Nog steeds niet eruit, meisjesnaam

Discussie in 'Babynamen' gestart door anneloes2011, 30 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anneloes2011

22 feb 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zijn er nog steeds niet uit, en de tijd begint langzaam toch wel te dringen.

We zoeken een meisjesnaam, maar houden niet van 1 stijl. Dat maakt het ook zo lastig. En hét gevoel bij een naam hebben we nog niet gevonden.

We hebben nu het volgende lijstje:
    Gwen
    Emily
    Elise
    Nina

We zijn zeker geen hockeygezin en ik twijfel of deze namen niet te kak zijn. Wel willen we een naam die in de categorie meisjesachtig én stoer vallen. Minder voorkomend vinden we leuk, maar wel een naam en geen scrabblewoord.

Wat vinden jullie van deze vier namen en heb je misschien nog een ander idee waar wij niet opgekomen zijn.

2. kuikentjepiep

kuikentjepiep Bekend lid

30 aug 2014
    575
    2
    16
    Emily vind ik wel leuk!

3. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Ik vind het leuke namen. Gwen klinkt wat mij betreft het stoerst en de andere namen zijn wat 'liever'. Nog wat namen zoals je vraagt:
    Hanna, Janna, Femke, Babet, Floor, Bregje, Laura, Susan, Carlijn.

4. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik vind Gwen echt super!
    Mijn nichtje heet ook zo (haar tweelingbroertje Veron) en heb dit altijd een supernaam gevonden.

Meisjesachtig en stoer vind ik zelf ook de naam Jade.

5. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Nina ! Heb ik ook over getwijfeld maar ik had er een negatieve associatie bij. Maar de naam opzich is mooi vind ik, makkelijk te schrijven en uit te spreken :)

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Geen scrabblewoord. :D :D :D

Emily vind ik wel een beetje een hockeynaam. Dat vind ik op zich niet negatief, maar als je dat niet wilt, dan zou ik zelf eerder voor één van de andere drie namen gaan.

Gwen vind ik het stoerst. Elise en Nina het meest geschikt voor 'wat voor soort kind dan ook', dus voor lief, eigenwijs, pittig, ... Nina vind ik wat tijdlozer dan Elise.

Maud vind ik een beetje een combi tussen Emily en Gwen: stoer, maar ook een beetje 'kak'. Kes vind ik zelf geen leuke naam :)o), maar vind ik wél stoer en meisjesachtig. Leah vind ik wel een super leuke naam en ook stoer en meisjesachtig (wij hebben de naam niet gekozen ivm onduidelijkheid mbt uitspraak en schrijfwijze ed). Andere namen die ik in die categorie vind passen, zijn: Aniek/Anique, Jade, Mare, Quinn, Elin, Liv, Lina, Nova, Loïs, Isa, Lily, Julin, Yara, Mila, Noëmi, Robin, Milou, Maeve, Tess, Fenne/Fenna, Evi, Lotta.

En ik zal je de namen van mijn dochters pb'en, want die vind ik ook wel in de categorie 'stoer, maar meisjesachtig' vallen.

7. Lizzy01

Lizzy01 Bekend lid

14 jan 2015
    819
    0
    16
    Vrouw
    Nederland
    Nora
    Nova
    Sterre
    Loïs

8. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

6 sep 2011
    2.049
    0
    0
    Nina vind ik leuk!

Mila
    Lize
    Nine
    Elin
    Flore
    Mara
    Fem

9. sjak

sjak Niet meer actief

Emily, elise, Nina vind ik alledrie leuk. Gwen vind ik vreselijk, weet niet waarom, maar vind het meer een ordinaire naam dan hockey naam, nogmaals weet niet waarom....

10. Rosy90

Rosy90 VIP lid

29 jul 2014
    9.546
    6.410
    113
    Vrouw
    Nola?

11. Vidah

Vidah Fanatiek lid

27 okt 2014
    1.750
    964
    113
    Vrouw
    Alisa
    Eline
    Lise
    Nena
    Niene
    Lina
    Nila
    Ise
    Emmy
    Abby
    Amber
    Veerle
    Merle
    Jolie
    Feline
    Philine
    Lana
    Zoë
    Lauren
    Jara
    Kiki
    Jula
    Kate
    Elin
    Liv
    Bibi
    Ruby
    Zara

12. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.824
    3.611
    113
    Elise en Emily vind ik heel leuk, en helemaal geen hockey. Nina vind ik iets kakkineuzer, maar toch best leuk. Gwen vind helemaal niets, past er ook niet echt tussen.

13. ejra

ejra Bekend lid

3 sep 2014
    946
    3
    0
    NULL
    NULL
  14. Novastar

Novastar Fanatiek lid

9 jan 2014
    4.538
    1.171
    113
    Vrouw
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Emily of Elise. Heel mooi!

15. anneloes2011

22 feb 2015
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat leuk, NiekeKris en Vidah, jullie zitten helemaal op het goede spoor. Heb weer wat namen eruit gevist. Wel een vraagje, hoe zouden jullie Jade en Julin uitspreken?

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Elise

17. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Leuk dat je er wat aan hebt gehad! :)

Ik zou 'jaaduh' zeggen. En 'julin' zoals het er staat (dus 'ju' van 'juf', zeg maar). Ik vind Jade uitgesproken als 'djeed' echt niet mooi. :) 'Djulin' zou ik wel aan kunnen wennen, maar ik houd meer van 'ju'. ;)

18. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.865
    5.104
    113
    Jaaduh en Juulin

19. Daisykesie

Daisykesie Fanatiek lid

Ik zou Jade en Julin dus wel automatisch op zn engels uitspreken :p Maar dat doe ik eigenlijk al heel gauw met namen hihi.

Dat is wel een beetje de reden voor ons om niet voor een naam als Jade te gaan. Ik zou het zelf vervelend vinden als de naam telkens verkeerd wordt uitgesproken op school enz.
    Maar aan de andere kant....dat is ook gewoon een kwestie van goed aanleren :p

Vind de naam Jade namelijk wel echt prachtig! (ook op zn nederlands uitgesproken)

20. misa

misa Niet meer actief

Ik vind Emily het mooist denk ik.

Ella
    Norah
    Iris
    Vera

Boeiend of iemand het hockeynamen vind... Lekker kiezen waar jullie je goed bij voelen.

Deel Deze Pagina