Nog steeds niet ongesteld...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Petit, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag dames,

Ik lees al een tijdje mee (maar durfde steeds geen profiel aan te maken :)) en heb gemerkt dat jullie elkaar heel erg steunen, nuttige antwoorden geven en dat jullie gewoon je ei aan elkaar kwijt kunnen.
    Vandaar dat ik nu toch ook maar heb aangemeld om wat aan jullie te vragen.

Op 6 augustus heb ik mijn laatste pil genomen en op 10 augustus is mijn ontrekkingsbloeding begonnen. Daarna, geen ongesteldheid meer te zien...al meer dan 2 maanden dus..
    Nu heb ik gelezen dat het soms wel een tijdje kan duren voordat het weer op gang komt, maar wanneer maakte jullie de stap naar de huisarts als jullie ongesteldheid uitbleef?
    Voordat ik aan de pil begon (8jaar geleden) was ik volgens mij ook erg onregelmatig ongesteld en in combinatie met best veel acne las ik ook verhalen over pcos...
    Nu wil ik mij geen zorgen en alles op z'n beloop laten, maar toch ben ik er iedere dag mee bezig.

Ik weet niet of jullie hier wat zinnigs op te zeggen hebben, maar in ieder geval vind ik het al heel fijn om mijn verhaal kwijt te kunnen:)

Liefs Petit

2. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Ik zit zelf in de eerste ronde na pil gebruik, 14 sep gestopt en zit nu te wachten op mijn eerste 'eigen' ongi... Ik heb het idee dat ik wel een eisprong heb gehad, en als dat zo is moet er natuurlijk een ongi volgen.
    Heb jij ovu testen gedaan of getemperatuurd?
    Meestal als je lang niet ongesteld word na de pil komt dat geloof ik omdat je dan nog geen eisprong hebt gehad.. Maar helaas vrees ik dat een huisarts daar niet snel wat aan doet omdat het door ontpillen kan komen.
    Je kan natuurlijk altijd je huisarts bellen en het proberen als je je er niet gerust op voelt..
    Wij zijn pas net bezig voor ons eerste kindje dus ik en er ook nog niet zoveel verstand van haha.
    Wilde je in ieder geval ook even een hart onder de riem steken en sterkte wensen.. Hopelijk heb je snel wat meer duidelijkheid!

3. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je voor je lieve reactie!

Vindt jij het ook zo frustrerend om niet ongesteld te worden? Ik had niet gedacht dat ik zo lang moest wachten op mn ongi, maar dat was waarschijnlijk wishful thinking.

Ik heb zelf nog geen ovutesten gebruikt en ook nog niet mn temperatuur gemeten. Jij wel?
    Ik dacht, als ik weer ongesteld ben geworden, dan wil ik wel ovutesten gebruiken, want ik denk dat het nu niet echt zin heeft... Of wel?

Hihi, alle info die ik nu denk te weten over zwanger worden heb ik ook van het meelezen op deze pagina.

Weten bij jou mensen dat je gestopt bent met de pil? Ik wil het aan de ene kant heel graag met mensen delen, om gezellig over te kletsen, maar nu is het gewoon het geheimpje van mijn man en mij! Vandaar dat ik maar gezellig hier kom kletsen!

4. dopneusje

dopneusje Niet meer actief

hoi Petit,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar van posts hier op het forum begrijp ik wel dat het niet gek is dat je menstruatie langer op zich laat wachten als je met de pil gestopt bent, bij sommigen duurde het best lang. Dus ik denk echt dat het met je pilstop te maken heeft hoor en niet dat het een serieuze lichamelijke klacht is, maar als je twijfelt zou ik denk ik gewoon even de huisarts bellen, al is het maar om gerustgesteld te worden :)

5. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Helemaal mee eens, ben nu 2 maanden gestopt met de pil en lijkt bij mij wel aardig te gaan, maar ik was van tevoren ook heel erg bang dat het lang zou duren, gelukkig was dat bij mij niet zo (na 13 jaar pilgebruik). Als ik me zorgen zou maken zou ik echt de dokter bellen, misschien hebben ze iets wat helpt om je cyclus weer regelmatig te krijgen, succes!

6. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Dopneusje: Het is niet dat ik gelijk ongerust ben, ik ben ook gewoon een beetje ongeduldig. Ik ben verder helemaal niet iemand die gelijk naar de huisarts gaat (in mijn hele leven ben ik daar 1x geweest, om de pil te vragen :p), maar ik wil zo graag voor een kindje gaan, en nu heb ik het gevoel dat het stilstaat omdat ik nog niet 'echt' ongesteld ben geweest.

Ik lees verder idd hier dat het helemaal niet gek hoeft te zijn dat het wat langer duurt, en dat je enorm dankbaar mag zijn als het lukt om een kindje te mogen krijgen!

Ik weet niet vanaf wanneer het logisch zou zijn dat je de huisarts belt, soms las ik wel een iets over een half jaar? Maar dat duurt voor mij gevoel nog eeuwen...

7. dopneusje

dopneusje Niet meer actief

@Petit, hahaha, heel herkenbaar hoor.......ongeduld, als je samen hebt besloten dat je graag een kindje wilt zou je het liefst direct een mooie roze streep op een zwangerschapstest zien :D

8. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Dopneusje: Haha, ja idd, je weet wel dat het toch niet zo snel gaat gebeuren, maar toch hoop je het zo erg, helemaal niet ongeduldig hoor:p

@ Juf1985: Wat fijn dat jouw cyclus voor zover goed lijkt te gaan. Heb jij verder last van het ontpillen of helemaal niet? Ik voel van alles, en dan is het weer een tijdje weg, met vlagen ben ik misselijk en ineens is het dan weer weg, nu heb ik al 2 weken menstruatiekramp (ik dacht gelijk, hehe, eindelijk ongesteld), maar tot op heden nog niks...
    Ga jij ook voor je eerste kindje?

9. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Heb je al een zwangerschapstest gedaan? De kans is niet groot maar er zijn vrouwen die direct zwanger zijn.

10. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, heb vorige week woensdag een test gedaan (kv 2v5), en daar zag ik in eerste instantie helemaal niks op (had ik ook niet verwacht) maar na een kwartiertje zag ik een heel licht streepje. Moest dan wel in het licht kijken, maar ik zag iets. Dus mijn hart maakte al een klein sprongetje. 2 Dagen later weer getest, omdat hij wel erg licht was, maar toen was er helemaal niks te zien (en cb zei: niet zwanger)... Dus helaas...

11. Elf12

Elf12 Lid

14 okt 2013
    88
    15
    8
    NULL
    NULL
    Bij mij heeft het ook twee maanden geduurd voordat ik echt ongi was. Heb tussendoor wel licht bloedverlies gehad. Ik heb ontzettend last van het ontpillen. Na de eisprong heb ik last van onder andere obstipatie, pijn in mijn linkerlies, ,misselijkheid, spierpijn in mijn bovenbenen, enz. allemaal kwalen die ook bij zwangerschapssymptomen horen, dus ik zal pas testen zodra ik zeker weet dat ik ongesteld had moeten zijn.

12. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Ja heb er wel last van gehad, ik kon in ene niet meer tegen hoe eten ruikt nadat je zelf net gegeten had, kon ik compleet misselijk van worden. Alleen het idee al hielp al om misselijk te worden. Ook was ik één groot emotioneel wrak tijdens mijn eerste echte ongesteldheid, herkende mezelf daar absoluut niet in. Ik ga inderdaad ook voor ons 1e kindje, gaan komende maand voor het echie beginnen. En jij?

13. Mira2014

Mira2014 Actief lid

24 jul 2013
    260
    0
    0
    Gelderland
    En laat ik hier nou wel eens gelezen hebben dat een zw test heel soms reageert op een eisprong! Misschien dad je daarom een heel licht streepje! Dan zou je wel ongeveer 10-18dagen daarna je menstruatie moeen krijgen.. ik hoop het voor!

Hier 87 dagen op de eerste ongi moeten wachten.. gelukkig wel met eisprong.. 2e cyclus 40 dagen en nu al dag 50 en nog geen eisprong... moet helaas nog even geduld hebben, maar komt vast goed.

Ik heb zelf veel aan temperturen, omdat ik dan weet of en wanneer ik mijn ei gehad heb en dan uit kan rekenen wanneer ik ongi moet worden. Ben ik het dan nog niet.. dan zal ik eens een estje wagen..

Wil jou in ieder geval veel succes wensen!

14. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Juf1985: Ja, ik ga ook voor mn eerste kindje, vind het stiekem wel super spannend, hihi :D
    Pff, dat stomme ontpillen. Toen ik stopte hoopte dat ik bij die geluksvogels hoorde die nergens last van hebben, maar helaas. Ik heb 8jaar de pil geslikt.

@Mira2014: 87 dagen voor jou is ook lang. Wel fijn dat temperaturen voor jou werkt, dan heb je een beetje een richtlijn wanneer je ongesteld zou moeten worden (of niet natuurlijk :D).
    Hmm, ik hoop dan dat die test idd reageerde op mn eisprong en dat ik dan bijna ongesteld ga worden

Wat lastig is een vrouwenlichaam eigenlijk, als ik het nu zo bedenk. Volgens mij is werkt het bij iedereen weer anders, zou wel makkelijk zijn als er gewoon 1 simpele handleiding voor bestond, dat zwanger worden:p

15. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    @mira2014: bedoel je dat jij je eerste cyclus wel een ei hebt gehad maar niet ongi bent geworden?

16. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn eerste cyclus duurde 98 dagen. Rond dag 70 naar de huisarts geweest, maar moest eerst jaar proberen kwam vaker voor etc.
    Ik zit nu in de tweede ronde over de 100 dagen maar loop inmiddels wel bij de gynaecoloog. Omdat de tweede ronde zolang duurde heb ik achter huisarts om met afdeling gynaecologie gebeld om mijn verhaal voor te leggen, zij gaf aan absoluut terug naar de ha te gaan voor een doorverwijzing. Vervolgens heb ik ah gebeld en doorverwijzing gekregen, ze moest me wel doorsturen omdat wat bleek er voor een onregelmatige cyclus een halfjaar geldt in plaats van een jaar. Eerste afspraak geweest en heb helaas PCOS. Wat ik eigenlijk al had verwacht... Moet nu zaadonderzoek van vriendlief afwachten en mijn bloedonderzoek, 4 november ga ik weer terug.
    Ik zou met een onregelmatige cyclus dus een halfjaar aanhouden. Succes, liefs

17. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje Joyce01, wat vervelend! Wel goed dat je zelf actie heb ondernomen! Heb je verder ook nog andere symptomen van pcos, of is het alleen het uitblijven van een (normale) cyclus? En hoezo had je pcos verwacht, had je voor de pil dan ook al een onregelmatige cyclus, of had je gewoon een voorgevoel?

Toch gek, ik lees veel verschillende dingen over huisartsen, de een is heel actief en helpt snel een goede oplossing te bedenken, de ander laat je weer lang doormodderen. Lijkt mij toch dat daar idd 'standaard' afspraken over bestaan.
    Ga jij ook voor je eerste kindje?

Wel leuk dat er veel mensen reageren die een beetje in hetzelfde schuitje zitten (tenminste, niet leuk voor jullie!!), maar dan kunnen we een beetje van ons afpraten...

18. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Aaah meid hoop dat je ongi snel op gang komt. Bij mij kwam t wel gelijk op gang maar had de eerste 5 maanden enorm last van ontpillen. Te erg voor woorden! Hoop dat jij daar minder last van zult hebben en snel zwanger kunt worden :) succs met wachten meid, zal voor je duimen ♡

19. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een lieve woorden MysteriousG!
    Jij bent ook al weer eventjes bezig zie ik, maar je mag wel bijna testen, spannend! Voel je al iets bijzonders, of niet?

Ja, vreselijk dat ontpillen. Je voelt van alles wat kan lijken op een zwangerschap, waardoor je ergens een klein beetje hoop gaat hebben.

20. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja was voorheen ook onregelmatig, niet zulke lange cyclussen als nu volgens mij maar het voelde gewoon niet goed dat ik twee lange cyclussen achter elkaar heb. Bij de echo was te zien dat er meer dan 12 cysten op eierstokken zaten. Moet nu alleen op andere resultaten wachten, als deze goed zijn mag ik met clomid starten. Heb verder geen andere symptonen trouwens.

Ja wij gaan ook voor een eerste kindje en ben dus half maart met de pil gestopt. Als ik jou was zou ik eerste twee cyclussen afwachten als ze net als mij rond de 100 dagen zitten kan je best een afspraak maken hoor. Vreselijk hè dat wachten?

Deel Deze Pagina