stoppen met pil

Discussion in 'Anticonceptie' started by kim2306, Mar 30, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

Mar 23, 2015
    1,534
    142
    63
    Hallo,

Ik zit nu in mij stopweek en ga niet meer opnieuw met de pil beginnen zoiezo omdat ik m nog wel is vergeet en gewoon last heb van de hormonen. Nu was mijn vraag we willen dan alleen con dooms gaan gebruiken maar is dit veilig genoeg?

Alvast bedankt voor de reacties

2. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Ik ben al bijna een jaar gestopt met de pil maar wij gaan pas proberen vanaf juni. Nu dus al bijna een jaar en er zijn geen (on)gelukjes gebeurd.. Je moet alleen wel goed opletten met evt gaatjes ed.

3. Beckje

Beckje VIP lid

Jul 12, 2010
    8,652
    4
    36
    tja veilig, dat is voor iedereen weer anders. ik weet dat in praktijk er nog wel eens wat misgaat...
    Anticonceptie methoden .nl - Betrouwbaarheid

ik persoonlijk zou me er niet veilig genoeg bij voelen. maar dat is puur mijn eigen gevoel erbij

4. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

Mar 23, 2015
    1,534
    142
    63
    Okee bedankt voor de reacties ik zal zoiezo goed opletten

5. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Wij gebruiken ze nu bijna 5 jaar en er is er nog nooit 1 gescheurd.

Ze zijn niet 100 procent betrouwbaar natuurlijk net als alle andere anticonceptie.

Goed lezen hoe en wat op de verpakking en dan kan er vrijwel niets misgaan.

6. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Ja hoor, ik heb er goede ervaringen mee. Sterker nog, wij hebben de afgelopen 10 jaar 3 keer zonder gevreeen en ik ben 3 keer meteen zwanger geraakt. Dat is voor mij wel een goed teken met onze vruchtbaarheid ;) Maar je moet wel even goed opletten dat hij het goed omdoet en helemaal uitrolt en na de zaadlozing 'm vasthoudt wanneer hij hem eruit trekt. En daarna even controleren of er geen lek in zit ofzo. Maar dat doet mijn man allemaal, ik maak me daar niet druk om. Heerlijk relaxed om niet degene te zijn die zich druk moet maken om anticonceptie :D (ik heb een longembolie gehad door de pil, dus ik kan geen hormonale anticonceptie meer gebruiken, dus heb ook weinig keus)

7. Tacita

Tacita Fanatiek lid

Oct 20, 2014
    1,365
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben het na de eerste keer stoppen met de pil ook een hele tijd lang zo gedaan Is nooit iets in mis gegaan. Wel de kanttekening persoonlijk dat je heel consequent erin moet zijn beiden. Soms als de spanning erg hoog was, was het nog wel eens een punt hier zeg maar. En die onzekerheid heb je dan weer niet met een ander voorbehoedsmiddel. Dan gebeurde het toch zonder en zat je later in twijfel. Maar dat was vroeger, zou nu heel anders zijn. Zijn nu verstandig ;)
    Maar als je ze juist gebruikt... geen problemen mee gehad!

8. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192
    63
    NULL
    NULL
    Het is heel lang goed gegaan. Zo'n 5 jaar met onderbreking van vorige (geplande) zwangerschap. Dus het ging lang goed. Tot november. Toen bleek ik tot onze grote schrik zwanger ;)

9. kim2306

kim2306 Fanatiek lid

Mar 23, 2015
    1,534
    142
    63
    Njah t is gewoon zien en goed opletten nu

10. Robijn89

Robijn89 VIP lid

Feb 1, 2015
    8,127
    5,045
    113
    Female
    Wij hebben ze anderhalf jaar gebruikt, altijd goed gegaan.

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,050
    1
    0
    Technisch gezien is er bij mijn weten nooit iets fout gegaan. Ik vind het alleen wel heel makkelijk om er soms laks mee te zijn als je al zo gewend bent, 'onveilig' met elkaar te vrijen.

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Hier 7 jaar met gedaan, in tussentijd 3 kinderen gekregen alle drie meteen raak, tussendoor geen ongelukjes, tot afgelopen februari ik ineens een positieve test in handen had....

13. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

Jul 11, 2013
    181
    0
    0
    Moet je bij de overgang wel of geen laatste stopweek houden?

14. mei2013mama

mei2013mama Actief lid

Jul 11, 2013
    181
    0
    0
    Iemand die dit weet?

15. Freddel

Freddel Fanatiek lid

Mar 30, 2015
    1,305
    406
    83
    Volgens mij kan je beginnen wanneer je eigenlijk de volgende strip zou beginnen en dan ben je nog veilig. Anders zou je ook niet veilig zijn als je wel verder zou gaan met de pil.
    Maar je kan natuurlijk voor de zekerheid gelijk na de laatste pil beginnen ;)

Share This Page