Nog steeds niet ongesteld

Discussion in 'Zwanger worden' started by tinkerbel, Dec 27, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marittt

marittt Fanatiek lid

Jan 26, 2006
    1,153
    0
    0
    Een beetje rust en afstand nemen zoals Droom omschrijft kan heel goed zijn. Bij mij bleef de ongesteldheid ook uit (en was al meerdere keren naar HA geweest maar die wilde 1 jaar wachten). Ik heb toen een richtpunt genomen en me voorgenomen er niet meer zo mee bezig te zijn totdat we terug waren van de zomervakantie. Daarna ben ik naar de HA gegaan en heb ik de doorverwijzing gekregen!

Ik wilde ook niet direct aan de hormonen (opwekkers) omdat ik door het slikken van de pil al genoeg rotzooi in mijn lijf heb gehad. Ik wilde mijn lichaam de tijd geven om het zelf te regelen. Nu slik ik wel hormonen, het blijkt wel echt nodig te zijn bij mij.

Succes allemaal meiden!

Liefs,
    Marit

2. Jana

Jana Actief lid

Dec 28, 2006
    347
    0
    0
    Ik ben ooit, vijftien jaar geleden, toen ik met de pil stopte EEN JAAR niet ongesteld geweest. :confused: Ik vond het toen wel handig en maakte me er niet zo druk over. Ik was pas 20 en had absoluut geen kinderwens. Ik was de pil gaan slikken om mijn cyclus te regelen. Toen het na een jaar weer op gang kwam was het weer erg onregelmatig en veel te hevig. Het kwam erop neer dat ik 1/3 van de tijd ongesteld was en ik kreeg last van bloedarmoede. Snel weer aan de pil gegaan dus.

Zes jaar geleden ben ik weer gestopt, omdat mijn toenmalige relatie uit ging, en omdat ik al die hormonen zat was. Toen was mijn cyclus vrij snel 'normaal', en zo is het ook gebleven. Ik was daar zo blij mee, dat ik het niet meer wilde verstoren met kunstmatige hormonen toen ik een nieuwe relatie kreeg. Mijn cyclus is nu al jaren 25-28 dagen, met een enkele uitschieter naar 30.

3. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    @jana wow het is inderdaad wel vaag dat je toen een jaar lang niet menstrueerde en dat je er de 2e keer dat je stopte geen last van had (super fijn trouwens ben jaloers haha) Ik weet wel dat ik nooit meer aan de pil ga. Ik verzin wel wat anders maar als het zo mag zijn dat ik 1 kind heb dan zou ik ook graag tzt willen proberen voor een 2e en om dan weer zo lang te wachten op mijn menstruatie... nee dank je!

groetjes!

4. Jana

Jana Actief lid

Dec 28, 2006
    347
    0
    0
    Ik denk dat ik er 'overheen' ben gegroeid. Die tweede keer was ik tenslotte zo'n tien jaar ouder... Maar bij jou komt het ook wel goed hoor. Het kost alleen wat tijd. Gelukkig ben je pas 21, dan heb je die tijd ook nog.

5. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    jaaa dat scheelt inderdaad wel ja dat ik nog tijd zat heb maar ja de wil is er niet kleiner om zal maar zeggen... Ik ga voorlopig lekker oud&nieuw vieren en dan zien we wel wat het nieuwe jaar ons gaat brengen...kan het dus de komende 2 dagen wel van me af zetten denk ik en daarna bel ik de dokter!

6. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Hé, eindelijk zie ik lotgenoten op deze site.

Ik ben begin oktober gestopt met de pil. Toen de normale ontrekkingsbloeding gehad en toen.... niks meer... Ik zit nu op dag 87 van mijn eerste ronde en ook ik heb inderdaad al een paar testjes gedaan maar helaas. Niet zwanger.

Half december ben ik bij de HA geweest maar zij schreef het inderdaad toe aan het ontpillen. Ik heb met haar afgesproken dat als ik in februari nog niet ongesteld ben geworden ik weer bij haar langs ga. Ze heeft mij toen verder niet onderzocht. Ze zei dat ze mij wel iets kon geven om de ongi op te wekken maar dat dat dan een soort pil-bloeding is en je dus nog steeds geen regelmatige ovulatie hebt. Er zit dus niks anders op dan maar even af te wachten en te hopen dat het snel komt. Maar ik wordt er wel gek van dus als jullie een goede tip krijgen....

