Nog steeds niet ongesteld...

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Petit, 16 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MysteriousG

MysteriousG Niet meer actief

Nou deze ronde vanaf 3 dpo al ongikwaaltjes (zo erg dat ik ff d8 ongi te zetten jn geworden), spotting, extreeme vermoeidheid, overal steken, gevoelige borsten, opgeblazen gevoel, op 6 dpo een tempdip gehad en de dag daarna wr een stijging, vandaag10 dpo wr een tempstijging en veel rugpijn.. en noem maar op.... heb zelf het gevoel dat t raak is, maar durf t niet zo te zeggen ;) nog 4 dagen wachten (blehhh)

2. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyce01: Pff, dat wachten is heel vervelend idd!! Vooral ook omdat je niet weet hoelang je nog moet wachten...

Weten bij jou mensen in omgeving ervan dat jullie bezig zijn met zwanger worden? Ik heb het nog helemaal aan niemand verteld, af en toe kriebelt het wel om te zeggen, maar nu is het gewoon het geheimpje van mijn man en mij:D

Ik vind het wel lastig om er niet teveel mee bezig, jij ook?
    Vond je het niet spannend/lastig om de stap naar de gyneacoloog te maken?

@MysteriousG: Spannend!! Haha, ik kan me voorstellen dat je het eigenlijk nog helemaal niet uit durft te spreken, wanneer ga je testen?

3. Juf1985

Juf1985 Niet meer actief

Hoe deed je dat eigenlijk toen je aan de pil was? Slikte je wel eens twee strips achter elkaar? Ik deed altijd standaard twee strips achter elkaar, maar misschien dat dat bij jouw lichaam wel zo werkt. Tja het vrouwenlichaam is volgens mij sowieso wel iets om af en toe gek van te worden ;)

4. Petit

Petit Lid

16 okt 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slikte eigenlijk altijd maar 1 strip en dan ongesteld worden. Maar zelfs met de pil werd ik niet regelmatig ongesteld, soms werd ik een paar dagen eerder dan de stopweek ongesteld, dan ineens weer een paar dagen later... Erg onhandig:p

Hebben jullie dat nu ook, iedere keer dat je naar de wc gaat is het spannend of je al ongesteld bent geworden? Best lastig als je de hele dag aan het werk bent.

5. MysteriousG

@petit: ik probeer over 4 dagen op mn nodte testen, maarje weet maar nooit met mij haha :p

6. MiekeH

MiekeH Actief lid

10 jun 2013
    399
    0
    0
    Ik ben niet bekend met lange cyclussen, maar helpt tarwekiemolie daar ook niet tegen? Misschien kun je dat uitzoeken en proberen?

7. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Ja en aan de groene thee dames! Groene thee schijnt er goed te zijn voor je cyclus! ;)

8. MysteriousG

Yep groene thee heb ik ook van gehoord. Die drink ik ook altijd, misschien dat mn cyclus daardoor gelijk op gang is gekomen ;)

Tarwekiemolie kan de cyclus ook langer maken en is mr bedoeld voor een dikkere bmslijmvlies en goede innestelling.. ik zou eerder voor teunisbliemolie kiezen. Deze schijnt te helpen bij een onregelmatige cyclus. Maar onthoud wel dat je teunisbloem niet mr inneemt na je ei, want schijnt schadelijk te zijn voor het vruchtje :)

9. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hihi ja ik kon het niet voor me houden hoor. Een paar vriendinnen van mij weten het en dat vind ik wel heel fijn. Nu ook omdat ik wat vaker naar de gyn. zal moeten. Vriendin zei al als je vervelend vind en je vriend kan niet, wil ik best meegaan. Wel heel lief :)
    Schoonouders weten het ook, maar daar hebben we wel beetje spijt van.
    Ja vond doodeng hoor! En vond echt naar een inwendige echo enzo, maat is voor een goed doel ;) dus zal er aan moeten wennen, maar heb het er soms wel erg moeilijk mee.

10. Joyce01

Joyce01 Actief lid

13 mrt 2013
    480
    0
    0
    NULL
    NULL
    Met pil werd ik wel normaal ongesteld trouwens. Laatste jaar heb ik wel vaker twee strippen achterelkaar ingenomen.

11. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Hoi,
    hier ook zo iemand met onregelmatige ongesteldheid, zie onderschrift. Het kan idd ontpillen zijn, hoe rot het ook is, je moet het toch even tijd geven. Er zijn meer dames bij wie het in het begin moeizaam op gang komt. Bij mij waren de eerste cycli op zich wel redelijk maar nu duurt ie dus ineens al 64 dagen en dat begint opeens wel heel lang te worden. Raar he.. Ik ga maandag even naar de huisarts voor het eerst, wel spannend. HEt is nu de 7e maand dus denk dat ik nu wel kan gaan. Heb nog niet echt geprobeerd met ovu testen enzo. Maar goed, eens kijken wat ze zegt.. Ik zou als ik jou was toch nog even wachten. Op welke dag zit je nu?

12. Mira2014

Mira2014 Actief lid

24 jul 2013
    260
    0
    0
    Gelderland
    @ redhead: Ik heb bij allebei de cycli een eisprong gehad, dus ook bij die van 87 dagen. En vervolgens werd ik 10-13 dagen later ongesteld...

En ik had altijd begrepen dat een eisprong bijna niet voorkomt bij een cyclus langer dan 6 weken...
    Omdat ik dus wel een eisprong heb maak ik mij nu ook nog niet zo druk en wacht ik gewoon even af wat er gebeurd...

