Hoi allemaal, zijn er nog meer hier, die gestopt zijn met de pil en nog niet ongesteld zijn geworden? ik ben begin november gestopt met de Diane-pil, maar nog niets.. het maakt me onzeker.. geen eisprong? of wanneer? moet ik steeds maar zwangerschaps testen doen..
ik ben ook gestopt met de pil sinds december 2010 ik moet 24 januarie ongi worden dus ff af wachten voor mij
Ikzelf ben op 18 november gestopt met de pil, en werd na 40 dagen pas ongesteld. Maar mijn collega werd het pas na 67 dagen... Dus het is bij iedereen heel verschillend.
Hallo, Hier op 13/11 pilregels gehad, nu aan dag 63 bezig !!! (10 jr pil geslikt, laatste jaren telkens 2 strips na elkaar, kon geen kwaad volgens gyn) Immens frustrerend ! Heeft er iemand van jullie ervaring met wanneer je naar je HA of gyn moet/mag??? Thnx
Hallo allemaal, Ik ben in eind mei 2010 gestopt met de pil. Daarna nog de ''stopweek'' menstruatie gehad. Vervolgens verliep mijn menstruatie als volgt: - na 52 dagen (22 juli) - na 70 dagen (30 september); - na 43 dagen (12 november); - vervolgens miskraam op 26 december (42 dagen na de laatste menstruatie. Ik denk dat mijn ''normale'' cyclus die keer ongeveer 35 dagen was gelet op de symptomen die mijn lichaam aangaf rond mijn eisprong). Ik vind die onregelmatige menstruatiecyclus ook enorm frustrerend. Ik ben hiervoor half september naar de huisarts geweest en die gaf aan dat het wel een half jaar tot een jaar kan duren voordat het weer ''normaal'' is. Als het bij mij in mei nog steeds niet regelmatig is, mocht ik weer komen.
Hoi Pip, Dan kan ik je de hand schudden. Ik ben eind oktober gestopt met de minerva pil (goedkope variant van diane pil). Ik ben dus al bijna 3 maanden niet ongesteld geweest. In het begin voelde ik van alles. Ik had het gevoel elk moment ongesteld te worden. Nu heb ik dat helemaal niet. Deed ik eerst 1x per week een zwangersschapstest, nu nog maar 1x in de twee weken. Ovulatietesten doe ik niet aan. Ook niet aan temperaturen. Ik had gehoopt snel weer ongesteld te worden, maar helaas. Volgens de huisarts is het heel normaal. Het kan zelfs een half jaar tot een jaar duren. Ik vond het veel te lang duren, en omdat ik had gelezen dat je na 8 weken de huisarts hiervoor kunt benaderen, heb ik een afspraak gemaakt en heb ik een doorverwijzing gekregen. Mede omdat ik heb aangegeven dat ik me er niet goed bij voel en dat ik wil weten of alles goed is. As. woensdag kan ik terecht en wordt er eerst een inwendige echo gemaakt. Daarna krijg ik een consult met de gynaecoloog. Ik ben erg benieuwd dus! Hopelijk worden we snel ongesteld met eisprong, zodat we 'echt' kunnen beginnen.
Ik word meteen angstig als ik dit lees... Gestop op 30 januari, toen een pilongi gehad die vanaf 2 januari echt doorzette. Die duurde 5 dagen en nu aan de "klus". Maar het is wel lastig om zo te moeten afwachten. Wat ik merk is dat je bij jezelf altijd stiekem denk, ach bij mij zal het wel meevallen. Maar denk dat iedereen dat heeft. Wel is het zo dat als ik bijvoorbeeld de pil probeerde door te slikken, bijvoorbeeld bij vakantie, dat ik evengoed ongesteld werd, dus denk dat je eigen ritme zegmaar dan wel sterk is. Voor pilgebruik had ik altijd stipt 28 dagen...
Hoi, fijn dat er wat reageren hier. ikzelf heb wel ovulatie-testen gekocht. Ik ben een controle freak.. af en toe eentje gedaan maar elke keer negatief, maar afgelopen maandag en dinsdag was er een duidelijke streep te zien. net niet zo donker als de controle lijn maar toch. dus hebben lief en ik maar wat extra geklust maar ja.. ik heb ineens zich vanochtens een beetje bruin verlies en menstruatie krampjes. dus hoop dat het doorzet. (of juist niet natuurlijk) groetjes Pip
Heel herkenbaar allemaal! Ik ben in mei gestopt met de pil. Daarna 2 keer ong geworden. Waarschijnlijk nog onder invloed van pilhormonen. Nu al vanaf augustug niets!!! We waren eerst nog niet echt serieus bezig met kinderen maar omdat ik nu zo bezig was met mn cyclus enz.. ging het steeds meer kriebelen! Nu kan ik niet meer wachen! Verschrikkelijk frustrerend. Inmiddels zijn we wat (neg) zwangerschapstests later en nog niets. Ben al bij HA geweest. Bloed was allemaal in orde. Moet deze week voor een echo. Ben benieuwd... Weet jij al meer pip? Succes!