Gr. Lucky

7. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    Ik heb net een afspraak bij de huisarts gemaakt voor een inwendig onderzoek... Geen pretje lijkt mij maar ik wil toch wel eens zekerheid dat er niets of misschien wel iets zit. Dan kan ik daarmee verder en ga ik niet nog eens een paar maanden verspillen met wachten op iets (mijn ovulatie) wat misschien helemaal niet komt zonder medisch ingrijpen. Hoop dat het wel meevalt. Weet iemand wat de ha dan precies gaat doen? Namelijk nog nooit een inwendig onderzoek gehad. Groetjes!

8. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Laat je de uitslag weten...

Ik heb jaren geleden wel eens een inwendig onderzoek gehad (toen was alles goed). Je moet dan zonder onderkleding aan op de onderzoeks bank liggen. ze gaat dan met haar vingers naar binnen en voelen (ik heb toen alleen maar naar de muur gekeken). Ook ging ze met een eendebek naar binnen. Met dat apparaat trekt ze het een beetje open zodat ze naar je baarmoeder kan kijken. Het klinkt eng maar het deed geen pijn. Het is meer ongemakkelijk.

9. Patricia27

Patricia27 Actief lid

Dec 3, 2006
    288
    0
    0
    inpakster
    IJsselmuiden
    Ik ben vorig jaar februari voor het laatst ongesteld geweest. Inmiddels wel 2 keer 1 in september en 1 in november als ik deze maand niet ongesteld wordt dan moet ik naar de gyn om aan de hormonen te gaan.

Mijn advies ga gewoon even 3 maanden afwachten en daarna zou ik naar de dokter gaan. Je wordt vanzelf wel door verwezen. En ik was in het begin ook hoopvol maar na 3 maanden wist ik gewoon dat dat de uitwerkingen van de pil is.

10. Cindy31

Cindy31 Fanatiek lid

Aug 16, 2006
    1,373
    0
    36
    Verkoopster.
    Landgraaf
    Hier nog eentje die onregelmatig is.

Mijn eerste cyclus was 47 dagen, de 2de 80 dagen.
    Ik was doorverwezen naar de Gyn.
    Die heeft een uitstrijkje gedaan en een inwendige echo.
    Daarop zag alles er goed uit.
    Ik moest 1 strip van de pil nemen.
    Ben nu ongesteld en moet vandaag bloed gaan prikken.
    Morgen naar de fertiliteitsarts.
    15 januari terug naar de Gyn voor de uitslag.

Voor ik met de pil begon 14 jaar geleden was ik ook heel erg onregelmatig.

Het is gewoon frustrerend.
    Succes allemaal.

Groetjes Cindy

11. Lucky1979

Lucky1979 Actief lid

Nov 6, 2006
    314
    0
    0
    Jee wat een gedoe allemaal he. Ik was lang lang geleden voordat ik aan de pil begon wel regelmatig ongesteld.

En elke keer als ik naar de wc ga weer die teleurstelling... Nog steeds niet ongesteld.

12. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    zo ff hetzelfde verhaal als bij het andere onderwerp (halleluja):

Hallo! Nou ik ben net terug van de ha en het is allemaal prima zegt hij. Hij ging voelen van binnen uit aan me eierstokken of die groter/dikker waren (dat zou duiden op verstopping) maar ze waren normaal en toen met de eendenbek nog even kijken (dat deed wel een beetje pijn heel raar gevoel) maar alles was prima! Ik weet dat ik moet juichen maar het moet nog even bezinken want nu weet ik nog niet waar het vandaan komt dat het zo lang duurt. Ik moet maandag ochtendurine inleveren en dan krijg ik smiddags primo als ik niet zwanger ben (wat ik dus hoogstwaarschijnlijk ook niet ben) En dan kan ik ein-de-lijk weer bij dag 1 beginnen :) hopelijk word ik dan uit mezelf ongesteld na een paar maanden (of weken maar ikzelf denk maanden) en anders naar de gyno als het een jaar is geweest zei de ha.

nou dat was mijn verhaal wel weer. tot de volgende keer! haha groetjes

13. tinkerbel

tinkerbel Fanatiek lid

Oct 20, 2006
    1,932
    0
    0
    Almere
    En toen werd ik gisteren zomaar ineens uit mijzelf ongesteld...
    Jammer dat ik niet zwanger ben maar wel blij dat mijn lichaam het zelf heeft opgelost. Ik hoop voor de rest dat het ook goed komt.