13. Meis28

Meis28 Fanatiek lid

30 aug 2013
    4.026
    184
    63
    Spanje
    Ok.. dat is voor mij ook wel geruststellend om te weten .. ;)
    Hoe heb je dat geweten, door midden van ovu testen of tempen? Aangezien het een lange cyclus was

14. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Petit, het ontpillen kan even duren... Al is dat eigenlijk niet de goede term want al enkele dagen na het slikken van de laatste zijn de hormonen uit je lichaam verdwenen. Het is meer dat je lichaam zelf weer de cyclus moet regelen. Het is echt zelf op gang komen. Bij sommigen gebeurt dit heel snel en hebben direct weer een normale cyclus.
    Maar ik heb hier ook wel verhalen gelezen van meiden die een half jaar op hun eerste eigen menstruatie zaten te wachten. Sommigen zelfs een jaar... Natuurlijk hoop ik voor jou dat het niet zo lang duurt maar volgens mij is 2-3 maanden wachten helemaal niet zo vreemd. Probeer je dus niet teveel zorgen te maken en het een beetje los te laten (al weet ik dat het makkelijker gezegd is dan gedaan maar het is wel bekend dat stress ook voor een onregelmatige cyclus kan zorgen).

Ik zelf ga in januari stoppen met de pil en dan ben ik ook heel benieuwd wat er gaat gebeuren. Ik was voordat ik met de pil begon ook vrij onregelmatig.
    We gaan trouwens geen condooms e.d. meer gebruiken, we zien het wel een beetje. We laten het eerst op z'n beloop. Ovulatietesten, temperaturen.... daar begin ik sowieso de eerste 6 maanden niet aan, eerst maar eens zien of ik normaal ongesteld word. Lijkt me trouwens ook een dure grap als je niet weet hoe je cyclus ongeveer in elkaar zit en dan je dan elke dag maar test om te zien of je een eisprong hebt.
    Enige waar ik wel al mee begin in december is foliumzuur. Hoop dat jij dat ook al slikt?

En ook bij ons is het een geheimpje tussen mijn man en mij. Gaat niemand verder wat aan dat we bezig zijn straks. Soms lastig om het er niet over te hebben, gelukkig kan ik alles hier kwijt!

15. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Hoi meiden,

Herken jullie verhaal! Ikzelf ben ook al een tijdje niet ongesteld geworden (zie banner) en natuurlijk maak ook ik me een beetje zorgen.. Maar ik ben pas in juli gestopt met de pil en dit is mijn eerste te lange cyclus.. Heb drie testen gedaan, alledrie negatief..
    Heb in het verleden echt vaak gehoopt dat ik zwanger was en bij elk klein kwaaltje hoopte ik dat het een zwangerschapskwaaltje was.. Nu heb ik echter bijna geen kwaaltjes! Het enige wat ik heb is een sterke reuk (of hoe zeg je dat? :D) en al een paar dagen een zeurende pijn in mijn onderbuik. Mijn darmen zijn ook vervelend bezig, maar ik hoor van de mensen in mijn omgeving dat dat weer 'in de lucht zit'.
    Ik zou haast niet zwanger kunnen zijn, omdat wij bewust nog niet bezig zijn met klussen: we gebruiken condooms. Een paar weken geleden is het condoom wel gescheurd (ik zou echt niet meer weten wanneer dat was, helaas) en we hebben toen samen besloten dat 'als het nu gebeurt, het zo heeft moeten zijn'.
    Ik schrijf dit meer omdat ik echt mijn verhaal even kwijt moet.. Ben gefrustreerd omdat ik al 3 weken met maandverband moet lopen en ik ben bang, aan de verhalen hier te lezen, dat het misschien nog wel veel langer gaat duren! GRR!

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Heb je na die keer dat het condoom was gescheurd, nog wel een test gedaan?
    Vreemd vind ik jouw 8 dagen in je cyclus.
    Dat is toch lang niet genoeg om een echte ongesteldheid te zijn?
    Of zeg ik nou iets heel doms :D want zoveel verstand heb ik er ook niet van...

17. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Haha nee daar moet ik inderdaad nog iets over zeggen..
    Het was geen echte menstruatie maar ik wist niet wat ik ermee aan moest in mijn cyclus! Hihi.. Wat ik nu ga zeggen is misschien een beetje vies, maar.. De eerste echte menstruatie was heftig, gewoon heel helderrood bloed ook.. En die 8 dagen.. Het was raar! Het was alleen oud bloed, het was ook niet zoveel.. Het heeft wel echt een paar dagen geduurd, maar ik had bij wijze van spreken een hele dag met 1 maandverband kunnen doen.. Vreemd he?

18. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dat zou een innestelingsbloeding kunnen zijn toch??
    Heb je nog getest dan?

19. Demino

Demino Fanatiek lid

8 okt 2013
    2.778
    287
    83
    Ja, daar dacht ik ook aan.. Ik heb getest vanaf mijn NOD deze ronde op verschillende dagen.. Laatste was vorige week (KV2v5) en het was geen twijfelgeval maar gewoon een spierwitte test!

20. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oke, vorige week getest.. en gezien je banner was je dan 13 dagen overtijd? Nouja, dan zou je inderdaad wel een heel positieve test moeten hebben ja ;)

Deel Deze Pagina