Hoe lang 5 minuten-regel volhouden/toepassen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Amethist, Apr 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ja, vraagje over de "5 minuten-regel" dus.

Mijn zoontje is nogal een...uhm...pittig ding, met een behoorlijke kop erop :D. Op zich slaapt hij prima, maar soms *HUIL* drijft ie me tot wanhoop. Vandaag is zo'n dag ;).

Vanmorgen was slapen niet nodig had hij besloten, dus hij is na de lunch om ca. 12.45 uur pas naar bed gegaan. Helaas pindakaas na een klein uurtje alweer wakker. Nu is hij dus nog doodmoe, maar weigert hij te gaan slapen. Ik ga nu elke 5 minuten naar hem toe, stop hem weer in, geef hem een kusje en zeg "slaap lekker". Maar hij is zo verdomde koppig en is dus nog steeds wakker.

Ik weet nu gewoon niet wat wijsheid is. Als ik hem er nu uithaal is hij over een uur niet meer te pruimen, maar weet ik (uit ervaring) dat hij dan óók niet wil slapen. Maar hoe lang moet ik nog na 5 minuten naar boven gaan? Ik vind dit aan de ene kant wel zielig, maar ja... Nou ja, zoals ik al zei -> Wat is wijsheid?

Wie het weet mag het zeggen ;).

2. corina83

corina83 VIP lid

Sep 10, 2009
    6,038
    0
    36
    Female
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik had ook zo eentje en hij is nog zo haha.
    Eigenwijs 1e klas.
    Die moest zichzelf soms echt in slaap huilen als hij TE moe was.
    Dus dan ging ik naar boven, legde hem weer neer en liep weer weg.
    Eerste keer zei ik nog slaap lekker, daarna niet meer.
    Na 4 a 5 keer gaf hij zich over en ging slapen.
    Die periodes heeft hij nu nog wel eens..
    Het is vermoeiend maar de aanhouder wint!
    En anders even iets te drinken geven, beetje warm maken desnoods, wil ook nog wel helpen om lekker in slaap te vallen.
    Of zich over te geven aan de slaap.

Sterkte!!

Share This Page