Hoi Ik vraag me dus het volgende af: Bij mij drinkt mijn zoontje 10 of 15 minuten, heb dan ook erg snellopende melk zou maar zeggen. Hij moet altijd erg zn best doen om zich niet te verslikken. Als ik kolf (ipv een voeding), krijg ik er in die tijd ook met gemak 100-120cc uit. Wanneer we hem een flesje geven drinkt ie mss 60 of 70 cc en daar doet ie dan ook nog eens een half uur over. Ik had gewoon een speentje met 1 gaatje = vanaf 1 dag. Nu heb ik maar speentjes aangeschaft met 2 gaatjes = voor 2mnd. Moet morgen nog even aankijken hoe dat gaat, maar ik kan anders toch heus wel speentjes gebruiken met meer gaatjes, ook al is dat dan niet zijn 'leeftijds categorie'? thnx zovast
Je moet gewoon kijken naar wat werkt.. Die gaatjes is maar een aanduiding. Hier hebben we juist veel langer gedaan met die eerste speentjes dan de verpakking zei.. Kwestie van uitproberen..
Hier zelfde ervaring als dirksmama. Bij beide kindjes ben ik na een maand of 4-5 overgestapt naar speentje 2 en verder zijn we zelfs nooit gegaan. Ze konden er makkelijk genoeg uit drinken (en dat terwijl ik meestal een heel forse melkstroom had). Dat hij er langer over doet kan door de doorstroom van het speentje komen, maar dat hoeft niet. misschien vindt hij het gewoon niet zo fijn, zo'n speentje. bij de meeste kindjes is dat een kwestie van wennen. als er écht te weinig uitkomt, worden die van mij heel boos en daarna stoppen ze met drinken.
Hier al speentje 3 mijn banner loopt niet goed maar mijn dochter is nu 11 weken. Dit gaat prima. En dan zeggen ze dat ze met bv harder moet werken!
ik gebruik avent flesje en heb nu speen 2mnd geloof ik...maar die blijf ik nog wel tijdje gebruiken, hij is nu 3 mnd