sterke daling hartslag beeb bij harde buik

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door -, 15 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hallo,

Vanaf 14 weken horen wij via de doptone geregeld de hartslag van de kleine dalen naar tussen de 60 en de 90 slagen p/m...er is mij verzekerd dat dat geen kwaad kan...ook op de 20 weken echo was alles in orde voor zover ze kunnen zien...van de week had ik een harde buik, en dacht ga eens even luisteren wat er dan met de kleine gebeurd...en de harslag daalde deze keer zo enorm, en het duurde ook veeel langer dan normaal voordat het weer herstelde dat ik even dacht dat het ermee op zou houden....het hield ongeveer 3 minuten aan en mijn hartslag lag tussen de 65/70 en het hartslagje van de kleine ging zo langzaam dat er minimaal 3 hartslagen van mij tussen zaten voordag het hartje van de kleine weer sloeg...we zijn hier zo van geschrokken, en misschien ben ik wel te onzeker over alles na het verlies van ons zoontje, maar wil het toch graag even vragen...zou dit gewoon kunnen tijdens een harde buik, of is het echt eigenlijk niet normaal? wil even wachten met mijn vk te bellen, ze vegen het iedere keer van de baan door te zeggen dat ik mijn eigen hartslag hoor, terwijl ik die op dat moment navoel, mijn vriend heeft het ook gehoord en bij de 20 weken echo was ook te zien dat ik het goed hoorde, daar daalde de hartslag ook even...niet zo extreem als we soms thuis hoorden, maar wel tot 80 slagen p/m...ik begin met de dag banger te worden..en ik moet nog behoorlijk lang...wat kan dit zijn?

hoop dat jullie een antwoord op mijn vraag hebben en me hopelijk gewoon gerust kunnen stellen...

alvast enorm bedankt voor de moeite..

liefs Pjetje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi pjetje,

Ik begrijp dat je hier van schrikt. Als je erg ongerust bent kan je de verloskunidge vragen je door te sturen voor een hartfilmpje in het ziekenhuis. Er word dan een half uur lang naar het hartje van de baby geluister dit word dan ook geregistreerd. Als het regelmatig voor komt wat jij verteld dan kunnen ze het daarop zien en jou daar uitleg overgeven. Het is heel normaal dat een hartslag fluctueert dat doet die van ons ook dit is helemaal geen probleem en een apparaatje thuis kan onrust veroorzaken en daar heb je het apparaatje niet voor in huis gehaald. Spreek met jezelf af dat je 1 X per week luisterd. Het kan zijn dat je inderdaad niet altijd het hartje van de baby te pakken hebt maar je eigen hartslag. Bij ongerustheid altijd bellen!

Groetjes imke

3. Niet meer actief

Hoi Imke!

Bedankt voor je antwoord! Ik ben inmiddels al voor meerdere echo's geweest, omdat ze 25 oto 30 slagen p/m wel erg weinig vonden, bij de eerste 3 echo's (op dezelfde dag) niks te zien, hartje is binnenste buiten gekeerd voorzover mogelijk en lijkt helemaal mooi! op het laatst in het WKZ Utrecht de kinderarts er nog bijgehaald voor de zekerheid, hij maakte nog een hartfilmpje en een hartecho, en daar daalde het hartslagje wel ineens ook weer zo extreem laag...ik schrok me helemaal wild, maar gelukkig bleven ze rustig en vertelden ze me dat ze konden zien dat het niet vanuit de kamers komt of boezems of allebij ik weet het niet meer :oops: maar omdat de kleine gewoon een beetje in de verdrukking komt, ik moest proberen niet meer op mijn rug te liggen en bij een harde buik op mijn linker zij draaien om de kleine wat meer ruimte te geven..verder hersteld het zich weer goed na zon "drop" en dat was ook wat ze wilden zien dus gelukkig is het niks ernstigs!

nogmaals bedankt voor je antwoord!

groetjes Pjetje

4. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Pjetje,

FIjn dat je het me nog even hebt laten weten, ik ben blij dat alles goed is!
    Nu weer lekker genieten!

Groetjes imke

Deel Deze Pagina