Twijfel twijfel!! Ben nu zo'n 2 maanden geleden gestopt met de pil (ethinylestradiol/levonorgestrel). Puur om te kijken of ik lekkerder in m'n vel zou zitten. We hebben twee kinderen en vinden het genoeg maar steriliseren heb ik geen fijn gevoel bij. Steriliseren vind ik zo definitief en condooms erg risicovol. Verder voel ik geen verschil qua gemoedstoestand. Dacht misschien nog vroeg maar volgens huisarts zou je nu wel al verschil moeten merken. Spiraaltje wil ik niet, dan maar weer aan de pil?? Huisarts adviseert microgynon 30 die ik voorheen altijd had. Kreeg stopweek altijd erge hoofdpijn door de Ethinylestradiol. Toch maar weer aan de microgynon?? Zit nu nog op ongi te wachten. Vandaag maar weer beginnen? Ongesteldheid afwachten, of toch meteen weer pil. Twijfel help!!
Ik vond van de pillen die ik heb gehad de yasmin het fijnste! En zou je ongi afwachten en dan beginnen anders is ie niet veilig
Maar kan wel half jaar duren bah. Vind met pil wel handig dat je weet hoe of wat. En afvallen aankomen, volgens mij iedereen anders..
Jaa ben juist aangekomen door stoppen met de pil maar kan ook van t eten zijn haha. Alleen mn boobies zijn wel gekrompen doordat je geen vocht meer vasthoud van de pil. En bij mij was mn ongi er al na 31 dagen dus ff volhouden meid.
Laatste keer dat ik stopte, toen omdat ik zwanger wilde raken duurde het bijna 4 maanden voordat ik ongesteld werd. Voel me zo opgeblazen en ben ook iets aangekomen. Als ik nu zou starten dan zou ik de eerste maand nog niet beschermd zijn maar na de eerste onttrekkingsbloeding en tweede strip wel... Twijfel komt door, altijd troep slikken. Maar denk dat ik geen andere optie heb.
Ik vond microgynon wel al fijner dan die eigen merk pil. Maar nu ik helemaal gestopt ben, ben ik echt een ander mens. Ik ben wel aangekomen, maar dat komt omdat ik me gewoon prettiger voel en er dus ook minder op let.
Zou anders gewoon lekker een koperspiraaltje pakken. Geen hormonen heerlijk! Ik wou ook nooit een spiraal maar nu ik m heb vind ik het heerlijk!
Ja hier! Van de merkloze veel darmklachten en van de echte veel minder. Ik was de pil na twee zwangerschappen en dus pilvrije maanden ook wel zat maar wou ook nooit een spiraal maar ben er nu al helemaal gelukkig mee!
Ik dacht bij de merkloze telkens dat ik zwanger was, zoveel hormonale klachten kreeg ik er van. Bij de microgynon geen last van! Ik ben dan weer veel meer mezelf zonder pil Ik denk na de bevalling even aan het spiraal, totdat mijn man is gesteriliseerd.