Nou ik ben ongesteld geworden volgens mij.. nou hopen op een 'echte' cyclus naar al die jaren aan de pil. succes meiden allemaal
Herkenbaar! Ik ben mei 2009 gestopt met de pil (microgynon 30) en werd in oktober pas voor het eerst weer ongesteld. heeft bij mij dus een half jaar geduurd. daarna is mijn cyclus tot nu toe niet meer heel regelmatig geweest
Ik had dat ook, eerst voel je niks en toen ik de hoop bijna had opgegeven werd ik ineens toch ongesteld! Denk dat ik het onbewust heb tegen gehouden omdat ik er zoveel mee bezig was... Mijn ongi's duren ook maar max. 2 dagen, had (en heb nog wel eens) het gevoel dat er iets mis met m'n lichaam is. Toch fijn dat er meiden zijn die het herkennen. Hopelijk is de boel bij ons allemaal gauw weer op gang en kunnen we aan de klus voor een beebje! Slikte trouwens microgynon 30, ongeveer 12/13 jaar lang en ben in juli gestopt.
Meiden, ik kan jullie maar 1 tip geven. Wees baas over je eigen lijf. Geef je lichaam de kans om het natuurlijke patroon weer op te pakken na pilgebruik. Een half jaar geduld moet je volgens mij wel op kunnen brengen. Volg je gevoel. Heb je al te lang gewacht op je menstruatie, blijft deze onregelmatig of heb je het gevoel dat er iets niet goed zit? Raadpleeg je huisarts en vraag om een doorverwijzing voor inwendig onderzoek. Met elkaar praten op dit forum is wel fijn, maar geeft je nooit zekerheid!
@Pip, wat fijn dat je ongesteld bent geworden! Nu zou ik zeker met ovulatietesten beginnen! Ik ben ook een control freak, dus als je hiermee kunt achterhalen wanneer je ongeveer een eisprong hebt, dan is dat meegenomen! @Pinkpearl, goed dat je stappen hebt ondernomen. Laat je nog even weten wat eruit is gekomen? @meisje ongeduld, ik ben het met je eens hoor (al zegt je naam wat anders ). Ik zou ook het liefst natuurlijk ongesteld worden. Maar omdat dit niet is gebeurd en ik de mogelijkheid heb gekregen om te kijken of alles in orde is, pak ik die kans met beide handen aan. Geeft je ook wat meer rust.
Nou meiden, hier een ervaringsverhaal: Na het stoppen met Diane-35, was er na een half jaar nog geen menstruatie. Wat een onzekere tijd was dat! Na dat halve jaar ben ik naar de huisarts gegaan en heb er op aangedrongen een doorverwijzing naar de gyn. te krijgen. Daar heb ik uiteindelijk Primolut voorgeschreven gekregen om een bloeding op te wekken. Dus uiteindelijk heb ik pas na 270 dagen weer een menstruatie gehad. Vervolgens ben ik met Clomid begonnen. De derde dosis (150 mg) sloeg gelukkig aan en heb nu sinds een klein jaar een echte kans op zwanger worden! Inmiddels een vroege miskraam achter de rug en ben nu weer in afwachting van een menstruatie (of een positieve test ). Meiden, laat jullie niet afschrikken door dit verhaal. Ik ben denk ik een van de uitzonderingen! Bij de meesten komt 't allemaal wel wat sneller op gang! En tot slot nog een tip: wanneer je uiteindelijk een doorverwijzing wil naar het ZH, laat je dan niet tegenhouden door een tegenwerkende huisarts! Het is jouw lijf, dus daar heb je zelf iets over te zeggen! Heel veel succes allemaal! Xxx
Wow!! Ik heb ook lang de diane 35 pil geslikt en daarna de minerva. Zal het toch aan die pil liggen? Ik hoop iig voor je dat je snel zwanger bent! Ik ben het verder met je eens. Ik lees ook veel dat de huisarts niet altijd meteen doorverwijst. Mijn huisarts gelukkig wel. Dus sta erop dat je een verwijzing krijgt! het is jouw lichaam en niet die van hem/haar. Je betaalt niet voor niets zoveel voor je zorgverzekering denk ik dan .
Ik heb ook min. 10 jaar de Diane-35 pil geslikt. Ik kreeg na het stoppen met de pil wel na 25 dagen mijn eerste ongesteldheid.
Nou, nee niet helemaal. Ik heb nu een cyclus gehad van 25-28-20-30. Dus wel uiteenlopend. Ik hou wel de langste aan steeds. Nu dus 30 dagen.
Hey meiden, Erg herkenbaar ook voor mij! Ik ben eind sep gestopt met de pil (mocroginon 30) werdt uiteindelijk na 65 dgn ongi. Wat een ellelange dagen waren dat! Nu in de 2de ronde en nu op dag 29,ben dus heel benieuwd wat het nu gaat doen. Ga na t weekend pas testen maar hoop zo dat mn cyclus nu normaler gaat worden! Wat betreft huisarts,ik had ook gebeld met dag 60 en die vertelde idd dat je 6mnden tot een jaar moet wachten. Ik was/ben ook onzeker maar als zo veel artsen hetzelfde zeggen is het volgens mij wel waarheid. Tuurlijk zijn er altijd uitzonderingen,maar geef idd je lichaam ook even de tijd en niet elke vrouw is hetzelfde. Onderschat niet wat hormonen met je gedaan hebben al die jaren. Je hebt met pil ook geen echte menstruatie,dit is een kunstmatige. Dus als je 12 jaar geslikt hebt net als ik dan heeft je lijf al die jaren niets zelf hoeven doen. En ook ik baal er van hoor meiden maar probeer wel met mn voetjes op de grond te blijven.. Hopelijk hebben we allemaal snel mooie/regelmatige cyclussen!