Nog steeds niet ongesteld na diane pil

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Leaf, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SabHout

SabHout Niet meer actief

Sterre, ik begrijp je gedachte maar zo werkt het helaas niet. Een "normale" cyclus is ook een ruim begrip. Normaal betekent niet standaard regelmatig. Er zijn richtlijnen opgesteld voor dit soort problematiek die wordt aangehouden door zowel de huisartsen als de gynaecologen.

Er staat 6 maanden afwachten voor het niet op gang komen van de menstruatie. Dit is niet om vrouwen te pesten (zo voelt het uiteraard wel!) maar omdat onderzoek heeft uitgewezen dat binnen deze periode de kans op het natuurlijk op gang komen groot is. Ook de gyn zou in eerste instantie deze termijn afwachten.

Wat betreft de kans op zwangerschap: na een half jaar onbeschermde seks is ongeveer 70% van de vrouwen zwanger geworden, na één jaar 80% en na twee jaar 90%. Daarom wacht je gemiddeld een jaar voordat je pas doorverwijst. Daarbij vergoed de verzekeraar dit niet als je <1 jr bezig bent.

Dit even ter informatie ;)

Neemt niet weg dat ik de reactie van deze huisarts totaal niet op z'n plaats vindt. Ik ben zelf arts en zou dit zelf nooit zo hebben opgelost. In dit geval vindt ik de mogelijk hoge LH waardes een reden om bloed te prikken. Dat had hij zeker kunnen doen. Soms doe je dit ook alleen al ter geruststelling. Het kan allemaal bij PCOS passen maar daar dat hoeft niet. Bij PCOS heb je ook vaak bepaalde kenmerken (overgewicht, acne, overbeharing).

Maar houdt dus allen in je achterhoofd dat het even KAN duren en dat je dan niet meteen abnormaal bent! Het lichaam is (gelukkig) geen machine. Ik heb ook al die onzekerheden hoor, zelfs met mijn achtergrondkennis. ;)

2. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik slikte vanaf me 13e de Diane pil, omdat ik extreem veel acne had. Juli 2012 ben ik gestopt met de pil, omdat we graag een kindje wilde. Ik werd ook niet ongesteld en in oktober kreeg ik heftige buikpijn. Ben meteen naar de huisarts gegaan en die verwees me door naar het ziekenhuis. Hier werd PCOS geconstateerd. Achteraf was mijn extreme acne ook een van de symptomen, teveel mannelijk hormoon in het lichaam.

Als ik jou was zou ik een afspraak bij de huisarts maken, dat het zolang duurt is niet goed hoor.

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Ik heb maandag een afspraak bij de gyneacoloog en ik begin wat nerveus te worden!! :$

4. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

leaf hoeft echt niet
    het eerste wat ze doen is een inwendige echo en bloedprikken verder alleen een gesprekje over behandeling enzo

5. Leaf

Leaf Niet meer actief

Een inwendige echo klinkt niet erg fijn! haha
    Ik las wel dat je niet een week hoeft te wachten op een uitslag maar dat ze het meteen kunnen zeggen. Dat scheelt wel weer wat onzekere dagen.

6. Nancy87

Nancy87 Bekend lid

18 nov 2013
    671
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een inwendige echo is inderdaad niet fijn, vooral de eerste keer voelt het erg ongemakkelijk. Inmiddels heb ik.zo een 6 keer per cyclus een inwendige echo, moet zeggen dat het went :)

Bij mij namen ze de eerste keer ook een uitstrijkje, dat vond ik nog minder prettig.. succes meis! Hopelijk is het gewoon pech dat het zolang duurt.

7. Hoi Leaf,

Ik las je berichtje en wil je graag even een hart onder de riem steken. Ik ben 9 november 2012 gestopt met de Diane 35 pil en daarna niet meer ongesteld geworden. Wachten duurde ook ontzettend lang voor mijn gevoel en ik baalde als een stekker, want ik dacht ook dat we nog niet konden beginnen en bovendien voelde het heel erg alsof mijn lichaam me in de steek liet.

Maar toen kreeg ik in maart opeens allemaal klachten en bleek ik dus vóór mijn menstruatie op gang was gekomen al zwanger te zijn :$ Blijkbaar toch éérst een eisprong gehad...

Ik zeg natuurlijk niet dat het bij iedereen zo gaat, maar er is dus zeker wel hoop

8. Ryanne1991

Ryanne1991 Bekend lid

4 jun 2013
    681
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hoi!
    Op mijn 12de aan de pil maar wegens acne sinds m'n 14de tot mijn 20ste aan de Diane, daarna heel onregelmatig ongesteld. Na anderhalf jaar proberen kwam de gynaecoloog er ook bij mij achter dat ik pcos heb. Ik hoop dat ze jou niet makkelijk weg sturen met blijven proberen en kom over anderhalf jaar maar terug.. Om provera en clomid vragen en die inwendige echo is niet echt fijn natuurlijk maar ik vond het geen pijn doen. Succes en ik hoop dat als ze iets diagnosticeren dat je dan ook verder geholpen wordt

9. DutchDiamond

@ leaf het is ongemakkelijk maar doet geen pijn of iets hoor
    maar achteraf valt het echt reuze mee ik was ook zo'n stresskip maar achteraf vraag ik me af waarom

10. MarlousAnne

MarlousAnne Actief lid

8 nov 2012
    296
    94
    28
    Ik ben al met de pil gestopt voordat ik echt zwanger wilde worden. Ik heb het als het ware ingecalculeerd en toen ik eenmaal ongesteld werd hebben we nog 3 maanden condooms gebruikt en toen was ik direct zwanger. Ik heb me niet echt zorgen gemaakt. Voordat ik met de pil starte was mijn cyclus tot op de dag nauwkeurig 28 dagen. Dat maakt de kans op bv PCOS kleiner. Na mijn bevalling heeft het ook weer 6 maanden ( zonder bv) geduurd voordat ik weer ongesteld werd. Nu ben ik maar niet meer aan de pil begonnen en gaan we er weer voor vanaf november.

