Hallo dames, Bijna 5 maanden terug bevallen van ons 3e kind... Maar man man man wat ben ik vergeetachtig, zo heftig heb ik het nog nooit gehad. Je kan het zo gek niet bedenken of ik ben het kwijt (sleutels/papieren etc etc). Maar het ergste is nog wel, dat ik gewoon afspraken vergeet. Of ik vergeet belangrijke dingen (rekeningen betalen, afspraken of een vriendin appen die iets belangrijks had) Ik schaam mij onderhand kapot! Herkenbaar? Tips?
Ik herken het wel.. zelfs verjaardagen die in mijn agenda staan Tips heb ik helaas niet! Merk nu pas dat het weer een beetje bijtrekt, jongste is 21 maanden.
erg he! Ik heb al een mega familieplanner opgehangen en nog... Er gaan nu ook gewoon dingen mis omdat ik dingen vergeet, want ja mama dacht daar altijd aan
Haha herkenbaar! Ben dan pas 11 weken geleden bevallen maar op dit moment vraag ik me af: "Komt dit ooit nog goed?". Ik vergeet zelfs of ik nu mijn voet op het gas- of rempedaal heb....niet echt handig. Ik heb minstens 3 keer per week geen idee welke dag het is. Ik vergeet namen. Oh en meest irritante; ik vergeet wat ik tegen wie gezegd heb..... Zo te lezen moet ik het maar accepteren dat dit nog wel even gaat duren haha
HET KOMT NOOIT MEER GOED!!! hahaha. Oke dat was dramatisch natuurlijk. Na de 1e bevalling zijn er hersencellen verdwenen en na de 2e ook weer. Mijn leven bestaat nu uit post-its op het aanrecht met dingen die ik moet doen of boodschappen die ik niet moet vergeten en een maandkalender waarop ik alle activiteiten gelijk moet noteren zodra ik het hoor. Het wordt na een tijdje wel beter als je 's nachts geen flesjes meer hoeft te geven en 8 uur kan slapen, maar je geheugen wordt nooit meer helemaal als vanouds volgens mij.
Ik ben nog steeds een gatenkaas. En voor alles vergat ik nooit wat. Dramatisch vind ik het, vergat zelfs m'n man z'n verjaardag
Het ergste was ik na 9-10 mnd wel kwijt maar ik heb echt t idee dat ik wat hersencapaciteit heb af moeten staan aan mn dochter. Kan ook zijn omdat je t gewoon drukker hebt met zo'n ukkie en je ook voor t eerst ervaart wat "always on alert" inhoud. Die kleine is altijd op de achtergrond aanwezig ongeacht of ze op de kdv zit, thuis in bed ligt of uit logeren is. Waar ik me voorheen tegen 17:00 eens ging bedenken wat we gingen eten ben ik nu bijv in mn pauze schoentjes/slofjes/hapjes aan t regelen bij de winkels die ik bij mn werk wel heb en bij ons thuis niet. Ik ben apps gaan gebruiken zoals anydo en our home. Moet ergens mn verstand compenseren
Ja dat klopt! Vooral met de eerste is dat het geval. Nu bij mijn 3e moet ik gewoon nog meer onthouden van iedereen. Maar ik ben ook zeker hersencellen kwijt haha Wat voor apps zijn dat?
Our Home is een boodschappen en huishoudplanner die je met repeterende taken in kan richten en bij kan houden wanneer wat voor t laatst gedaan is. Daar kan je evt ook punten aan koppelen voor bijv beloningen. Groot voordeel is dat je een familieaccount aan kan maken zodat je partner in eventuele enthousiaste bui niet gaat stofzuigen wat jij gisteren al hebt gedaan maar bijv ff de kinderkamer een dweil door haalt omdat dat nog op de planning stond en niet gehaald is, of de kattenbak ff verschoont ik noem maar wat. Boodschappen die je uit voorraad haalt kan je gelijk weer terug op de lijst zetten, veelal gebruik je dezelfde dingen wel zo'n beetje. Dus pak je die uit je historische lijst weer terug en schuif je die weer naar je actieve boodschappenlijst. Je kan eenvoudig skippen stel je hebt in de planning om je ramen te wassen aan de buitenkant en t giet of de zon staat vol te branden, schuif je m door. Anydo is meer een losse takenlijst, dingen die je nog moet doen. Je kan instellen dat je om een bepaald moment een alert binnen krijgt voor "plan je dag" daar zet je dan ff snel je dingen in. Ook andere dingen die je die week van plan bent voor je werk, prive of wat dan ook kan je daar in kwijt. Vond m vooral erg handig voordat ik met Our Home aan de slag ging en (te) veel losse dingen had om te onthouden. Beiden zijn gratis apps voor in elk geval android met evt opties om naar een betaalde versie over te stappen. Heb ik bij beiden niet gedaan in elk geval. Reclame valt wel mee gelukkig. "Our Home" is echt een lifesaver voor mij. Man is geen huishoudheld maar alles waar hij mee kan helpen is meegenomen en hij kan gelijk zien waarmee hij het beste kan helpen ipv dat ik weer een los lijstje voor m maak of hij ALSJEBLIEFT ff een en ander kan doen als hij een gaatje heeft of dat hij met alle lieve bedoelingen iets doet wat ik vlak ervoor al heb gedaan terwijl iets anders nog staat te wachten.
Oh ik ben blij dat ik niet de enige ben. Het is hier ook echt erg. Ik belde van de week de dokter en toen ze vroegen naar mijn geboortedatum en die van mijn dochter wist ik het gewoon niet. Zo bizar!