help!zwanger&kids ovuluatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door misscansu, 22 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    hoi dames een vraagje
    ik ben vandaag ongesteld geworden door de pil 21-12-2012
    ik heb een onregelmatige cyclus dus ik wil mijn vruchtbare dagen weten. heb gister testen besteld van zwanger&kids 40stuks waneer kan ik beginnen met testen? kan ik al beginnen de dag dat ik klaar ben met ongesteld?
    en ik begrijp het niet die streepjes, kleuren enz kan er iemand mij uitleg geven aub

dankjewel sgatjes

2. Yvon1893

Yvon1893 Fanatiek lid

24 jun 2011
    2.177
    0
    0
    De kempen
  3. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Zoals Yvon al vertelde je hebt altijd een controle streep en als je ovuleert komt er een tweede streep bij.
    Deze ovulatie testen zijn van mij afgelopen maand:

4. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    hoii hoii
    dus als het negatief is krijg je 1 streep? en als je ei verwacht heb je 2 strepen begrijp ik het goed ?

groetjess

5. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Ja, begrijp je goed! Als je naar mijn foto kijkt zie je op de onderste ovulatie stick dat er twee even donkere streepje op staan. Dan gaat je ei binnen 24-48 uur springen.

Het kan ook zijn dat je een tweede streep gaat krijgen die een beetje licht is. Dan gewoon elke dag door blijven testen tot dat de tweede streep heel donker is.

Succes!:)

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Nee,de test is pas positief als beide strepen even dik en donker zijn.

7. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    oke dus als er 2de streepje te zien is moet ik een beetje bij beetje blij worden klopt dat haha sorry ik gebruik het voor het eerst vandaar:p
    en als er bijv. een keer 2 strepen zijn eentje licht en eentje donker en dan?
    en stel dat er bijv. een dag 2 strepen zijn donker. en dan volgende dag 1 streep?

@ melanie gefeliciteerd met je zwangerschap bijna he heb je dochter in je armen. was ik maar ook zwanger:(

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij een ovulatie test zijn er 9 van de 10 Keer 2 strepen te zien

Dit komt omdat een ovu test het lh hormoon zoekt en lh zit bijna altijd in je lichaam daarom moet je ook NIET testen met je eerste ochtend urine omdat dat een vertekend beeld kan geven dus beter is tussen 10.00 en 20.00 uur

Controle streep donker en test streep licht is dus negatief !

Wanneer beide streepjes even dik en donker zijn kan je eisprong komen en is dan dus pas positief

Een positieve wil echter niet zeggen dat je ei ook werkelijk springt dit weet je pas door te tempen wanneer je ei gesprongen is gaat je temp omhoog en daardoor weet je dus zeker of je eisprong geweest is

9. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    oke bedankt. en voordat ik ga testen moet ik aan bepaalde dingen houden?

10. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Zoals je op de foto kunt zien komt als je de stick in de urine hebt gehouden altijd 1 streep op. ( de controle streep)

Als je hebt getest en er komt naast de controle streep een even dikke en donkere streep dan mag je blij zijn! Meteen aan de klus!:) Het eitje gaat binnen 1/2 dagen springen en ben je vruchtbaar.

Als je hebt getest en er komt naast de controle streep een tweede lichte streep gaat je ei nog niet springen maar kun je ook blij zijn want je hormonen (LH) die het ei laten springen zijn wel verhoogd. Dan elke dag blijven testen totdat je een donkere en dikke streep hebt.

Het kan ook zijn dat je alleen 1 streep hebt, dat is dan alleen de controle streep en heb je nog geen hormonen van het eitje in je lichaam.

11. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -

dankjewell perzik ik begin een beetje te begrijpen:d voor vragen stuur ik je een bericht dat was duidelijk:p en als die hoog is moet ik gaan klussen kan ik 3 dagen achter elkaar klussen?

12. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Het beste is te klussen voor het springen van het eitje. Als je ziet dat je ovulatie testen elke dag ietsjes donkerder worden zou ik beginnen met klussen. Ik lees vaak, om de dag klussen.

Als je ovulatie test, de tweede streep heel donker en dik is gaat het eitje bijna springen en moet je zeker klussen.

Als je een hele dikke en donkere tweede streep hebt gehad en de dag erna weer een test doet zal de tweede streep weer iets lichter zijn geworden, voor de zekerheid ook nog even klussen. Als de dag erna de tweede streep weer wat lichter is geworden is het eitje zeker gesprongen. Zijn de testen weer heel licht worden hoef je niet meer te klussen.

Een eitje leeft maar heel kort, 24 uur 48 uur...

Dus als de tweede streep weer lichter gaat worden is het eitje al gesprongen en ben je niet meer vruchtbaar. Het eitje is vergaan.

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Sorry maar dit is niet waar

Een ovu test geeft aan wanneer de kans het grootst is dat je ei Springt een ovulatie test zegt niet wanneer het ei werkelijk gesprongen is
    Soms lukt het een ei niet om te springen en dan zakt het lh hormoon ook weer

Alleen door je temp in de gaten te houden in combi met ovulatie testen kun je zien of indd je ei werkelijk gesprongen is omdat je temp dan 0,2 tot 0,5 graden omhoog gaat tot je volgede mentruatie

14. perzik

perzik Fanatiek lid

25 jul 2012
    1.263
    0
    0
    Ik ben uitgegaan van de theoretische werking van ovulatie testen. Natuurlijk is de praktijk weerbarstig en hoeft het niet zo te zijn dat het eitje springt. Ik kan niet in het menselijk lichaam kijken en zien of na het dalen van de LH piek het eitje wel of niet is gesprongen.
    TS heeft een vraag gesteld over ovulatie testen en daar heb ik antwoord op gegeven.

15. misscansu

misscansu Actief lid

10 dec 2012
    207
    2
    0
    thuis.
    -
    maar waneer kan ik dan beginnen met testen perzik?
    ik ben gister ongesteld geworden door de pil.

16. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

ik quote alleen maar dat jij zegt: word het streepje weer lichter dan is het zeker dat je ei gesprongen/geweest is,

ik zeg alleen dat dat niet waar, ovu test geeft alleen aan wanneer je ei Waarschijnlijk gaat springen ;) staat zelfs in de gebruiksaanwijzing van de testen dat de testen niet aangeven wanneer je ei springt maar wanneer je het meeste kans hebt dat hij springt

i know, ik ben een zeur ;)

Deel Deze Pagina