Succes bij de gynaecoloog!

11. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    Ik ben nu 34 dagen van de pil af. nog redelijk vroeg dus, wel al 4 dagen bruine afscheiding. hebben jullie dat ook gehad voor een menstruatie, of ook als ze menstruatie uit bleef en al zolang aan het wachten waren? Had je toen soms bruine afscheiding of helemaal niks?

12. Leaf

Leaf Niet meer actief

Nou bij mij is PCO geconstateerd :(. 14 juli een afspraak met de uitslagen van de bloedtesten en dan de behandeling starten.

@maantjemusic Ik heb zelf ook 3/4 dagen bruine afscheiding gehad. Maar geen ongesteldheid. Ik weet niet wat de oorzaak was/is.
    Toen ik het vroeg op dokter.nl werd er op gereageerd dat ik mijn eierstokken moest laten checken. Maar ik was wel wat langer niet ongesteld!
    Misschien was het gewoon wat oud bloed en zit je menstruatie eraan te komen!

13. DutchDiamond

owh leaf wat heftig zeg balen
    maar ook voor jou komt het wel goed
    positief blijven

viel het onderzoek uiteindelijk toch mee?
    ga maar van clomid uit de meeste starten daarmee
    je krijgt eerst een menstruatie opwekker op de 3e dag van je menstruatie mag je de clomid nemen dit tot en met dag 7 (5 dagen dus) en dan is het afwachten de eerste keren krijg je inwendige echo's om te zien of er iets groeit
    het kan snel gaan bij iemand hier op het topic sloeg de 50mg gelijk aan en was het gelijk raak
    ik had de pech dat het niks deed en de 100mg deed ook niks bij 150mg pas 1 folikkel maar blijf positief er zijn nog genoeg opties!!

14. nena90

nena90 Actief lid

26 apr 2014
    187
    87
    28
    NULL
    NULL
    Hoi leaf,

Jeetje.. Wat balen zeg!!
    Er zijn nog genoeg mogelijkheden, probeer daar naar te kijken.

Sterkte er mee, hoop dat jullie binnekort zwanger mogen raken!

Hier nog geen zicht op de rooie duivels, wel enorme buikpijn en opgezwollen buik. Test negatief..loop nu ook aardig hard richting de 100 dagen..

Liefs,
    Nena

15. DutchDiamond

@nena
    waarom ga jij ook niet naar de huisarts 100dagen is ook al erg lang namelijk

16. BabyMaantje

BabyMaantje Actief lid

23 jun 2014
    319
    0
    0
    Muziek op Schoot docent in Rotterdam
    @ leaf, bedankt voor je reactie! Ik hoop dat het bij mij snel doorzet dan. heb wel ook wat buikkrampen, maar echt pijn kun je het nog niet noemen :S raar hoor, die ontpil fase.. wat rot voor je trouwens! hopelijk heb je snel goed nieuws!

17. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ontpillen is verschrikkelijk! Ik had ook veel last, krampen, vet haar, vette huid. Bruine afscheiding heb ik ook wel eens gehad daarna kwam echt bloed. Zodra het echt bloed is telt het als ongesteldheid.
    Heb ook wel een half jaar genomen om te ontpillen.

18. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meis, wat een rot bericht! Gelukkig kun je wel gauw terecht voor behandeling te starten. Al duurt elke dag langer te lang natuurlijk. Hou moed!

19. Leaf

Leaf Niet meer actief

@dutchdiamond Dankjewel voor je berichtje. Ik denk ook wel dat het allemaal wel goed komt maar pff, wat een vervelend idee dat je lichaam het niet zelf kan! Heb even een baaldag :p.

Het onderzoek viel inderdaad wel mee. Ze heeft een inwendige echo gedaan en daarna meteen een bloedtest. Op de echo waren duidelijk blaasjes te zien op mijn eierstokken. 13 juli terug om alles goed te bespreken en vriendlief moet daarvoor ook even zijn zaad laten testen.
    Ze had het inderdaad over verschillende doseringen van Clomid, hopelijk heb ik daar een beetje geluk mee!
    Hoelang ben jij nu bezig met Clomid? En is er bij je vriend/man ook getest gelijk?

@nena90 Ja ik baal ontzettend! Daar reageerde ik erg koel omdat ik er wel op in was gesteld maar is het wel even een klap in mijn gezicht :p. Maar het kan altijd erger natuurlijk!

@maantjemusic De ontpilfase is echt verschrikkelijk! Zo onzeker allemaal. Hopelijk duurt het niet zolang voor je :D. Zat je aan een zware pil?

@shia Dankjewel voor je reactie! In principe zal ik 14 juli starten denk ik. Ik vind het erg ver weg maar ik heb het deze weken erg druk dus genoeg afleiding!

Meiden, bedankt voor jullie berichtjes! Ik haal echt ontzettend veel steun uit dit forum <3.

20. shia

shia Bekend lid

7 jun 2014
    564
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooi dat je afleiding hebt, dan gaan de dagen wat sneller voorbij voor je gevoel! Fijn hè zo'n forum, dit soort dingen bespreek ik ook niet met anderen dus fijn om ervaringen,tips etc van anderen te lezen.
    Had jij trouwens ook andere symptomen bij pcos?

Deel Deze Pagina