14. gertie

gertie Lid

Nov 25, 2006
    95
    0
    0
    Hee meiden,

wat ben ik blij dat ik eindelijk een aantal meiden heb gevonden op dit forum die hetzelfde doormaken als ik.
    Ik zit nu op dag 75 van mijn cyclus. Mijn laatste ongi was op 24 oktober. Ik dacht al dat ik de enige was op dit forum, maar nu zie ik dat jullie dit ook hebben.
    Ik ben nog niet naar de huisarts gegaan, maar was van plan om dat volgende week te doen.
    Ik ben blij dat ik nu meiden heb gevonden die hetzelfde doormaken, die weten hoe frustrerend dit is.

x gertie

15. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hallo meiden,

Inmiddels zit ik op dag 55! Ik zit erg te dubben wanneer ik naar de huisarts zal gaan ben nml. 2 wk. geleden ook al naar zijn vervanger geweest. Deze zei dat ik na twee weken terug kon komen maar omdat ik de hele tijd zo'n ontzettende rugpijn heb (al bijna 6 weken) denk ik steeds dat ik misschien wel een eisprong heb, tja die hoop he.

Ik heb nu teunisbloemolie (Etos) gekocht, heeft iemand daar ervaring mee? En zal ik daar nu mee beginnen of heeft dat nu geen zin en moet ik wachten op mijn volgende cyclus (waneer deze dan ook mag komen).

16. gertie

gertie Lid

Nov 25, 2006
    95
    0
    0
    hee linda
    hier nog een keer gertie, ik heb al gereasgeerd op je stukje over teunisbloemolie, maar ik zag dat je ons hier ook gevonden hebt. Ik heb geen ervaring met teunisbloemolie, wat moet dat doen dan ?

xxx gertie

17. Linda

Linda VIP lid

Sep 24, 2006
    7,819
    0
    36
    Gelderland
    Hee Gertie,

Ik vroeg mij af, heb jij ook klachten?
    Heb net een pendelvraag bij Caruli neergelegd dus misschien geeft dat wat hoop!

18. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

Oct 4, 2006
    1,685
    0
    0
    teunisbloemolie heeft bij mij niet geholpen maar sommige meiden hebben er wel profijt van gehad. Gewoon beginnen met slikken maakt niet uit wanneer in je cylcus.

Ik ben blij dat er lotgenoten zijn maar ja erg leuk is het ook weer niet want had liever gehad dat niemand er last van heeft maar ja zo kunnen we mekaar wel helpen en ervaringen uitwisselen!

groetjes!

19. gertie

gertie Lid

Nov 25, 2006
    95
    0
    0

Jah klachten all over the place. Heb in het begin toen ik over tijd was ook zeker gedacht dat ik zwanger was, kon gewoon niet anders, had zoveel kachten. Nu gieren hormonen nog steeds door mijn lijf. Ik heb weinig honger, met vlagen misselijk, en heb vaak last van steekjes linksonder in mijn buik in de liesstreek. heb ook last van dikke buik - gevoel. Weet je wel wat je hebt als je ongi bent, heb ik dan tenminste altijd last van, een opgezette buik.
    Ik heb ook veel last van puistjes, snel vet haar, vette huid. Ja echt veel klachten, ik hou het er maar op dat dit allemaal komt door het ontpillen.

Gertie

20. jennie72

jennie72 Bekend lid

Jan 6, 2007
    899
    0
    0
    Hoi dames ik heb alleen wat last van onregelmatigheid. Soms 38 dagen is heel,vervelend maar het gaat steeds beter. Het is wel lastig met testen enzo. Ik zit nu op dag 33. En nog steeds niets. Ik voel ook niets geen krampen enz. Alleen heel erg moe, duizelig, ik vind het heel vervelend voor jullie dat die cyclussen zo lang moeten duren ik wens jullie veel sterkte er mee. jennie72

Share This Page