)

Ik had voor de zekerheid een dvd gekocht zodat ik die evt. ff kon aanzetten tijdens het voeden maar dat heb ik eigenlijk nooit gedaan.l Meestal speelde ze of kwam naast me zitten met een boekje waaruit ik dan voorlas en anders dirigeerde ik haar gewoon met mn stem. Gewoon een kwestie van volhouden denk ik en beseffen dat de eerste periode het lastigste is. Tuurlijk heb ik halverwege een voeding wel eens moeten stoppen om iemand van een stoel te helpen oid maar tja.. ze moeten nu eenmaal rekening met elkaar leren te houden.

Verder kan bv echt niet zomaar ineens op zijn... misschien had je gewoon last van regeldagen. De eerst heb je na een dag of 10 dus dat klopt wle dat de kraamhulp ook weg ging. Met regeldagen is het heel normaal dat je veel vaker en langer voedt. Elk uur is dan echt niet vreemd en alleen door toe te geven aan zulke dingen kan de bv echt slagen. Heb je al een curcus of info-avond bijgewoond?

3. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Nog niet maar ik ben het wel van plan ze worden hier in het ziekenhuis gegeven, en dat zijn dan toch 4 bijeenkomsten.

Maar ik ga wel voor de volle 100% borstvoeden

4. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Veel succes!

Zou idd nar die avonden gaan, nummer van een lk bij jou in de buurt opzoeken en op je lijstje zetten met telefoonnummers en als je straks bezig bent in je achterhoofd houden dat die eerste 6 tot 8 weken gewoon loodzwaar zijn en dat dat iets is waar bijna iedere moeder doorheen moet maar dat het echt beter wordt er een moment komt dat je er echt voor 200% van kan genieten.

5. paprika

paprika Fanatiek lid

29 jun 2006
    1.164
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb er zelf geen ervaring mee maar heb ook moeders gezien die een heel kleintje voedden terwijl ze die in de draagzak hadden. Misschien ook een idee? Dan heb je beide handen vrij. Er is ook een draagdoekforum, misschien kan je daar je vraag eens stellen. http://www.network54.com/Forum/440590/

6. erannick

erannick Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.356
    0
    0
    Melissant
    Dat is mischien ook een idee

Deel Deze Pagina