2e bevalling, maar voelt als eerst

Discussie in 'De bevalling' gestart door Coulson1984, 29 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    Bijna 9 jaar geleden ben ik op een dinsdag gestript en de donderdag ingeleid met 38,5 weken.

Nu ben ik officieel 38 + 4 in verwachting van mijn 2e kind en het is een grote ook nog, vorige week is zijn gewicht al geschat op 4 kilo, maar ik weet bij god niet wat ik moet verwachten. Dat ik autistisch ben helpt ook niet echt mee.

De VK dacht dat ik deze week wel weer ingeleid zou worden omdat de kleine zo groot is, maar ik moet maar doorlopen van het ziekenhuis. Ben heel bang dat ik weer uitscheur of dat hij niet past(mijn dochter was ook 8 pond en ben uitgescheurd en ze zat een moment vast met haar schouders achter mijn bekken).

Ik heb last van hele pijnlijke aambeien, plots veel vocht in mijn enkels en mijn vingers voelen gewoon gekneusd aan, dus ik wil graag bevallen en ondanks dat het rommelde het weekend zit het hoorntje nog te hoog. Gister met boodschappen doen had ik continu steken en gewoon menstruatiekrampen, maar zodra ik thuis kwam...niks.

Mijn buik voelt wel hard, de kleine beweegt af en toe en soms krijg ik een steek in mijn onderbuik.

Ik wil baby in mijn armen!!!

Niet zeggen, de laatste loodjes wegen het zwaarst want dan ontplof ik:D

2. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Kan me je angst voorstellen.. wat gek dat ze er in het zkh geen rekening mee houden hoe en wat er bij de eerste gebeurd is.
    Hopelijk blijft de kleine je geduld niet te lang op de proef stellen!! Blijft spannend, maar laat je niet gek maken hoor! Ga lekker in bad of een hete douche. Probeer toch te ontspannen en neem je rust nu het nog kan.

3. Libra

Libra Fanatiek lid

2 okt 2007
    2.354
    0
    0
    Ja, je hebt het zelf al gezegd in je kleine lettertjes he, dus je weet 't wel. :p

Voor wat het waard is, geen enkele bevalling is het zelfde. Misschien valt het wel heel erg mee? Onvoorspelbaarheid is het enige voorspelbare hier... Klinkt stom, maar het veiligste is om je nergens op in te stellen. Het gaat namelijk eigenlijk altijd anders dan je verwacht. En, nee, ik weet dat het niet helpt met welke vorm van autisme dan ook. Misschien heb je iets aan mindfulness?

4. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    @Chocoholic: Ja, krijg dan het idee dat ze me een aansteller vinden. VK is wel heel lief en denkt ook zeker mee, maar zkh niet echt.

@Libra: [​IMG]
    Wat is mindfulness trouwens?

5. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    Poeh, voel me vandaag echt wat slapjes..beetje ziek gevoel. Vanochtend had ik even golfjes van pijn en een beste steek toen ik vaatwasser uitruimde.

Had ook een golf afscheiding vanochtend. Ik voelde het gewoon naar buiten gutsen(sorry voor detail), maar het was toch meer slijmerig en wittig.

Maar goed na het douchen en bad voelde ik me nog steeds prut, maar geen golfjes meer... Mijn man vond mijn buik alweer groter.

Dinsdag controle op ziekenhuis bij de ouderwetse gyn..bleh

6. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Heel herkenbaar.. hier steeds het idee dat nn vliezen zouden breken maar was ook gewoon dunne afscheiding.
    Hopelijk voel je je al wat beter? Lekker op tijd naar bed en je rust nemen. Morgen weer een dag waarbij je je misschien wat fitter voelt.
    Komt goed!

7. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    Voel me vandaag stuk beter, want ben vanochtend om 04:22 gewoon bevallen van een gezonde zoon van wel 4620 gram zwaar en 54 cm lang:D.

Kreeg rond 1700 uur krampen die rond 2200 in weeën overgingen en om 24:00 kwam VK even checken. Ik had 2 cm ontsluiting en ze ging naar huis met het idee om 5 uur weer terug te zijn. In anderhalf uur versterkte de weeën en even later braken de vliezen en VK kwam kijken en om half drie zijn we naar zkh geracet met 7 cm ontsluiting. In de auto kwamen de persweeën en op het ziekenhuis werd onze jongen geboren.

We zijn even een dagje in ziekenhuis(baby ivm suikers omdat hij zo groot is en ik omdat ik een ruptuur heb tot aan mijn kringspier), maar hopen morgen lekker naar huis te gaan, naar vader en grote zus.

8. Chocoholic

Chocoholic Fanatiek lid

25 sep 2011
    2.806
    417
    83
    Wauw! Gefeliciteerd en geniet van de kleine!!
    Toch nog snel gegaan dus. Hopelijk heb je niet teveel pijn vd ruptuur.. klinkt zo pijnlijk.. laat je iig lekker verwennen nu!

9. Coulson1984

24 apr 2014
    14
    0
    0
    Friesland
    Het gaat wel goed. Ruptuur voelt alleen beurs, maar geneest goed hoorde ik vandaag.

We zijn nog in zkh omdat de kleine niet veel plaste en wat moeilijk dronk. Ik had dolgraag naar huis gewild vandaag, maar als de kleine zo door gaat, mag ik morgen.

Deel Deze Pagina